Worms Reloaded – Recenze

Stará láska nerezaví. Otřepané klišé, ale pro červíky jako dělané. Do krámu jim navíc hraje to, že remaky jsou v módě.

3. 6. 2012

Červ neboli helmint je mnohobuněčný organismus patřící do kmenů ploštěnců… To není moc pěkný úvod, viďte? Zkusím začátek naroubovat trochu lépe. Takže, červi jsou malá narůžovělá zvířátka, která připomínají sladké pendreky s kroužky… Dobrá, tak do třetice! Až po vás bude veta, tihle tvorové si pochutnají na vašich vyzáblých svalech, sežvýkají oschlou kůži, a na konec přizvou další kamarády z podzemí, aby si zahráli fotbal s vaším chrupem. Sakra! Víte co? Prostě tady dnes budeme mluvit o Worms Reloaded od TEAM17 a šmytec!

Jako tenkrát!

Už je to dávno, co pár nadšenců z výše zmiňovaného TEAM17 vytvořili frenetickou akci s naivními červíky. Už je to dávno, když se mi na monitoru objevilo fialové logo, do uší zněla legendární píseň od mé nejoblíbenější kapely Liquido, a na žluté stěně visel gigantický plakát

Worms Armageddon. Na ten šklebící pohled agresivního ploštěnce, který tiskl v ruce bazuku, pozadí tvořila koncentrovaná směsice výbuchu, a tuhle šílenou kombinaci doplňovala ovce alá Superman. Po nemastném neslaném 3D se TEAM17 rozhodl navrátit růžovým drobečkům jejich 2D visáž. A hned na začátku podotknu, že to dopadlo nadmíru dobře. Jít do odvážného restartu není jen tak. U Worms Reloaded je to však rána do černého.

Startovní pasáž se nemění ani po letech. Po vytvoření červího kvarteta si vyberete náhrobek, tón hlasu, pokrývku kebule, a výběr uzavírají groteskní tanečky. Docela mi vadilo, že autoři opomenuli hymny. V zápětí jsem si vzpomněl na mého kamaráda, jehož „Sweet Home Alabama“ mi zněla v Eustachově trubici pokaždé, když ten opičák vyhrál! Ehm, nuže přesuňme se dále.

V režimu pro vlky samotáře hra nabízí trénink, rychlou hru, vlastní hru, kampaň, Jatka a Bitevní zónu. Kampaň má pětatřicet misí. Sem tam přijde mise, kdy se máte např. přemístit z místa A do místa B, ale prim hrají bitvy s počítačovým oponentem. Bitevní zóna vám nabízí klasický mód, kdy vám s postupem času ubývají svěřenci z týmu, a jste proti přesile. V Jatkách musíte zase nahrát co největší počet bodů.

Největší devízou série jsou však boje hráč vs. hráč. Vyblbnutí na různých mapách je zkrátka kouzelné a zábavné. Řešíte taktiky, šetříte si nejlepší bazmek, vítr vám může pomoc při směru střely či granátu, a Fortuna při vás také musí sem tam stát. Bitvy se můžou provozovat přes internet, klasika je však s kamarádem u jednoho PC. Pošahaná směsice výbuchů, hlášek, skřeků a jinak zabarvených citoslovců, se mění v permanentní zábavu na hodně dlouho. Kdo se chce chlubit, může se chvástat trofejemi a statistikami.

Ručně malovaná 2D grafika s moderními efekty je příjemná a hned tak se neokouká. Hru si užijí i ti, kteří nemají doma plechovou skříň za desítky tisíc korun. Pohyby červů jsou přirozené a plynulé. Bohužel hudba tady hodně pokulhává za jinak skvělými hláškami. Hra obsahuje i českou lokalizaci.

Padni komu padni

Druhou výtku mám k umělé inteligenci. Počítačem ovládaní červy totiž trpí obligátním syndromem světa Worms. Co to vlastně znamená? Buď mají mušku jako Vilém Tell, Robin Hood a Vasilij Zajcev dohromady, nebo se dokážou zmasakrovat v jednom tahu. Tento problém sice odpadá s kamarádem, ale je s podivem, že na tuto nemoc ještě doktoři z TEAM17 nenašli léčebnou kúru.

Co se obsahu týče, Worms Reloaded působí v porovnání s Armageddonem jako chudší příbuzný. Nových zbraní je zde málo, některé staré kousky zmizely asi v červí díře, a s mapami to také není kdovíjak slavné. Hra sice nabízí stažitelný obsah i editor, ale nemůžu se ubránit dojmu, že tento přístup k tomuto typu hry je zkrátka nelogický a nesmyslný.

Noví Wormsíci se s lehkostí jejich tělíček přetavili z 3D formy do stále působivé 2D grafiky. I přes mrzký obsah servírují hratelnost a zábavu tak, jak to dělali celá léta. Hra s kamarádem je svižná a celkově jde o velmi dobrou herní výplň, která poslouží hlavně v momentech, když zrovna nemáte co hrát.

- Vytříbená hratelnost
- 2D navždy a nikdy jinak
- Hutná porce zábavy pro dva