Act of Aggression – Recenze

Historická bitva, často napáchá větší škody v učebnici, než na válečném poli.

2. 9. 2015

Vojenské konflikty jsou něčím speciálním. Málokdo ví, kdo je začal, málokdo se chce do nich zapojit, ale všichni je chtějí co nejrychleji ukončit. Strategie jsou na tom podobně. Málo se o nich mluví, přesto nemalá část fanouškovské obce je chce. Act of Aggression je moderní variací na staré dobré RTS klasiky. Je rychlejší, zabývá se aktuálními tématy, umí něco pouze nejde v šablonách. Stačí to?

A zase jedná zlá organizace

V kampani se setkáte se frakcí Cartel a Organizace spojených národů. Té první jde o to, zničit konkurenta prostřednictvím nových nebezpečných technologií. Není oříškem uhodnout, co budou dělat spojenecké armády. Mise provází stylové TV přenosy, které vás chytnou a nepustí. Jaká nostalgie, když vzpomenu na Red Alert 2. V misích dostanete instrukce nejen o hlavním bodu, ale také vedlejší úlohy. Ty se budou týkat především prozkoumávání, udržení pozice, převoz konvoje, postavení skladu atd.

Později můžete stavět základnu. Těžbu surovin doplňuje možnost zajmout raněná rukojmí. Monetární odměna ve formě dolarů je tedy velmi sladká, neboť tanky i pěchota stojí nemalé peněžní prostředky. Vždy si pečlivě nastavte, kam chcete, aby vozidla jezdila, protože se velmi často zapomenou i cenným nákladem.

Boje jsou pestré. Využijete pěchotu, těžkou techniku, možnost obsadit blízké budovy, ostřelovačem odstavit pár záškodníků v dálce, rychlý nálet nebo se do akce vloží spojenecká jednotka, když už nevíte, kam dřív. Ačkoliv se umělá inteligence snaží, občas nesplní daný příkaz. To pak vede ke zbytečným ztrátám, které někdy rozhodnou celý postup. Naštěstí hra má dobře rozvržené checkpointy. I přesto doporučuji ukládat, co to dá. Velmi účinnou metodou orientace je satelitní mód, který stroze oseká terén a vy máte posléze lepší přehled.

I mapa samotná není špatná. Problémem je však samotná rychlost hry. Pokynů a úkonů je někdy tolik, že jsem velmi často nestíhal budovat, válčit a ještě k tomu učinit výzkum novinek. Na ďábelské tempo se sice dá aklimatizovat, bude to ale stát nejedno opakování. V bitvě je někdy prostě jeden velký chaos

Krev a písek

Graficky je hra na dobré úrovni. Ocením animace, které jsou velmi povedené. Dabing jednotek a filmové záběry ze hry ve videosekvencích má moje plus. Je fajn poznat, městskou zástavbu, velkou šedou dálnici, písečnou pláň, nebo lesní porosty. Hezké zpracování mají všechny jednotky. Bojová vozidla a těžká technika dokonce mění vzhled po více zásazích.

Act of Aggression je poctivou RTS bez příkras. Snaží se brát to nejlepší. Hratelnost nevázne, avšak  má moc rychlé tempo. K tomu chybí prvky, které by ukázaly vlastní směr, kterým se chce hra vydat. Hlavní příběh hry je tuctový, alfou a omegou jsou spíše frakce v něm vložené. S těmi vás bude bavit experimentovat a rozvíjet válečnou mašinérii. Ovládání je navrženo pro nováčky i ostřílené generály. Act of Aggression je dobrou volbou, pokud chcete zkusit další futuristickou vizi války.Sérii Command and Conquer ale nepřekoná.

Act of Agression obsahuje kompletní české titulky

- Atmosféra bitev
- Vojenské jednotky a technologie