Adr1ft – Recenze

Adr1ft je pěkným výletem do vesmíru, avšak bez nápadu a jakékoliv další inovace.

30. 7. 2016

Adr1ft vypadal na materiálech jako zatraceně dobré vesmírné dobrodružství. S tím se pojilo i propojení skrze virtuální realitu, kdy jsme mohli mít vesmír doslova na dosah ruky. Podařilo se autorům nasimulovat skutečně dobrou vesmírnou odyseu nebo to byly jenom plané sliby? Na to vám dám odpověď ve své recenzi.

adrift2

Ve vesmíru ještě nikdy nebylo tak pusto

Na první pohled hra dost připomíná film Gravitace z roku 2013. Ten oplýval velice zajímavými efekty, avšak chyběla mu poněkud lepší zápletka. Co se týká Adri1ft, tak ten dějem také zrovna neoplývá. V podstatě před vás hra hází nahodilé události, bez nějakého většího vysvětlení.

No dobře, nějaký ten příběh tu je. Na začátku opravujete vesmírnou stanici coby astronautka. Záhy ale obrazovka zčerná a vy jste vrženi do situace, kdy jste v otevřeném vesmíru a jen zuby nehty se držíte poblíž, nyní již rozpadlé stanice. To jak došlo k tomuto obřímu problému, se dozvídáte postupně, když proplouváte otevřeným prostorem a procházíte zbytky, které zůstaly po vesmírné stanici. Tady nacházíte nějaká ta vodítka a zvukové nahrávky.

adrift1

Bez kyslíku daleko nedojdeš!

Vy máte coby hlavní postava před sebou dost nepříjemnou situaci. Uniká vám totiž kyslík a není možnost rychlé opravy. Adr1ft vás tedy často nutí letět cestou stále dopředu a sbírat zásoby kyslíku. Popravdě ve hře pak máte na pár místech trochu klid, ale dost mě zklamalo, že hratelnost byla stále stejná a nijak zvlášť se neměnila. Přitom hra potenciál měla obrovský.

Adr1ft je hra určená zejména těm, kteří se chtějí kochat prostředím. Co se autorům nedá upřít, tak je parádní zpracování, i když bych řekl, že se z Unreal Enginu 4 dalo asi vymačkat ještě více. Vše je pěkně ostré a nenajdete zde žádné ohyzdné textury. Bohužel ale prostor je ve hře dost málo, a tak povětšinou vnímáte téměř to samé a to nezměrnou velikost temného vesmíru a matičku Zemi pod vámi.

adrift3

Ani v pozdější fázi ničím nepřekvapí

Později vás hra začne štvát zejména svým otravným ovládáním. Stále se pohybujete v prostoru bez gravitace, a tak se musíte naučit koordinovat svůj pohyb, jinak nemáte šanci na přežití. Každý pohyb vám totiž vezme životně důležitou část kyslíku. Občas je to dost otravné, protože se potřebujete někam trefit a za žádnou cenu se vám to prostě nepodaří.

Recyklují se tu tedy pouze dva prvky, pohyb a přežití. Víc vám toho hra zkrátka nenabídne, a to je zatraceně málo. Upřímně nechápu, proč do hry nebyly přidány další interakce, které by hratelnost trochu okořenily. Poněkud nepochopitelná je také absence virtuální reality pro Playstation 4. Ano brýle sice vyjdou až v říjnu, ale hra s podporou nepočítá ani do budoucna, ačkoliv na Oculus Riftu běží. Rozhodně palec dolů za tento přístup.

Bohužel se tak na Playstation 4 dostala verze, která není příliš zajímavá a jedná se o čistý průchod od začátku do konce, bez hráčova většího přičinění. A to je velká škoda. Potenciál hry zůstal nevyužit a kromě nádherných scenérií je hra v podstatě o ničem.

Adr1ft nenabízí žádnou formu české lokalizace

- některé scény

- stále se opakující