Disney Epic Mickey 2: Dvojitý zásah – Recenze

Epic Mickey byla vynikající adventura. Dokázal však Epic Mickey 2: Dvojitý zásah opět zabodovat?

3. 12. 2012

Epic Mickey 2: Dvojitý zásah byla mnou velmi očekávaná hra. K prvnímu dílu jsem se bohužel nedostal, nicméně mě velmi nadchla zpráva, že se druhé pokračování dostane i na další platformy. Myšák Mickey se vrací i se svým „ušopleskoidním“ kamarádem Oswaldem, aby opět ukázali, že Mickey ještě nepatří do starého železa zaprášených promítaček Walta Disneyho. Jenže je návrat Mickey Mouse to co jsem očekával a se mnou dalších jeho příznivci? Naše recenze vám na to odpoví.

Ve dvou se to lépe táhne

Pokud vám jde o silný příběh to nečekejte. Určitě zde byla snaha zavděčit se i mladému publiku, a tak nás čeká vcelku primitivní zápletka, kdy Oswald musí povolat svého dávného kamaráda Mickeyho Mouse a spolu se snaží vyřešit proč se Pustinami prohnalo ničivé zemětřesení a kdo za ním stojí. Kupodivu to však stačí. Příběh se v rámci klasických pravidel plošinovek posouvá tak jak má a během své cesty potkáte nejrůznější postavičky z univerza Walta Disneyho. Poměrně dobře jsou zvládnuté předělové scény, které jsou mnohdy tvořeny muzikálně. Zejména šílený doktor, který se nyní prezentuje jako dobrý muž má mnohdy chuť otevřeně zazpívat a i když nejsem příznivec tohoto podání, uznávám že to tým zodpovědný za tuto hru zvládl velmi dobře.

Zřejmě největším přínosem do druhého dílu oproti minule je fakt, že tentokrát nemusíte vše řešit úplně sami. Od toho je tu váš králičí přítel Oswald. Ten je schopen vám často poradit jak postupovat dál, některé úkony dokonce provádí sám, jelikož je k tomu předurčen a nejdůležitější na jeho kooperační spolupráci je možnost se do něj kdykoliv vtělit. Co je tím myšleno? Kdykoliv během hry se může připojit váš sourozenec či kamarád na druhém ovladači a můžete tak hrát spolu v kooperačním režimu přímo na jedné obrazovce. Sám musím uznat, že než se objevil Oswald v Epic Mickey 2, tak jsem o něm do té doby vůbec neslyšel. Podle dostupných informací se jedna o postavu z univerza, která už se mnoho let neobjevila. Škoda jen že není možné hrát s jiným online hráčem, tuto možnost hra nepodporuje.

Štětec je mou zbraní!

Mickeyho zbraně zůstali tak nějak z minula stejné. Má v ruce štětec a více nepotřebuje. Teď už jde jen o to, zda bude ze štětce chrlit proudem zelené ředidlo anebo modrou barvu. Díky modré barvě může Mickey omalovat to, co není v daném světě dokončeno a svítí průsvitně a nebo naopak může již nabarvené vymazat pomocí ředidla. Tímto způsobem Mickey bojuje i s nepřáteli. Buďto je může barvou obarvit tak, aby si je přetáhl na svou stranu a nebo je ředidlem zkrátka vymaže. Jinak je na tom ale Oswald, kterého evidentně v mládí kroužek výtvarné výchovy příliš nenadchl, a tak se dal na dráhu malého elektrikáře. Oswald svým dálkovým ovládáním hackuje a opravuje nejrůznější přístroje. Navíc ještě umí protáčet ušima jako vrtulí, takže pomáhá Mickeymu v přeletu na delší vzdálenosti.

