Escape Dead Island – Recenze

Než přijde dvojka je nám servírován Escape Dead Island. A ten je mnohem horší než samotné zombie!

26. 12. 2014

Dead Island je značkou, která za poslední léta ušla poměrně kus cesty. Dead Island nebyl nejhorší hrou ale nešlo o žádnou revoluci. Riptide v podstatě kopíroval svého předchůdce a pokud jde o druhý díl ten je ve vývoji a ukáže se zřejmě koncem příštího roku. Než ale dojde k jeho vydání, tak se univerzum připomíná titulem Escape Dead Island. Jaký je další výlet na ostrov Banoi.

Bohatí pitomci na výletě

Příběh celé téhle záležitosti je velice jednoduchý. Starý známý ostrov Banoi je opět v krizi, v zombie krizi. Ta vypukla díky nákaze a téměř každý jedinec se nyní bezcílně potácí po ostrově. To ale neznamená že by ostrov byl kdovíjak nebezpečný že? Proto se naprosto debilní hrdiny s debilním jménem – Cliff Calo vydává se skupinou kamarádů na výlet. Kamarádi chtějí zjistit, zda jsou báchorky o zombiích pravdivé, což záhy zjistí. Bohužel příběh je totální zhovadělost a nikdo za něj scénáristy po zádech poplácávat nebude. Za chvilku ani nebudete vědět kolem čeho se vlastně celá hra točí.

Ve chvíli kdy bohatému spratkovi Calovi dojde, že jeho zámožný papínek nedorazí a on se musí postarat o svůj vlastní život v mnohých případech i o život ostatních, tak dojde na to že se dostanete konečně ke hraní. Otázkou je zda je to vůbec ku prospěchu věci. Hra je vším možným, ale dobrou hrou vážně ne. Náplň úkolů je poměrně daná, stejně jako v předchozích titulech. Doběhni támhle, něco zabij, něco seber, vrať se zpět a pak zas doběhni jinam.

Leveldesign na žalobu

Za co by se ale mělo legálně zavírat, tak to je zprzněný leveldesign. To opravdu vývojáři nevychytali. Ono aby vás tahali přes všemožné cestičky okolo jen proto, že hlavní hrdina si neporadí ani s minimální překážkou, to je vážně vrchol. Zklamání tak střídá frustrace a vás to za chvilku omrzí. Co naplat, člověk si nevybere a zombie v té záplavě pitomců také ne. Díky neustále zlobící kameře se stává, že často nevíte kam máte vůbec jít, neboť vás hra navádí téměř na jiný ostrov. Prostě k vzteku.

Soubojový systém je ve hře totální katastrofa. Postavit se mrtvákům napřímo je téměř jistá smrt. A to i přesto že je k dispozici slušný arzenál zbraní. K dispozici je pistole, brokovnice, granáty, mačeta, meč či brokovnice. Posléze tedy přijdete na to že je snazší si na zombie došlápnout pěkně zezadu a potichoučku. Stealth systém ve hře nechybí a kupodivu je celkem účinný. Jediné pozitivum co se z toho dá vyvodit je výdrž hlavního hrdiny, který skutečně po pár ranách padá k zemi. S velkým podivem, v případě jeho smrti hra nenabíhá do klasického loadingu ale okamžitě se objevujete zpět v  posledním checkpointu. Pokud se ještě vrátíme ke zbraním, tak zcela nepochopitelným krokem bylo ze hry vyřadit jakékoliv vylepšování zbraní a jiného náčiní. Tentokrát jdete na mrtváky jen s tím co máte k dispozici a nic více. A pokud jde o ty zohavence, tak jejich řady značně narostly a spousta z nich je silnějších a používá jiné útoky. Zřejmě i zombie mají svůj evoluční stupeň.

I král klacek trochu vypadal

Zpracování hry je bohužel na míle vzdálené svým předchůdcům. Zatímco oba předchozí tituly sázeli na zajímavou stylizaci, tak Escape Dead Island jde do stylu tuctové komiksovky a absolutně se to nehodí. Přimhouřit oko se dalo u tohoto zpracování v případě The Walking Dead (tam to vyvažoval brilantní scénář), ale zde je to spíše pro smích. Nejhorší jsou samotné textury, jelikož ty jsou opravdu v nizoučkém rozlišení a jak uváděla zahraniční média, skutečně hra působí místy, jako by teprve teď doputovala z produkce pro Playstation 2. Což je u hry, kolem které bylo dost mediálního povyku skutečně tristní. Pokud jde o dabing tak to je také bída a utrpení. Postavy zde kolikrát mluví jen proto aby to bylo „akční“. Za ztvárnění tedy rozhodně body dolů.

Co je však největší ostudou titulu a tedy i samotného vydavatele, tak to je cena za jakou je hra nabízena. Už jen to že se hra dostala ven v krabicové verzi je ostudné, ale chtít za ní po hráčích jedenáct stovek, to je skutečně hřích. Trest pro vydavatele by měl být dosti krutý už v případě prodejnosti této ohavnosti. Do teď mi není jasné, jakým způsobem tohle mohlo projít přes kontrolu kvality v Microsoftu a Sony.

Escape je o chlup méně debilnější, než svého času The Walking Dead: Survival Instinct. Obojí čerpá ze slušných značek a sráží je hluboko pod fekální dno. Nefungující příběh, idiotští protagonisté, příšerný leveldesign a otřesné zpracování. Co si může taková hra vysloužit kromě věčného zatracení? Escape Dead Island se snad nedá doporučit ani v případě enormního výprodeje v rámci XLive a PSN. Jeden z nejhorších počinů tohoto roku bez větších debat.

- Zombie
- stealth mód

- cena