Just Cause 3 – Recenze

Rico Rodriguez opět bojuje za svobodu v Just Cause 3. Příliš mu to však nejde.

31. 12. 2015

Recenzovaná verze: Xbox One

Autoři z Avalanche Studios nám letos již nadělili akční titul Mad Max, který však nenaplnil moje očekávání. Ztroskotal na opakujícím se obsahu a příliš obrovské mapě. Just Cause 3 je svým způsobem typově velice podobná hra. Má smysl, abyste se novým dějstvím s Rico Rodriguezem zabývali?

justcause3-1

Rico zase řádí

K údivu celé veřejnosti je hlavním hrdinou hry opět Rico Rodriguez, který zřejmě má za to, že je třeba zničit ještě zbytek planety. Tentokrát se podíváte na souostroví Medici, který nabízí jeden z největších herních světů, jaký kdy kdo vytvořil. Na ostrovech řádí diktátor Di Ravello, který touží po absolutní moci. Rico je však přesvědčen, že to není dobré řešení pro místní obyvatele, a tak se vydává na pomoc místním rebelům, se kterými se pokusí diktátora zastavit.

Příběh je zde však zcela na druhé koleji. Od začátku bylo jasné, že tato hra se nás pokusí dostat něčím jiným. Jenom se marně snažím přijít na to, čím. Just Cause 3 nabízí opravdu obrovskou plochu. V příběhových misích se dostanete jen na konkrétní místa a po pár hodinách tato záležitost končí. Jenže mnoho obsahu je právě okolo vás. Ostrovy nabízí kvanta základen, městeček, lesů atd. Různé z těchto míst je třeba postupně zabírat nejrůznějšími výzvami, jež jsou na vás kladeny.

justcause3-5

Akce, výbuchy a obří prostor

Zpočátku mi to přišlo poměrně zábavné. Autoři berou slovo akce skutečně jako další důležitý prvek hratelnosti, a tak kolem vás vše vybuchuje a nebudou zde chybět situace, v nichž Rico coby pěší jednotka, bojuje proti ozbrojeným vrtulníkům či vozidlům. Akce je ve hře opravdu hodně, ale začne se velmi brzy opakovat.

justcause3-2

Mapa je obrovská, je tedy logické, že potřebujete vhodné dopravní prostředky. Nechybí různé typy vozidel, motorek, lodí, letadel či helikoptér. Hra mě v tomto směru nijak nelimitovala a navíc jsem si mohl po mapě dělat absolutně, co mi bylo po libosti. Rico má také neskutečně bohatý arzenál, takže si vybere každý fanoušek. Nechybí ani jeho ikonický hák, tudíž máte možnost se přesouvat po dané lokaci velice rychle, či můžete některé předměty přitahovat k sobě. Just Cause 3 je takový chaos na druhou.

To je ostatně největší problém celého Just Cause 3. Své trumfy vystřílí do éteru příliš rychle a pak už jen opakuje pořád to samé dokola. Ničeho nového se nedočkáte. A tak i když je zpočátku zábava postupné zabírání ostrovů a jednotlivých stanovišť. Po čase vám to začne lézt na nervy. Mapa je příliš obrovská na to, aby bylo vůbec možné ji reálně vysbírat úplně.

justcause3-4

Technický paskvil

Just Cause 3 znatelně selhal po technické stránce. Mnou recenzovaná verze pro Xbox One měla potíže s frameratem ve vypjatých situacích a rozhodně tomu všemu nepřidává fakt, že jakýkoliv loading byl v průměru asi třičtvrtě minutový. To se podařilo vývojářům eliminovat důležitým patchem, i tak ale zůstalo mnoho potíží, které je třeba řešit. Toto je fakt, který mohl být eliminován pozdržením ve vydání titulu. Velká škoda a podobně jako v případě Batman: Arkham Knight pro PC se jedná o velkou ostudu.

Zpracování hry je jinak poměrně solidní. Grafická stránka na Xbox One je sice znatelně slabší, ale i tak odpovídá dnešním standardům. Autoři totiž na úkor velikosti herní mapy, nevěnovali tak velkou pozornost některým texturám a hra rozhodně nemá tak detailní zpracování jako Mad Max. Je však pravdou že v předchozím titulu je mapa velmi pustá.

justcause3-3

Ačkoliv jsme Maxe před jistou dobou nehodnotili nijak vysoko, tak vám jej mohu doporučit spíše než Just Cause 3. Hra vsází spíše na to, že milujete přemrštěnou akci a všudypřítomné výbuchy, než aby předvedla něco osobitého a také smysluplného. Tato záležitost vás pobaví jen chviličku a záhy na ní zapomenete.

- solidní akce
- velikost mapy

- stereotypní hratelnost