S Oswaldem je ale kříž. Primárně vás hra samozřejmě přepne do role Mickeyho a Oswald zde hraje druhé housle. Pokud za něj však nehraje někdo živý, chová se králík jako naprostý blb. Oswald se většinou vůbec nezajímá o to, že například potřebujete pomoct s něčím, co zvládne pouze on. Velmi často má problémy i s malými překážkami. Tudíž chvilku je seknutý někde v rohu, podruhé zas nechce něco přeskočit a do třetice někde jen stojí a čumí. A to i přesto že je ve hře tlačítko na přivolání Oswaldovi pomoci, mnohdy se jí nedočkáte. Ostatně velkou Oswaldovou zálibou jsou sebevraždy nesmyslnými pády  z okraje kdejakých říms. Ne že by se tím něco narušilo, Oswald se po chvilce znovu objeví, vy hrajete dál, ale pokud jej aktuálně potřebujete je to problém.

Hop sem, hop tam

Celková hratelnost hry snad není nic coby se vymykalo standardu. Mickey a Oswald putují napříč pustinami, přičemž plní spousty úkolů, doplňují se, hopsají a sbírají nejrůznější předměty pro uspokojení chtíče bláznivých lovců achievementů a trofejí. V tomto směru by hra fungovala i velice dobře. Ostatně první díl byl velmi dobrou adventurou, ale u druhého dílu jako by to Warrenu Spectorovi všechno přelezlo přes hlavu. Je zde cítit znatelná snaha o vylepšení a pokrok vpřed. Jenže spousta inovace škodí. Autoři zde zejména nezvládli lokace. Velmi často se mi stalo že mě hra pustila někam dál, čímž jsem se dostal o dvě lokace dále, ale úkol jsem měl plnit někde úplně jinde. Ve hře nefunguje zdárně žádná navigace, takže často budete bloudit a rvát si vlasy a hra vás v tom nechá vyráchat pořádně. Příběh je poměrně dlouhý na takovouto adventuru, ale nejsem si jistý, zda bude mít každý chuť dojít až na samotný konec, protože design úrovní a podivné zpracování „nenavigace“ vás možná odradí mnohem dříve.

Kromě běžného dualshocku v případě Playstation 3 lze hru hrát na Playstation Move. Pravda je to jednodušší a rychlejší, ale mě osobně Sony tímto ovladačem zatím příliš nepřesvědčila a zatím se mi líbilo jeho plné využití snad jen u hry Sorcery. Ale rozhodně funguje dobře a pokud si jej správně nakalibrujete, tak vám bude odměnou příjemné a rychlé ovládání, zejména Mickeyho štětce.

Velkou pochvalu si Epic Mickey 2 odnáší za zpracování. To je takové jaké by mělo být. Zkrátka pěkně podané postavy, styl vyprávění a zejména vykreslení onoho světa. Autoři se drželi některých předloh a tak poznáte spoustu starých známých postav, bohužel lokace vám toho příliš neřeknou, ale to se nedá nic dělat. Určitě se tedy technologicky jedná o dobře zvládnuté dílo, které má taktéž vynikající hudební doprovod a rovněž dabing. Sice jako dítě příliš neocením když povětšinou postavičky křičí a kvílí, ale podání je vynikající a sluší se zmínit, že díky českým titulkům ve hře to bude pro mladší publikum jednodušší. Bohužel český překlad nezachrání nedotaženost s navigací o které jsem se již zmínil.

Epic Mickey 2: Dvojitý zásah skutečně nesplnil to co jsem očekával. Oswald je zde jako páté kolo u vozu a možná by bez něj a úkonů patřících jemu byla hra lepší. Leveldesign je parádní ukázkou toho, jak adventura vypadat nemá, protože je celá mapa světa příliš zmatečná až frustrující a celkově tak hra působí jako mix se špatným kořením a jednou vadnou ingrediencí. Pokud ale máte rádi Mickeyho, máte při ruce druhého ke hře a skousnete zmíněné chyby, tak vás čeká několik hodin poměrně dobré zábavy, ale znovu už si hru asi nepustíte.

Hra je k dispozici s českými titulky ve verzích pro PS3, Xbox 360. Nintendo Wii verze je k dispozici pouze v angličtině a co se týče PC verze, ta by měla dorazit v lednu dokonce s kompletním českým dabingem.

- perfektní zpracování
- skvělá hudba a dabing

- inteligence Oswalda