Dragon Age: Poslední let – Recenze

Recenze knižního titulu Dragon Age: Poslední let. Autorka se s ním poprala dle svého a my nyní vyřkneme finální verdikt!

23. 9. 2016

Knihy ze série Dragon Age už jsme recenzovali a tentokrát se podíváme na díl s názvem Poslední let. Autor David Gaider se aktuálně knihám ze světa Dragon Age již nevěnuje, a tak přichází Liane Merciel, která teprve před pár lety vydala svou prvotinu. Podařilo se jí udržet mou pozornost i v případě dalšího dobrodružství z Thedasu?

dragonageposlednilet

Poslední let na to jde úplně jinak, než předchozí trilogie. Odehrává se mnohem dříve. Konkrétně v době Čtvrté nákazy, kdy byl častější i výskyt draků (Věk draka). Nicméně těm se kniha překvapivě tolik nevěnuje. Kniha nám představí skupinku mágů, kteří přišli k Šedým strážcům vypomoci a také si zachránit život. Poté jsou přinuceni hledat staré svitky, dle nichž existovali zplozenci, kteří mluví.

Během pátrání narazí skupinka v čele s hrdinkou Valyiou na deník v němž je popsáno něco mnohem zajímavějšího. Následně do příběhu zasáhnou stvoření, která by málokdo čekal a v sérii zatím příliš nevystupovala, a to gryfové.

dragon-age-inquisition

Dějové linky jsou tu trochu neobvykle dvě. Jedna se zaměřuje na tu aktuální, v níž vystupuje Valyia a v té druhé autorka deníku, Isseya. Ačkoliv je deník pouze reprodukcí toho co Valyia čte, tak je ho ve hře mnohem více, než samotného dění s hlavní aktérkou. Nicméně to funguje dobře a autorka si zde zkrátka našla svůj odlišný styl, jak odvyprávět příběh.

Merciel se daří něco, co bych na samém počátku úplně neočekával. Atmosféru kniha má a svým zpracováním se dost podobá Gaiderově trilogii. Nemá sice až tak patřičné kvality. Autorka mnohdy nedokáže doladit některé věci do detailu. Možná by to až tolik nevadilo, něco může zůstat na představivosti každého čtenáře, ale problém je v tom že například závěr knihy je velmi podivně podaný. Ne každému tedy sedne. A to už jsem trochu nadával při závěru knihy Rozštěpení.

dragonageinquisition

Poslední let sice nedosahuje takových kvalit, jako předchozí knihy, má ale svůj osobitý styl a rozhodně jde o zajímavý doplněk do světa Dragon Age. Pakliže jste fanoušky, tak není nad čím váhat. Pro ty, kteří se sérií zatím příliš nepřišli do styku, to bude poněkud složitější, neboť kniha nastiňuje události velmi minulé. Stále se však kvalita v knižní série drží.

- dvě dějové linky
- dobrá atmosféra světa

- pár nedotažených situací