Zavřít reklamu

Crysis 3 – Preview

crysis-3-preview

15. 6. 2012    

Závěr úspěšné trilogie od Cryteku se pomalu blíží a nedávno proběhnuvší E3 přinesla o Crysis 3 další zajímavé informace. Pojďme se tedy na ně podívat.

Sérii Crysis hráčům asi netřeba představovat. První díl série z roku 2007 odehrávající se na nádherném tropickém ostrově přinesl díky CryEnginu takový vizuál, že je kritiky i dnes označován za nejlépe vypadající hru současnosti. Hra zkrátka měla jak u kritiků, tak i u hráčů samotných obrovský úspěch a proto logicky muselo přijít pokračování. To se na pulty obchodů dostalo v minulém roce a děj se přenesl do mimozemšťany okupovaného New Yorku, což, co si budeme nalhávat, hře přeci jen trochu ubralo. Prosluněná džungle přece jen hráčům uhranula více a proto se tvůrci se třetím dílem rozhodli pro jakýsi „návrat ke kořenům“.

Tropický New York

Hra se bude odehrávat v roce 2047 v New Yorku, který se ovšem od minulého dílu změnil k nepoznání. Korporace Cell jej uzavřela do jakési kopule zvané Nanodom a hlavní hrdina Prophet bude v kampani odkrývat informace, proč korporace uzavřela město do této podivné „karantény“, protože jimi hlásaný původní účel (ochrana občanů před mimozemskými Cephy) se dostal do pozadí a Cell se spíše snaží dostat pod svou kontrolu veškeré obyvatelstvo města.  

Díky Nanodomu se z New Yorku stala kombinace poloopuštěných mrakodrapů a tropické džungle, což je přesně to, co fanoušky na prvním díle tak uhranulo. Okna domů jsou prorostlá stromy, nad opuštěnými ulicemi poletují motýli, některé třídy se dokonce proměnily v koryta řek. Ve hře se tak podíváme do temných bažin, deštného pralesa, dokonce i do hor a pouště. Tvůrci si s prostředím hry, zdá se, protentokrát dokonale pohráli. Ovšem už ze screenshotů či ze zveřejněných videí je vidět, že nás čeká opět revoluční zpracování vegetace a světla, to vše zasazené do plně zničitelného prostředí. O to se postará nový herní engine – konkrétně CryEngine 3 Plus, který by měl nově podporovat vyšší rozlišení textur, než tomu bylo doposud a také veškeré vychytávky DirectX  11.

Nové prostředí tu ovšem nebude jen pro parádu, ale také posílí hratelnost. Většina předmětů (kameny, větve) bude možné sebrat a použít je jako zbraň proti nepříteli. Změn také samozřejmě dozná pro hru charakteristický nanosuit – speciální oblek, který hrdna nosí na sobě a který mu propůjčuje „nadpozemské“ schopnosti. Vylepšeny budou funkce využití vyšší rychlosti a síly, dále přibudou nové možnosti, jako například nabourání se do počítačem řízených nepřátelských střílen a tím tak dosáhnout jejich ovládnutí ve svůj prospěch.

Lovcův ráj

Velkou novinkou budou samozřejmě také zbraně. Asi největším překvapením je tichá zbraň v podobě luku, z něhož budete moci střílet několika druhy šípů – klasické, průrazné či výbušné. Novinkou je také možnost střílení z luku i během používání režimu neviditelnosti, což z vás učiní opravdu obávaného lovce. Nouze ale také samozřejmě nebude o trochu hlučnější nářadí – plamenomet, různé typy samopalů, granátů, či nově také plazmová puška, která dokáže vypálit během vteřiny velké kvantum střel. Naproti tomu i nepřátelé budou mít k ruce záludné zbraně, kterými Vám znepříjemní postup ve hře. Létající průzkumné sondy mohou přerušit Vaši neviditelnost a jiné stroje například mohou okolo Vás zapálit travnatý porost a nahánět Vás tam, kam potřebují, či naopak mohou zařídit nenadálý enormní růst vegetace, ve které se dokonale ztratíte. Hra tedy podle dostupných informací vypadá velice zajímavě.

Hra je nově ihned od počátku ohlášena kromě PC i na konzole – X360 a PS3. Tvůrci se údajně snaží dosáhnout stejné grafické úrovně i na konzolích, i když jsou, co se týče výkonu, za PC již docela pozadu. Crysis 3 vyjde začátkem roku 2013.