Ratchet & Clank – Recenze

Ratchet & Clank se vrací, nikoliv však v novém díle, ale ve velice povedeném remaku.

7. 6. 2016

Recenzovaná verze: Playstation 4 (hra je exkluzivním titulem této konzole)

Ratchet & Clank je jednou ze stálic rodiny Playstation. Dá se říci, že jde o jednu z nejlepších plošinovkových sérií, jaké za poslední léta byly k dispozici. Osobně mám možná o něco raději Jaka s Daxterem, ale to je věc vkusu. Ačkoliv mělo být dobrodružství Ratchet & Clank: Nexus závěrem série, tak se tak nestalo a v Insomniac přichystaly nový díl, který se konečně ukazuje také na Playstationu 4. Jak si toto rozverné duo vede nyní?

ratchet2

Bláznivé duo je zpět!

Inu je to poněkud překvapení a poněkud trochu zklamání, alespoň co se příběhu týče. Místo abychom pokračovali tam, kde Nexus skončil, tedy Ratchet by zjišťoval více o svém původu, tak se vracíme na úplný začátek. Ano, nový Ratchet & Clank je v podstatě jen remake původní hry. Příběhově vám tedy nabídne dost podobný zážitek jako kdysi před 12 lety jednička.

Výraznější změnou je nyní to, že příběh vypráví hrdinný kapitán Qwark. Ten totiž Ratchetův příběh vypráví a je trošku překvapením, že původní zápletka je obohacena o nové scény a pár zvratů. Zřejmě se autoři rozhodli hru remakovat z důvodu, že do kin zároveň dorazí film Ratchet & Clank.

ratchet3

Obsah nezaostává

Podobně jako dříve, až hru dohrajete, tak se můžete vrhnout do sběru všudypřítomných šroubků a dalšího harampádí. Ostatně lovci trofejí si opět smlsnou. Hra vám zabere odhadem mezi 12-15 hodinami, dle toho jak máte nahráno z dřívějška. Kromě příběhu pak také nechybí nějaké ty závody a drobné bonusy, které hratelnost o něco obohatí.

Pokud jde o lokace, tak počítejte s tím, že navštívíte i planety, na nichž už jsme jednou byli. Tím že se příběh navrací ke svému počátku, tak si některé lokace projdete znovu a budete je dokonce poznávat. Kromě toho je zde také nová planeta Gaspar, na níž se proletíte jet-packem. Rozhodně palec nahoru za to, že se autoři rozhodli hru obohatit také o nové prvky.

ratchet1

Arzenál větší než Armáda ČR

Ratchet býval vždy o něco akčnější záležitostí, než tomu bylo u Jaka s Daxterem. Zbraňový arzenál tomu nasvědčuje už od samého začátku. Nechybí spousta palných zbraní, včetně pušek, malých pistolí, brokovnic a k tomu také nejrůznější granáty a bomby. Ačkoliv na první pohled hra může vydávat dojem, že jde pouze o dětskou skákačku, tak tomu tak není a v určitých pasážích se budete chytat za hlavu, jak to že vás zase dostali. Zkrátka je to celkem výzva. A co je důležité. Nechybí ani populární robůtek Mr. Zurkon.

Nepřátelé zůstali veskrze stejní. Jedná se o různé druhy robotů, sem tam jde o nějaké ty humanoidy a také nechybí zvířecí nepřátelé. Bohužel pro někoho bossů ve hře není tolik, ale přiznám se, že to mně osobně příliš nevadilo. Důležitou složku ve hře také zabírá vylepšování vašich zbraní a také samotného Ratcheta. Postupně se tak stáváte drsnějšími protivníky a větší hrozbou.

ratchet4

Rozhodně musím vypíchnout grafickou stránku celého titulu. Hra je vizuálně naprosto nádherná. Ačkoliv se nepodařilo splnit jistý slib, že hra se bude hodně podobat klasickým animákům, které vidíme v kinech, vůbec to nevadí. Už od toho není zase tak daleko. Framerate je po celou dobu naprosto stabilní. K tomu si přičtěte nativních 1080p a máme tu parádní podívanou. Je hodně zajímavé si po těch dlouhých letech pustit ukázky z původní hry a porovnat je s tím, kam se vlastně zpracování her v dnešní době dostalo.

Ratchet & Clank ačkoliv ve mne stále vře zklamání z toho, že se nejedná o vyložené pokračování této série, tak mají vývojáři z Insomniac u mě velký obdiv. Hra je skvělá, mnohem lépe podaná než dříve a nechybí ani skvělé novinky. Ratchet & Clank jsou návratem do starých dobrých časů videoher, kdy se ještě nikdo nestyděl dělat složitější leveldesign a nebál se zkoušet nové věci. Ostatně těch rutin už máme plné zuby.

Ratchet & Clank neobsahuje žádnou formu české lokalizace

- grafické podání
- Ratchet a Clank