The Evil Within 2 – Recenze

Hororové pokračování hrůzné cesty Sebastiana Castllanose je tu. Jak dopadl The Evil Within 2?

27. 10. 2017

Rovnou se přiznám, že jsem The Evil Within kdysi značně podcenil. První díl jsem poprvé hrál ještě na PlayStationu 3 a výsledek byl velmi neuspokojivý. Hra působila dojmem nepovedené konverze, což tomu tak zřejmě opravdu bylo. Po dlouhých měsících jsem si ji nemohl vynachválit už na konzoli PlayStation 4. Druhý díl tak byl jedním z hlavních titulů, na které jsem se tento podzim opravdu těšil.

Hlavní hrdina jako zlomená troska

Druhý díl hraje více na osobnější rovinu. Sebastian Castellanos přežil doslova šílené události v nemocničním zařízení Beacon. Myšlenky na tyto hrůzy ho však neopouštějí a stále má spoustu nočních můr. Ty se pokouší zahnat nadmírou alkoholu. Z jeho příšerného životního stavu jej vytrhne agentka Kidmanová.

Dle Kidmanové totiž při požáru, kdy zemřela Sebastianova žena a dokonce i dcera došlo k něčemu, co se zatím nedá reálně vysvětlit a Sebastianova dcera je teoreticky naživu, avšak jinde. Aby ji hlavní hrdina mohl zkusit zachránit, tak se musí vydat do přístroje STEM, který jej přenese do městečka Union. To ale není ani zdaleka tak mírumilovné, jak původně mělo být.

Union otevřel nové možnosti

Union umožnil vývojářům se více vyřádit na level-designu a celé koncepci hry. Tentokrát totiž můžete hrát hru lehce open-world. Není tu nutné držet se předem nalinkované ulice a podobně. Nově je hráči umožněno, aby se v rámci určitých mantinelů vydal, kam chtěl a splnil hlavní či jiný úkol. Ono je vše poněkud relativní, neboť tvůrci dali hráči větší svobodu, ale ta je vyvážena tím, že často musíte vlézt do nějaké temné garáže či domu a zde něco sebrat. To ale neznamená, že byste se tím pádem neměli utkat s nějakým nepřítelem.

Nemrtvých jedinců a zrůdných individuí se po Unionu pohybuje skutečně mnoho. Je tedy třeba je likvidovat s grácií. Sebastian tak má k dispozici poměrně rozsáhlý arzenál, což se podařilo už v prvním díle. Ačkoliv je hra poměrně hororovou záležitostí, tak se jedná o slušnou akční hru. Rozhodně je tedy z čeho vybírat a není vždy nutné se za každou cenu plížit.

Z padlých nepřátel zůstává navíc gel, který je možné využít k vylepšování schopností. Ty jsou poměrně dost členěné a jejich opravdu mnoho. Zlepšuje se například rychlost nabíjení, střelby, Sebastianova výdrž a mnoho dalšího. U pracovních stolů je navíc možné si vyrábět další vylepšení a serepetičky. Tím jsou myšleny například ozdravné injekce či zbraně ze součástek.

Záblesky naděje v temnotě

Poměrně překvapivé je, že hra se ukládá v podstatě každou chvilku. Není tedy třeba opakovat nějaké rozsáhlé pasáže. Nechybí ani takzvaný safe-house. Tím je Sebastianova kancelář a také různé domy, které jsou dobře chráněné proti zombiím a dalším nestvůrám. Obtížnost je velmi dobře vyvážena ne střední úroveň. Není tak snadné některé pasáže projít, ale případně na několik pokusů se vám to podaří. Na nejtěžší obtížnost má hráč možnost si postup, po celou hru uložit pouze sedmkrát. A to je zatraceně málo.

Co je však poněkud otravné, tak to je jakási nefunkčnost kamery. Ta jakoby naschvál se snaží Sebastiana zabírat z poměrně netradičního úhlu, ale hlavně je osazena dost blízko za postavou. Často tedy hlavní hrdina zabírá značnou část obrazovky a tak trochu překáží ve výhledu, což je hlavně v bojích na blízko velmi otravné.

Na enginu se trochu šetřilo

The Evil Within 2 úplně neuhrane svým zpracováním. To je na dnešní dobu spíše průměrné, ale dostačující pro účely hry. Ačkoliv textury možná nejsou tak dotažené, tak například detaily některých nepřátel jsou opravdu výborné. Velmi dobře je ale podaná atmosféra a ozvučení hry. Obě tyto složky fungují naprosto skvěle. Tentokráte už byla vyřazena kamera s filmovými pruhy. Ostatně u jedničky je autoři dodatečně odstranili.

Příjemný je taky fakt, že hra není pouze chvilkovou záležitostí. Podobně jako u prvního dílu se pod 15 hodin herního času téměř nedostanete. Příběh tu funguje poněkud lépe, než v prvním dějství a autorům se stále daří tvořit nechutná monstra, která už v prvním The Evil Within uměla překvapit svou nechutností.

Autoři vylepšili původní koncept a trochu ho přepracovali do stravitelnější formy. Pro příště by mohla být lépe vyřešena kamera a byl bych spokojen. Jinak hra nezklame a pro fanoušky hororu nevyšlo nic lepšího od doby Resident Evil 7. Se Sebastianem se rád uvidím i potřetí.

The Evil Within 2 nenabízí žádnou formu české lokalizace

- rozsáhlá vylepšení postavy
- městečko Union