WipEout 2048 – Recenze

Nebezpečně rychlá recenze na WipEout 2048!

29. 2. 2012

Stejně jako nemohl u launche konzole Playstation Vita chybět Uncharted: Golden Abyss, tak nechybí ani WipEout 2048. Ten se drží svých zaběhlých norem a principů a hlavně se snaží uchvátit i na nové handheldové konzoli. Ale co může přinést nového? Nebude to stále to samé? A je vůbec nutné vydávat takovéto hry, které jsou jen na chvilku? Na to si odpovíme v této recenzi.

Návrat do budoucnosti

Ačkoliv je WipEout už dlouhou dobu na trhu, co se týče celkové značky, tak jsem se k ní dostal řádně až nyní. WipEout 2048 je první z dílů, který jsem skutečně hrál delší dobu a konečně jsem pochopil jaké má tato série přednosti a zápory. Nicméně pokud hledáte v této hře příběh, tak se jej nedočkáte. Jediné co vás do hry uvede je moc pěkné intro, které vám ukáže historické vozy, poté dnešní závody formulí, následně futuristická auta a v poslední řadě také futuristická vznášedla o kterých tato hra je. Vítejte v roce 2048!

WipEout 2048 následuje své předchůdce a nastavuje stejné praktiky hratelnosti. Ovládáte vznášedlo, které se řítí plnou rychlostí skrze futuristické ulice města. Vaším úkolem je dostat se před všechny soupeře a protrhnout pomyslnou cílovou pásku jako první. A někdy je to opravdu fuška, jelikož vaši protivníci vám nic nedarují zadarmo. Ačkoliv je WipEout situován na závody, tak se zde najdou i různé vychytávky, díky nimž lze vyřídit soupeře.

Veškeré závody nejsou pouze o závodění, ale také o sběru bodů za likvidaci vašich nepřátel. Během průletu koridory totiž máte možnost sbírat nejrůznější power-upy a podobné vymoženosti. Díky tomu se vám na raketku automaticky nainstaluje například kulomet, miny, plasmový laser a další. Vaši nepřátelé se tak mohou začít klepat strachy. I když, není vše tak jisté, protože i oni mají možnost vás setřást tím, že do vás pošlou slušnou dávku z kulometné věže.

Vznášedel je ve hře poměrně hodně, takže si vybere každý. Nicméně nejde pouze o vzhled a barvu. Každá z lodí má jiné specifikace a také musíte správně rozlišit, do kterého typu závodu jej zvolíte. Asi nejzábavnějším stylem závodu je buďto klasický anebo časovka, protože co se týče destrukčních závodů, ty mi jaksi nešli přes pusu, ale je to asi jen věc názoru. Zejména proto že do vás stále někdo střílí a nemáte chvilku klidu na závodění.

Pěkně se na to kouká, že?

Pokud jde o zpracování hry, tak se jedná o vysoký nadprůměr, jelikož Vita je schopná zobrazovat i nadstandardní efekty oproti PSP (ostatně k tomu má předpoklady) a po Uncharted: Golden Abyss se není ani čemu divit. Okolí je poměrně ostré a vypadá věrohodně, i když pokud jde o ztvárnění futuristického velkoměsta, přeci jen tam asi mohlo být více nápadů, jak jej odlišit od naší doby. Co se pak týče vznášedel, ty jsou vymodelovány velmi pěkně a samotné tratě jsou také zobrazeny s patřičnou pečlivostí. Celkově je zpracování na skvělé úrovni a dá se velmi dobře přirovnat k tomu, co běžně vídáme na PS3.

Co ale jednoznačně musím vyzdvihnout, to jsou nahrávací časy jednotlivých závodů. Nikoliv však kladně. Bohužel každý ze závodů se načítá odhadem téměř minutu, abyste pak 3-5 minut létali v koridoru a poté opět zase skočili do menu, kde vyberete další závod a znovu dlouho čekáte. To je skutečně poněkud absurdní a kazí to celkový dojem ze hry. Doufejme, že například nějakým patchem by mohlo dojít k menšímu zrychlení. Osobně mi ale vadilo, že celkové ovládání hry je naprosto obyčejné. Uncharted: Golden Abyss naplno využil předností kapesní konzole, zatímco WipEout vsadil na běžné ovládací prvky, a tak nelze využít ani zadní dotyková ploška a ani případné pohybové senzory, které by se daly využít například při zatáčení. Je to velká škoda a trochu zklamání, protože potenciál na to konzole rozhodně má a autoři jej téměř vůbec nevyužili.

Ačkoliv je hra poměrně zábavná, tak přesto vás singleplayer po určité době omrzí a začne převládat stereotyp. Je tedy nutné se pustit do multiplayerových klání, která vám vynahradí nějakou tu ztrátu ze základní hry. Celkově je však WipEout 2048 povedenou hrou, s níž strávíte několik příjemných odpoledne. Spíše je však k doporučení těm, kteří již měli v minulosti možnost vyzkoušet předchozí díly.

- Grafika
- Hratelnost

- Po čase stereotypní