Far Cry Primal – Recenze

Zachraňovali jsme pravěký svět Oros ve hře Far Cry Primal!

24. 2. 2016

Recenzovaná verze: Xbox One

Značka Far Cry prošla za poslední léta značnou evolucí. Po posledním Far Cry 4 chtěl Ubisoft přinést do série svěží vítr, a tak tu máme Far Cry Primal, který přináší drsný pravěk, jež není v dnešních hrách zrovna frekventovanou destinací. Zájem o hru v nás však vzbudil a jak jsme se v počátcích lidských dějin cítili?

fcprimal3

A tak byly založeny první osady

Hlavním hrdinou je Takkar. Od samého počátku hry je třeba hledat svůj původní kmen Wenjů. Postupně tak odhalujete krásy, světa Oros a snažíte se najít další členy, svého kmene. Bohužel vám, ale v cestě bude stát, nepřátelský kmen Udam. A o tom to vlastně celé je. Ve hře neustále soupeří Takkarův kmen nad kmenem Udam a snaží se, pro sebe získat vlastní svobodné území Oros.

Trochu škoda že se scénáristicky nepodařilo vymyslet něco zajímavějšího. Nicméně dialogy jsou opravdu parádní a k tomu podání rozhovorů. Když se nad tím však zamyslím, tak ono v této době je těžké vymýšlet nějaké složité příběhové zvraty.

fcprimal2

Oros jako z pohádky

Co se však velice podařilo tak je prostředí. Autoři přiznávají inspiraci na Slovensku. A pohoří podobné Tatrám se zde opravdu vyskytuje. Hra však nemá tak bláznivá výšková převýšení jako tomu bylo u Far Cry 4. Povětšinou se pohybujete v údolí a občas vás čeká cesta vzhůru.

Kromě příběhových úkolů je třeba také plnit postranní mise, aby se navýšila populace ve vašem kmeni. Rovněž je třeba shánět důležité postavy, které vám umožní vyrábět lepší zbraně a další předměty, jako je například šplhací hák. Pokud jde o zbraně, k dispozici jsou palice, kopí a také luky. Poměrně zajímavou je fauna a flóra Orosu. Najdete tu vlky, kozy, tygry, lvy, šelmy, mamuty, nosorožce a další.

fcprimal1

Jen ty souboje…

Soubojový systém mi přišel poněkud slabší. Nemám problémy s využitím zbraní na dálku, ale souboje nablízko bohužel působí poněkud neohrabaně a občas až hloupě. Bohužel stojíte proti nepříteli a mlátíte tak dlouho, dokud nepadne bez možnosti vykrytí ran. Čím lepší zbraně máte tím větší pravděpodobnost, že přežijete. Ve hře také zabíráte území a tábory.

Co mě osobně poněkud lezlo na nervy tak je fakt, že téměř neustále je nutné ve hře něco sbírat, ať jsou to kožešiny, maso či květiny. Díky tomu zlepšujete své věci, ale zároveň vás to nutí neustále běhat po mapě sem a tam a sbírat či lovit suroviny. Je tu na to kladen až příliš velký důraz, a to je trochu škoda.

fcprimal4

Zabíjet, sbírat, lovit

Kromě lovu zvěře je tu také novinka, kdy si můžete za pomoci návnady některá zvířata ochočit a pak je brát sebou na lov. Jsou to zejména kočkovité šelmy či vlci. Velké pozitivum je zde sova. Zejména když zabíráte nějaký z táborů, můžete ji přivolat a ona vám zmapuje pohyb nepřátel a také je dokáže postupně zabíjet.

Grafická stránka je na tom velmi dobře. Očekávejte v podstatě stejnou podívanou, jako v případě Far Cry 4 pouze s tím rozdílem, že animace jsou nyní dovedeny k dokonalosti. Engine Dunia prokazuje, že je schopen zobrazovat i ty nejmenší detaily. Velkým překvapením také byla optimalizace titulu, neboť námi hraná Xbox One verze se nikde nezadrhává a také má velice rychlé načítání.

fcprimal5

Zvuková stránka je skvělá, zejména pokud máte prostorové ozvučení a pohybujete se například v lese, z něhož se ozývají skřeky a řev místní fauny. Naprosto famózní práce, chybí tu poněkud skladby, kterých je tentokrát minimum. Potěší vás však fiktivní jazyk protagonistů vytvořený pro účely hry. Distribuce se navíc postarala o kompletní české titulky, které jsou stylistycky a lingvisticky velmi podařené.

Far Cry Primal je pozoruhodný titul. Očekávání zde byla, ale spíše jsme jej původně měli za outsidera série. Ubisoft však překvapil. Titul se hraje velmi dobře a nabízí parádní prostředí. Ideálně pokud si odmyslíme Far Cry z názvu, jde o vynikající akční hru, která dokáže zatraceně dobře bavit. Jen škoda slabšího příběhu. A teď už běžte lovit mamuty!

Far Cry Primal nabízí českou lokalizaci v podobě českých titulků

- svět Oros
- fauna a flóra