LittleBigPlanet Karting – Recenze

LittleBigPlanet Karting přijíždí, aneb Sackboy v autíčku! V Media Molecule se zbláznili.

12. 11. 2012

LittleBigPlanet je zkrátka na základně Playstation něco jako modla. Tato značka tu s námi není oproti některým až tak dlouho, ale své místo si tu rozhodně našla a to rapidním způsobem. Ostatně koho by nebavilo vzít malého ručně šitého Sackboye a procházet se s ním po jednotlivých úrovních či světech. Nyní se však Media Molecule rozhodlo udělat něco trochu jiného. Se Sackboyem se samozřejmě shledáte, ale tentokrát si udělal řidičák a zkouší to na vás v autíčkách. Ve spolupráci se studiem United Front Games tedy vzniklo LittleBigPlanet Karting.

Sackboy za volantem!

V podstatě je hra to samé co klasické LittleBigPlanet, jen tu jezdíte v autech, podobně jako v Modnation Racers. Hra je poněkud zvláštní v tom, že samotný děj hry projdete za necelé 3-4 hodiny a tím máte splněno. Nečekejte však až tak složitou zápletku. Jedná se o takový spin-off k celé sérii, takže je zde spíše jako doplněk pro celkové pochopení toho, proč Sackboy vzal do ruky volant a prohání se po bláznivých tratích. Nicméně hra toho v sobě schovává více než je na první pohled zřejmé. Během kampaně narazíte na spousty miniher a zajímavých módů, které prodlužují hratelnost a trochu osvěžují klasickou hratelnost hry.

A jaká že je vlastně ta klasická hratelnost? No podobá se například mé velmi oblíbené hře z dob Playstation One (nevím zda si někdo vzpomene), ale hra nesla název Re-Volt a byla to paráda. Zkrátka jste jezdili malými autíčky na ovládání po nejrůznějších tratích a sbírali power-upy. Těmi jste pak likvidovali soupeře, či zpomalovali atd. Stejně funguje i LittleBigPlanet Karting. Zajímavé je na nich to, že je můžete používat jak dopředu, tak i dozadu. Ve většině her, vzpomeňme i na Blur, je totiž možnost poslat power-up za sebe téměř nemožné. Power-upů je na výběr dost – miny, bomby, blesky, rakety atd.

Vlevo nebo vpravo? Navrhni si sám

Kromě běžného závodění je zde i editor tratí. Ten je neuvěřitelně rozsáhlý a komplexní. To je však jeho plusem a zároveň mínusem. V editoru je možné téměř vše. Trať si postavíte jak potřebujete, rozmístíte překážky a předměty (objektů je na výběr hromada) a hurá závodit. Jenže má to háček. Ono samotné tvoření tratě není vůbec snadné. K tvorbě tratí je ve hře sice rozsáhlý tutorial, ale chce  to i dost trpělivosti při zkoušení stavby vašeho, jak říká Top Gear – „miliardového okruhu“. Nejde však jen o to tvořit samotné tratě, máte totiž možnost jim nadefinovat i různé specifické možnosti a vytvořit tak svůj zvláštní režim, což už zní zajímavě. Čeká vás ale velká fuška, než se k tomu dokopete. Tratí je kupodivu dostatek už teď i přesto, že hra je na pultech prodejen teprve pár dní, ale rozhodně se počet nerovná tomu co známe z LittleBigPlanet či LittleBigPlanet 2 v počtu úrovní. Tomu se zřejmě Karting vůbec nikdy nevyrovná.

Ve hře samozřejmě nechybí ani multiplayer, který je to hlavní proč titul pořizovat, neboť u singleplayeru příliš dlouho nevydržíte. Ale mě bohužel neoslovil ani multiplayer. Ten se dá hrát na jedné obrazovce ve split-screenu až pro 4 hráče a nebo klasicky online, kde je maximální počet závodníků 8. Zde se mohli autoři vytáhnout více a vypustit na trať alespoň 16 nebo 32 vozítek, takhle mi závody přišly občas trochu mdlé a nudné.

Slušná zábava

Tratě na kterých se jezdí v základu jsou perfektní a precizně vytvořené. Občas budete žasnout nad jednotlivými detaily i kolem tratě, což kolikrát postrádají i lepší závodní tituly. Pokud čekáte něco nového od zpracování hry, tak to vás zklamu hned na začátku. Hra využívá stejného enginu jako dvě předchozí, ale není důvod si stěžovat. Autoři si možná vyhráli s některými texturami, takže můžete mít pocit, že některé odlesky jsou o něco lepší, ale rapidní posun jsem nezaznamenal. I tak má ale hra své specifické kouzlo. Ve hře je vynikající soundtrack, ono už některé skladby v LittleBigPlanet 2 mě naprosto pohltily a dodávaly jednotlivým úrovním zajímavější hloubku.

LittleBigPlanet Karting je docela zajímavá hra. Není to ale nic co by musel mít nutně každý fanatik do Sackboye doma ve své herní sbírce. Hra na chvilku zabaví, ale pak se dostaví otravný stereotyp, který hře ubírá na kráse. LittleBigPlanet Karting působí jako dobrá odreagovačka, ale nic víc. Původní hry byly už zejména díky celkovému konceptu mnohem výše a LBPK sklízí jen drobky jejich slávy. Nicméně jako závodní hra pro mladší publikum či partu kamarádů, kteří mají náladu se dobře pobavit, je to vhodná volba.

- návrat Sackboye
- rozmanitý editor
- sranda pro přátele