Zavřít reklamu

Guild Wars 2 – Preview

Guild Wars 2 v našem preview

4. 9. 2010    

Když 28. dubna 2005 spatřilo světlo světa ambiciozní MMORPG Guild Wars, začalo něco, s čím možná vývojáři v NCsoftu ani nepočítali. Dnes již ale toto studio patří mezi ostřílené hochy v žánru MMORPG (7 vydaných MMORPG titulů, plus další 4 jen s podtitulem Guild Wars mluví za vše). Není proto divu, že prezentace na letošním GamesComu stála za to. Původní hra se v Německu stala velmi oblíbenou, na starém kontinentu je Německo zemí kde se Guild Wars se svými datadisky prodávalo vůbec nejlépe. Proto přišel NCsoft s celkem masivní a informativně šťavnatou prezentací.

Zpět v Tyrii

Přestože dvojka v názvu jasně evokuje pokračování, pravda je někde jinde. Společné základní rysy jsou samozřejmě na místě, srovnávat však původní Guild Wars s dvojkou by se nemuselo vyplatit. Pohlížejme tedy na druhý díl, jako na novou hru, stejně jak to radí samotní vývojáři. Jedním z oněch společných rysů je dle očekávání vyprávění příběhu, který bude stejně silný a důležitý jako v prvním díle. Starý známý kontinent Tyria neopustíme, je však jiný, než si ho pamatujeme. Dvěstě padesát let zanechalo své stopy a tak nacházíme Tyrii ve zbědovaném a zpustošeném stavu. Jak jinak, než válkou. Pětice bájných draků se probudila k životu a vyrazila do boje proti lidské rase. Ta se i přes urputnou a srdečnou snahu sama nedokáže ubránit. Zde pak přichází jádro celého Guild Wars 2. Aliance pěti ras, se kterou jsme se z většiny setkali již v původní hře a datadiscích, se ve dvojce stává hratelnými národy. Není tedy problém hrát za bojovné Charry, inteligentní Asurany, nebo například botanické humanoidy ovládající magii přírody Silvari (Silva znamená latinsky les).

S tím souvisí i další důležitá část GW2. Editor postav, ne nepodobný například tomu z Ultimy Online. Novinkou je krátký dotazník, prostřednictvím kterého hra zpracuje Vaše odpovědi a dle nich vyhodnotí charisma a povahu postavy. Vše samozřejmě záleží i na volbě rasy a povolání postavy. Podle toho se pak bude hra upravovat a měnit samotný příběh. Dle slov tvůrců se můžeme dočkat více než tisíce různých mutací příběhu. Pro pět hratelných ras (Asura, Charr, Human, Norn, Sylvari) si budete moci vybrat z osmičky povolání, prozatím jsou nám známa povolání válečníka, nekromancera, elementalisty a střelce.

Hon na Draka

Žánr MMORPG je ale především o kooperaci s ostatními hráči, což skvěle ilustroval už první díl Guild Wars. Že to ve dvojce nebude jinak nám na prezentaci v německém Kolíně nad Rýnem ukázali přímo na hlavním bossovi, tedy na jednom z pěti draků. Na draka jste mohli útočit buďto přímo svými zbraněmi či kouzly, nebo pomocí děl umístěných kolem celé instance. Ty jste však museli bránit proti náletům menších draků. Padla zde tedy nádherná ukázka spolupráce, kdy musí několik hráčů vyprovokovat draka a zároveň vydržet jeho silný útok, další hráči se museli postarat o nalétávající dráčky a bránit dělo, které ovládal poslední hráč. Jde samozřejmě o jednu z mnoha možností, kde bude hrát i velkou roli možnost přenášet své chopnosti a kouzla na hráče s nižším levelem a obráceně.

PVP a ticho po pěšině

Přestože je nedílnou součástí Guild Wars 2 i PvP, poslední dobou se prezentace hry točí kolem PvE části, proto žádné ucelené informace o hře hráče proti hráči nemáme. Prozatím to vypadá, že se tak velkých změn jako v PvE nedočkáme. Souboje guild mezi sebou samozřejmě zůstanou (ehm, hra se přeci jen stále jmenuje Guild Wars), přibudou pravděpodobně i nové módy, nic však nebylo na beton potvrzeno. Co však víme je to, že se můžeme těšit na velké boje mezi servery v místě zvaném The Mists. Prozatím to vypadá, že několikaletý vývoj stál za to a vývojáři se rozhodně neflákali. Guild Wars 2 má našlápnuto ukrojit něco z koláče World of Warcraft, vždyť původní hry se prodalo přes 10 milionů kusů, což musí budit když ne nic, tak alespoň patřičný obdiv. Nutno připomenout, že i dvojka bude bez jakýchkoliv poplatků za hraní. Těšíme se tedy na příští rok, kdy by měla hra konečně vyjít.