Mad Max – Recenze

Šílený Max se rozhodl poznamenat také počítače a konzole!

4. 11. 2015

Letos koncem první poloviny roku dorazila filmová adaptace kultovní série Mad Max. Mad Max: Fury Road byl velmi povedeným filmem. Sice s nulovou záplatkou, nicméně drsnou akcí. Na základě návratu Maxe se rozhodli ve Warner Bros. vytvořit i videohru se stejným motivem. Mad Max tedy dorazil i v digitální podobě. Podařilo se hru doručit stejně úspěšně jako daný film?

Šílený Max je tu

Příběh hry bohužel není nic extra, ale to se dalo víceméně předpokládat. Max se na začátku setká se Scabrous Scrotusem, což je extrémní hajzl tamního kraje. Poté co se mu podaří jej na oko zlikvidovat se rozhodne získat zpět svoje auto. Ano, zápletka hodná velkého eposu. Celý děj je postavený na pomstě svým trýznitelům a také na tom že je třeba postavit legendární auto Magnum Opus.

Děj opravdu není nijak závratný a zajímavý. Zejména první polovina hry je naprostá nuda. Upřímně vás téměř autoři odrazují od toho pokračovat dále. Je pochopitelné že se vás snaží učit základní věci jak využívat možností ve hře, ale hra na to jde úplně špatně. Mad Max zkrátka občas nudí a to není dobře.

Bojuj nebo nepřežiješ

Kromě příběhu je tu spousta vedlejších úkolů, které v podstatě budete muset splnit k tomu, abyste měli jednodušší pohyb po mapě a znali pozice svých nepřátel. V každé oblasti je určitý rank vlivu nepřátel. Je tedy třeba tento rank snížit, a to tak že budete likvidovat nepřátelské snipery, likvidovat tábory a stanoviště a tak třeba ničit nepřátelské totemy, které označují území gangů.

Je třeba také sbírat součástky, které naleznete v podstatě na každé místě na mapě. Ty tu slouží jako peníze, a tak není problém si za ně koupit například nové díly na auto, nové zbraně či jejich vylepšení a také vylepšení schopností samotného Maxe. Ostatně na samém začátku toho k dispozici příliš nemáte a než hra začne být zajímavější, docela to trvá.

Zásob není nikdy dost

Takovým okořeněním je zde nutnost získání kanystrů s benzínem, jelikož existuje možnost že by vám mohlo palivo také úplně dojít. Je třeba si tedy hlídat ukazatel. Stejně tak zdraví. Pokud je třeba se uzdravit, Max potřebuje mít doplněnou čutoru s vodou z níž si vždy lokne a doplní chybějící body vitality. Velmi zajímavým prvkem je zde munice, neboť je jí těžký nedostatek. Střelba je zde známkou luxusu a budete si ji moci dovolit pouze výjimečně. Maxova brokovnice je zde jakési privilegium pro ty kteří poctivě hledají v oblastech zásoby.

Souboje zde nešetří brutalitou. Ostatně svět je značně nehostinný a odporný. Svědčí o tom i ulítlé dějové zvraty. Bohužel soubojový systém není nijak zvlášť originální. V podstatě se jedná o klasiku, neboť se vše kopíruje ze zakladatele tohoto systému, a to Batmana a také třeba z Assassins Creed. Vše stojí na principu vykrýt ránu a zasadit pořádnou zpět. Trochu ponuré zjištění.

Optimalizace hry je poměrně slušná, občas však dojde k prudkému propadu snímkovací frekvence a záseky jsou dost nepříjemné. Stává se to při rychlém průjezdu mapou. Zpracování je velmi dobré a překvapivě vzhledem k velikosti mapy je to dosti detailní záležitost. Bohužel samotná mapa je dost prázdná a pustá. Ozvučení je brilantní a prostorový zvuk zde dělá svoje. Chybí však nějaké výraznější skladby, které by přidaly hře na atmosféře.

Mad Max není špatnou hrou, ale nijak nevyčnívá mezi ostatními akčními kousky. Nabízí sice mnoho obsahu, otázkou však je zda se jím někdo bude kompletně zabývat. Po dohrání příběhu značně klesne chuť po dalším hraní a na Maxe brzy zapomenete. Ostatně je to škoda, neboť potenciál byl opravdu velký.

Mad Max nenabízí žádnou formu české lokalizace

- audiovizuál
- velikost mapy