Resident Evil: Revelations 2: Epizoda 1 – Recenze

Resident Evil se vrací ve svém spin-offu. Ale má Revelations 2 dostatečné zbraně?

16. 3. 2015

Resident Evil: Revelations 2 mělo navázat na poměrně úspěšnou jedničku, která vyvolala rozruch zejména na konzoli Nintendo 3DS při svém debutovém vydání. My se dnes podíváme na to, jak se té o spin-offové sérii daří i nadále.

Ačkoliv je to paradoxní, tak původně měla hra úspěch zejména na konzoli Nintendo 3DS. Capcom se však rozhodl, že další pokračování už na této konzolce nevydá. Místo toho se tedy Revelations 2 podívalo na všechny okolní platformy s výjimkou, rovněž Nintenda, a to Wii U. Nyní se tedy zaměříme již na samotnou hru.

Když nemáme Leona, vrazíme tam Claire

Resident Evil: Revelations 2 se časově odehrává ještě před, Resident Evil 6. Hlavní hrdinkou hry je oblíbená Claire Redfield, která byla hlavní protagonistkou již v Resident Evil 2. Claire je společně s kamarádkou Moirou Burton z neznámých důvodů unesena. Po probuzení se probírá ve věznici na ostrově uprostřed oceánu. Pochopitelně ani ona, ani Moira netuší, kde jsou a proč tu jsou. Nicméně tím začíná jejich boj o přežití. Zápletka je tedy dost podobná prvnímu dílu, kde si hlavní roli střihl bratr Claire, Chris. Druhou kolej zde zatím hraje Moiřin otec Barry Burton, který ji přijede zachránit, přičemž zde najde holčičku jménem Natalia Korda.

V samém počátku asi upozorníme hned na to, že hra neobsahuje kooperativní multiplayer s výjimkou toho ve splitscreenu. Tvůrci musí být úplně padlí na hlavu, jinak si to nedokážeme vysvětlit. Hra k tomu přímo vybízí a ano, tvrdí se že se toho dočkáme po vydání všech epizod, ale není to už pozdě? Tohle bereme jako velký přešlap.

Poněkud divné je rozhodnutí Capcomu hru dělit do jednotlivých epizod. Celkově by měly být čtyři, objevují se i zmínky o jakýchsi bonusových. Bohužel každá z nich zabere zhruba jen dvě hodiny, což není příliš zázračná délka. Otázkou je zda se tedy příliš hráčů rozhodne pro tento systém nákupů jednotlivých epizod.

Pouze dvě větší lokace

První epizoda vám nabídne dvě větší lokace. První je stará věznice, ve které se budete potýkat s klasickými zombiemi a jejich nejrůznějšími variacemi. Poté se občas objevují potvory podobné těm, které jsme mohli vidět například v The Evil Within. Druhou lokací se pak stává les, který obzvláště odporný tím, že v něm není téměř vidět na krok a nepřátelé jsou zde opravdu velmi tvrdí. Musíte do nich většinou nasypat spoustu olova, než se poroučejí k zemi.

Další prvek, který mi nám na hře příliš nesedí, tak je souhra dvou postav na scéně. Pokud hrajete za Claire, tak s vámi chodí i Moira. Claire je zde za tu, která střílí zombíky na potkání a Moira pomocí baterky dokáže sehnat zásoby a případně nepřítele na chvilku vyřadit z boje. Ve výjimečných případech pak používá páčidlo. Druhou dvojicí je pak Barry a Natalia. Natalia je tu křehounká dívenka a tak jen hledá zásoby, prolézá úzkými šachtami a vidí nepřátele díky svému smyslu přes zeď. Barry je neohrožený drsňák, co si jde pro svou dcerušku.

Bohužel zde nenajdete schopnou inteligenci, jako například v The Last of Us, a tak se často stává že druhá postava vůbec nereaguje na situaci, která nastala. Mnohdy vám ani neuhne ze dveří, natož aby se zapojila do boje. Pokud měl na něčem Capcom opravdu pracovat, tak to byla umělá inteligence doprovodných postav.

Strach zde chybí úplně!

V druhém Revelations je jedna věc která nás doslova dokáže vytočit, a to je fakt že hra neobsahuje téměř žádný strach. Nepřátele máte svým způsobem u zadku a série Resident Evil opět ukazuje, že strach už v ní dávno není. Kromě toho fanouškovského, co zase přinese další díl. Tedy značné zklamání z tohoto hlediska. I přesto, že hra má svá temná zákoutí a prostory, tak z nich nedokáže vytěžit více. Pokud jde o hratelnost, tak ta je navržena dle jednoduchého klíče. Claire věčně nemá klíč nebo kartu k dalším dveřím, a tak je nucena někam na chvíli uhnout z cesty, aby se k němu prostřílela. Zcela nepochopitelně totiž ve hře chybí jakékoliv hádanky.

Jediné co Revelations 2 drží nad vodou je Raid mód. Jedná se o variaci toho co jsme znali například už v Resident Evil 3 (mód Mercenary). Dostanete nějaký úkol na dané mapě a jdete do toho. Povětšinou se jedná o to přežít vlny zombií, které se na vás hrnou. Vy sbíráte zásoby a děláte vše možné abyste přežili. Postavu tentokrát máte ve hře jednu a s ní danou mapu plníte. Za zkušenosti si otvíráte různé schopnosti  a další zbraně. Ve finále můžeme klidně tvrdit, že Raid mód je zajímavější než samotná kampaň.

Zpracování jako před 5ti lety

Autoři z Capcomu se rozhodli jít tou nejjednodušší cestou, pokud jde o zpracování. Revelations 2 má problém s tím že vypadá poměrně dost zastarale. Textury nejsou v kdovíjak vysokém rozlišení a veškeré prostředí působí, jakoby se jím autoři zabývali jen chvilku. Škoda, na výsledku je to až příliš znát, což sebou nese velká negativa. Rovněž značným problémem je i optimalizace hry. Tak nějak mi není jasné, že při tak odfláklé prezentaci se hra dokáže místy cukat. Pochopitelně to patche opraví, ale je tohle nutné? Pokud jde o hudební doprovod, tak ten taktéž příliš za uši nevezme a hra tak ztrácí na atmosféře.

Resident Evil: Revelations 2 v první epizodě příliš nezaujalo. Starý a ohraný koncept už zkrátka tolik netáhne a lepších momentů je pomálu. Problémem hry je zaprvé rozkouskování do několika kapitol, hratelnost bez špetky nápadu a mnoho dalších neduhů. Absence strachu hře také příliš nepřidává na atraktivitě, a tak je to opravdu půl napůl ohledně toho zda hru doporučit. První epizoda na nás neudělala dobrý dojem a uvidíme, zda to napraví další.

Resident Evil: Revelations 2 neobsahuje žádnou formu české lokalizace

- Raid mód

- absence strachu