Halo: Reach – Recenze

Vesmírná recenze Halo: Reach

22. 10. 2010

Halo: Reach je posledním dílem celosvětově úspěšné série, a tak vývojáři z Bungie vložili všechny své síly do toho, aby hra přinesla opravdu fantastický zážitek. Což se jim skoro povedlo, až na nudný začátek hry, který vás spíše odradí vůbec začínat, ale jakmile se dostanete, o něco dále zjistíte, že musíte hru dohrát až do úplného konce, který je důstojný pro ukončení série Halo. Pojďme si společně představit střílečku, která se vryla do paměti mnoha hráčů a navždy tam zůstane. Na začátku hry dostanete možnost vytvořit si vlastní postavu. Jedná se spíše o kosmetické úpravy. Vybíráte si, zda budete hrát za mužské či ženské pohlaví, a jaké brnění bude mít na sobě váš hrdina. Během hry budete získávat body, za které si budete moci nakupovat nová vylepšení jako helmy, chrániče nebo hlas, kterým vaše postava bude promlouvat. Avšak tyto vylepšení nemají žádný vliv na vaše schopnosti.

Konec začátku

Halo: Reach se příběhově odehrává na samotném počátku série, tedy ještě před prvním dílem, ve kterém se nám představil hlavní hrdina celé série Master Chief. Náplň misí je po většinu hraní zábavná a úkoly se neopakují, což v dnešních hrách je docela problém. Jako člen Noble týmu musíte plnit spoustu úkolů, které byste sami nezvládly, tak členové týmu jsou neustále s vámi a tím jsou mise více stavěné na týmovou hru. Podpora ostatních Spartanů je skvělá a kdykoliv se na ně můžete spolehnout. Jediný kámen úrazu byl ve chvíli, kdy se jeden z vašich parťáků dostal na místo řidiče nějakého vozidla, a tak doporučuji, abyste vozidla raději řídili sami. Pokud se vám pomoc vašeho týmu nebude zdát dostatečná, tak můžete během misí nabírat nové členy z řad vojáků UNSC.

Originalita

Jako jedno velké plus pro celou sérii Halo je výběr zbraní. Sice zmizela možnost těch duálních, ale určitě vám to nebude líto. Rukou vám totiž projde nespočet různých kvérů od pistolí, přes pušky až k raketometům. Samozřejmě nechybí možnost používání zbraní vašich nepřátel, které jsou opět velmi zvláštní. Několik druhů plazmových pušek nebo pistolí a dokonce energetický meč. Hra opět nabízí spoustu ovladatelných vozidel jako buginy, tanky, ale i bojové vrtulníky, které můžete řídit nebo si vlézt za jejich zbraně. V některých misích se bez vozidla prostě neobejdete. Také se poprvé v celé sérii podíváte i do vesmíru. V raketě Saber máte úkol bránit vesmírnou základnu před útoky nepřátel. Zprvu jsem se obával ovládání, ale bylo velmi příjemné a tuto misi považuji za jednu z nejlepších z celé hry.

Umělá inteligence nepřátel je opět na vysoké úrovni. Protivníci se snaží stále více taktizovat a tím se často ocitnete v nevýhodných situacích, ze kterých není úniku. Obtížnost hry je dobře optimalizovaná, ale obtížnost Legendary představuje opravdu velikou výzvu, a ten kdo dokáže hru dohrát na Legendary je opravdu machr. Pokud vás singleplayer omrzí, můžete vyzkoušet kooperaci, kterou je možné hrát na jedné konzoli nebo po internetu. Celá příběhová linie vám zabere kolem osmi až devíti hodin, což není zrovna moc, ale díky multiplayeru je prakticky herní doba nekonečná. Multiplayer nabízí spoustu herních módů, při kterých se rozhodně nudit nebudete, ale neměl jsem možnost vyzkoušet hru pro více hráčů, a tak multiplayer nebudu dále rozebírat. Po grafické stránce je Halo: Reach tím nejlepším z celé série a přináší skvělý zážitek z boje. Planeta Reach je plná hor, lesů a obrovských měst a je hlavně skvěle vykreslena do nejmenších detailů. Hra vypadá velmi solidně, ale nepřináší nijak extra podívanou. Zvuky jsou naprosto úžasné a společně s hudbou dodávají ještě lepší zážitek z bitev.

Halo: Reach není žádná revoluční hra, ale jedná se rozhodně o nejlepší díl celé série, což potvrdili i její prodeje. Během prvního dne hráči utratili za Halo: Reach neuvěřitelných 200 miliónů dolarů. To je v přepočtu skoro 4 miliardy korun. V tentýž den padl další rekord. Microsoft potvrdil, že první den vyzkoušelo Halo: Reach po internetu více hráčů než u staršího dílu Halo 3. Prvního dílu Halo se doposud prodalo úctyhodných 34 miliónů kopií. A tak končí nejúspěšnější série všech dob, kterou tým Bungie zakončil nejlépe, jak mohl. Sice s touto značkou skončilo, ale chystají pro nás něco nového a dokonce i pro jiné platformy, než je Xbox 360. Jelikož jsem nehrál multiplayer, tak konečné hodnocení se týká pouze singleplayeru, jinak si přičtěte ještě tak 5 procent.

- Příběh
- Kooperace
- Grafika