The Last of Us: Left Behind – Recenze

Příběhové DLC Left Behind pro The Last of Us doplňuje již tak dokonalý základní příběh. Vyplatí se jej pořizovat?

24. 2. 2014

Recenzovaná verze: Playstation 3 (hra je exkluzivním titulem této konzole)

The Last of Us byla hra, která opět nakopla prodeje PS3 i přesto, že šlo o závěrečný rok této konzole, co se týká velkých titulů. Naughty Dog opět dokázali, že umějí neuvěřitelně velké zážitky, o čemž svědčila i tato hra. Sesbírala mnohá ocenění a nejrůznější uznání. Otázkou tedy zůstává, zda nás čeká pokračování. Zřejmě ano, nyní se ale můžeme spokojit příběhovým DLC, které doplňuje původní příběh hry. Stojí za to si jej pořídit?

Jako dvě sestry

Pokud jste se úspěšně vyhnuli spoilerům a novinkám o tomto příběhovém rozšíření, tak asi nemáte moc představu o tom, o čem že to vlastně je. DLC Left Behind rozhodně nepokračuje v příběhové linii. Ta je ukončena již na konci původního The Last of Us. Příběhové DLC se vrací do dvou různých časových rovin. Jednou z nich je pasáž, kdy Ellie ještě byla v karanténní oblasti a s Joelem se tak ještě vůbec nesetkala. Druhá pasáž nás dostává do chvíle, kdy Ellie ošetřuje raněného Joela a musí mu sehnat obvazy a lékárničku. Autoři tak skrze DLC vypráví části, které doplňují celý příběh. Tyto dvě linky se vždy po nějaké době střídají.

V první části se setkáváme s o pár měsíců mladší Ellie, než jí známe. Společně s ní se tu pohybuje také její kamarádka Riley. Jako správné slečny, mají obě mladé dívky namířeno do nejbližšího nákupního centra a vůbec jim vlastně nevadí, že obchody jsou již dávno pusté a místo otravných prodavačů zde narazí, leda tak na bandu Clickerů. Druhé dějství zachycuje Ellie, těsně poté co byl Joel těžce raněn v nemocnici, kterou předtím okupovali Světlonoši. Ellie se vydává mu najít léky a nějaké zásoby.

Kamarádky až za hrob

Je naprosto neuvěřitelné, jak skvěle se autorům daří kombinovat tyto dvě linky a v důležitých chvílích tak kombinovat a zintenzivnit zážitek. Ona část kdy Ellie s Riley si užívají společný večer je naprosto úchvatná. Jejich chování je až neuvěřitelně přesvědčivé a živě si dokážu představit, že přesně takto by se dvě odvážné slečny chovaly v případě prázdného nákupního centra se spoustou pro ně lákavých atrakcí. Nechci být konkrétní, ale některé scény jsou opravdu vtipné a některé naopak velice smutné, při vžití se do samotných postav.

Druhé dějství je spíše akčnějšího rázu. Ellie zde již má zbraně a může bojovat jak proti nakaženým, Clickerům, tak i lidským nepřátelům, kteří po ní pasou. Jde o klasickou akční pasáž, kdy musíte sledovat pohyb vašich nepřátel a snažit se je efektivně likvidovat tak, aby nedostali oni vás.

Perfektní hra, perfektní DLC

Primárně je celé DLC postaveno právě na vztahu Ellie s Riley. Ten je až neuvěřitelně barvitý a neuvěřitelně skutečný. Opět jsou zde použity velmi kvalitní dialogy a reakce postav, což působí téměř filmovým dojmem. Bohužel celé dobrodružství trvá zhruba dvě hodiny a poté celé končí. Left Behind nabízí i trofeje a rozdílné reakce děvčat u jistých miniher, tudíž je zde možnost hru rozehrát znovu a snažit se najít a dokončit vše co nabízí.

Grafické zpracování netřeba příliš rozvádět. Už v základním titulu bylo prostě nádherné a konzoli ždímající. Nedá se říct, že by Left Behind bylo nějak rapidně hezčí, dokonce bych řekl, že zpracování je naprosto totožné. Velkého posunu se určitě dočkáme až na PS4 s Uncharted 4 (které bude zřejmě odhaleno již velmi brzy). Nicméně například scéna kdy Ellie a Riley sedí vedle sebe a vy máte detailní pohled na jejich obličeje je neuvěřitelná. Detaily obličejů jsou úžasné a mimika dokonalá. Jestliže na sedm let starém hardwaru se dějí takové zázraky, které překonávají i některé PS4 tituly, tak potom klobouk dolů. K tomu si ještě přičtěte fakt, že stejně jako původní hra, tak i DLC obsahuje české titulky.

Left Behind je přesně tím, co jsem od něj očekával. Vynikající DLC dodatek k již dokonalé hře. Ačkoliv nejsem příliš zastáncem těchto rozšíření, Left Behind mě přesvědčilo, že některá mohou mít své kvality. Bohužel největším zádrhelem před pořízením je poněkud vyšší cena, která se nyní pohybuje okolo 400 Kč. Pakliže jste ale velmi věrnými fanoušky The Last of Us je to pro vás povinnost. Jestliže ale po dodatku vyloženě neprahnete, bude možná lepší počkat na nějaké to zlevnění.

- grafické zpracování
- dialogy

- vysoká cena