The Amazing Spiderman – Recenze

Další hra s náměty pavoučího hrdiny je tady! The Amazing Spiderman.

5. 9. 2012

Jméno Spiderman je v dnešní době považováno za neodmyslitelnou ikonu komiksového průmyslu, vedle Batmana a Supermana. Spiderman jako takový existuje od začátku 60. let minulého století, když byl vytvořen komiksovým nadšencem a dnes již živoucí legendou Stanem Leem. V té době když svět zažíval největší rozmach vzniku komiksů se lidem Spiderman vryl do paměti a jeho sláva trvá dodnes. S nástupem moderních filmařských triků vznikla první filmařská adaptace, pomineme-li animované video filmy a seriály, které byly a stále jsou ve velké oblibě. V letošním létě se do kin dokutálel nový film The Amazing Spiderman a poté herní studio Beenox vytvořilo stejnojmennou hru. Ovšem nejedná se o jedno a to samé, ale hra příběhově krásně navazuje na film. Nebojte ono se to povedlo více než výborně.

O co kráčí tentokrát?

I když to podle prvních slov tak nevypadalo, budeme opravdu recenzovat hru. Příběh jsem už nakousl tak o čem, že to bude? Možná se nevyvaruji nějakého spoileru! Ve filmu se Spiderman utká stejně jako tomu bylo v komiksu, se svým prvním supervillainem a tím je Lizard, kterého nakonec přemůže a dobro zvítězilo nad zlem. Jupí. Ovšem někteří z vás vědí, že Lizard je ve skutečnosti Dr. Curt Connors a Petr Parker ho rád chodí navštěvovat dále do věznice, kde byl uvězněn po napadení New Yorku a zabití policejního kapitána a zároveň otce Gwen, protože jsou stále přátelé. Firmu Oscorp převzal Alistair Smythe, který načerno provádí pokusy s ohroženými druhy. Čirou náhodou se do výzkumu zapojila milovaná Gwen. Samozřejmě se chtěla pochlubit, že maká na novém projektu, a tak vás pozvala na prohlídku do vědeckých laboratoří, taktéž načerno. Bohužel Peterovu pavoučí krev vycítí jedno z testovaných „zvířat“ a rupne mu v šišce, čímž se mu podaří utéct, při spoušti se nakazí i Alistair a chce si podmanit město. Tím to všechno začne, postupně se nakazí celý New York, včetně Gwen a vy máte v popisu práce, že musíte vše dát zase do kupy a tím se na scénu opět dostane Curt Connors, který vám bude pomáhat vytvořit protijed pro záchranu lidstva.

Manhattan z výšky!

Možná jste ještě před vydáním spatřili různá videa, kde se Spidey pohybuje po otevřeném New Yorku, tak vás ujišťujeme, že videa nejsou podvrh, opravdu nám vývojáři dali možnost volného pohybu po detailně zpracovaném Manhattanu a skákat po pavučinách přesně jako v komiksech a filmech. Tohle byl velice dobrý krok a hra tak působí více hodnotněji. Bohužel valná většina misí ať už ty z hlavního příběhu nebo z vedlejších questů se odehrávají v městských stokách a kanalizacích, neříkám, že je to věc, za kterou bych chtěl hnát vývojáře před soud, ale přece jenom po dohraní hry, jsem byl rád, že v životě už tu žumpu neuvidím, ale stejně jsem ji dohrál podruhé.

Mohli bysme si říct, co všechno hra nabízí a je toho hned několik. Jak už jsem řekl volných výběh, ten hraje důležitou roli v plnění úkolů. Na mapě, jako je tomu dnes skoro v každé hře, se objevují úkoly i mimo ty hlavní. Do té doby než je splníte všechny, a to nebude hned tak brzo, můžete zachraňovat nevinné občany od přepadení, zůčastnit se policejní honičky, opravit něco v metru, domlátit Rhina nebo Felicii, chytnout zloděje při vykradení banky (a sám si pár zelených papírků strčit do kapsy). NE TO BY SPIDEY NEUDĚLAL !!! jednoduše řečeno máte práce jako na poli.

Bojuje stejně jako jeho komiksový kolega

Tak nějak víte co hrdina ve hře bude všechno umět, lezení po zdech, skákání mezi mrakodrapy, hrátky s pavučinou. To není žádné tajemství. Jenže ono zase není tak jednoduché splácat toto vše dohromady a ještě, aby to fungovalo, ale zároveň si zachovalo jednoduchost a ladnost. V prvé řadě to vypadá v podstatě stejně jako v Batmanovi, ale zároveň tak odlišně, když se nad tím zamyslíte, jinak by to ani nešlo. V porovnání je celý ovládací systém u Spidermana lepší a ladnější v porovnání s Arkham City. Například při rychlém zavěšení na strop, aby vás náhodou někdo nespatřil, vykonává Spiderman určité mrštné pohyby a pokaždé jiné, kdežto Batman jen stojí a čeká, až se po háku vysune nahoru. Jasně obě dvě postavy mají fyzicky jinou postavu, ale právě u Spidermana vše nepůsobí jako naučené panáčkování.

Rohodně budete rozdávat rány a hned několik. Bojový systém je perfektní, pavoučí bojové umění působí jak efektně tak i vizuálně, nehledě na to, že mlácení působí elegantně a můžete kombinovat styl MAA zápasníka nebo vychytralého stealthera. Postupem času si budete svoji postavu vylepšovat, díky lehkému závanu RPG. Tyto možnosti se týkají zesíleníí úderů, rychlejšího střílení pavučin, nebo se naučíte nová komba a tríčky. Pokud nejste úplně marní, tak na samém počátku hry bude vaše postava disponovat nejsilnějšími schopnostmi v celém městě. Součástí misí je, že sbíráte magazíny, technické body nebo fotíte pro vaši kamarádku z novin různé ohavnosti či právnické přestupky, co se týče provozu Oscorp továren. Po celé mapě je navíc rozmístněno 700 výtisků komiksů, které sbírate a postupně je odemykáte k přečtení. Právě tyto komiksy vycházeli v 60. letech, což jsem velice ocenil a věřím, že budou vděčni i fanoušci Spidermana, co můžu říct tak se velice hodně liší v porovnání s těmi co vycházejí dnes.

Po grafické stránce se tento díl velice povedl, avšak neříkám, že se jedná o graficky nejlepší zpracování v herním průmyslu, ale přesto je povedené a na oko působí vskutku dobře a propracovaně. Pakliže o Amazing Spidermanovi uvažujete, rozhodně se nebojte a běžte do toho, koupí nikdo neprohloupí a vy tak budete mít zábavu na nějakých patnáct hodin a v případě, že jste fandové Spideyho tak nevím, nad čím ještě váháte.

- Volné město
- Ovládací systém
- Spousta úkolů