Zavřít reklamu

Resident Evil 6 – Preview

Preview očekávaného survival hororu Resident Evil 6 od Capcomu

30. 5. 2012    

Dvě slova, která rokem 1996 začala definovat žánr survival hororů se vrací s pořadovou číslovkou šest. Skalní fanoušci s poslednímy díly remcají nad zlehčující se obtížnostní a přílišnou akčností. Šestka nejspíše neuspokojí herní dušičku zarytého fanouška série, přesto ale většinu herní obce mile potěší. Prozatím to totiž vypadá na klasickou akčně hororovou jízdu, kde budou hrát opět první housle zmutovaní lidé.

Dějově je Resident Evil 6 zasazen 15 let po událostech v Racoon City, o kterých pojednává nedávno vydaná multiplayerová akce Resident Evil: Operation Racoon City, která jen potvrdila předchozí slova tvůrců, že se série více poveze na akčnější vlně. Operation Racoon City ale nemá velkou vypovídací hodnotu co se týče kvalit šestého Resident Evilu, neboť nebyl tvořen pod taktovkou Capcomu, nýbrž studiem Slant Six, kterému nyní zarytí fanoušci série ještě dlouho nebudou moci přijít na chuť. Soustřeďme se ale na nejnovější přírůstek do série, který doufejme přebije trpkou pachuť po mírně nepovedeném předkrmu jménem Operation Racoon City. Ten začíná projevem amerického prezidenta, který se chystá světu povědět pravdu o hrůzách v Racoon City. Bioteroristé jsou totiž stále v plné síle, o čemž se okamžitě přesvědčí starý známy Leon S. Kennedy, přeživší z incidentu v Racoon City, který taktéž patří k osobní ochrance prezidenta. Ve chvíli, kdy už by se napětí dalo krájet a svět čeká na pravdu z úst prezidenta Spojených států, bioteroristé opět udeří – prezident okamžitě mutuje a jeho strážce musí rychle a správně usoudit jak stávající situaci řešit.

V ten moment na úplně jiné části planety nic netušíce o americké katastrofě přijíždí do Číny další známý kumpán Chris Redfield, člen BSAA, tedy Bioterrorism Security Assessment Alliance. Čína je pod hrozbou bioteroristického útoku a tak bude mít Chris opět plné ruce práce s virem infikovanými obyvateli. Sličnou Chevu z Resident Evil 5 vystřídá po Chrisově boku Piers Nivans, který je taktéž členem BSAA. Zkrátka nepřijde ani Leon S. Kennedy, kterého bude doprovázet jeho kolegyně z prezidentské ochranky Helena Harper. Aby toho nebylo málo, v Resident Evil 6 je i další, třetí příběhová linka, ve které bude hrát první housle Jake Muller se kterým se v sérii setkáváme vůbec poprvé. Helena Harper a Piers Nivans si ostatně v tomto díle také odbudou svou premiéru. Jake Muller, který je mimo jiné synem Alberta Weskera začíná svou cestu v evropské zemi jménem Edonia, která byla pro účely příběhu vymyšlena a zde je najat sličnou ženštinou jménem Sherry Birkin, aby jí dělal doprovod do Číny. Protože je možné dohrát jen vybranou příběhovou pasáž určité postavy, předpokládáme, že se jednotlivé dějové linky nebudou v průběhu hraní střídat ale vystupují jako jednotlivé příběhy. Společným jmenovatelem ale bude Čína, kde se hrdinové na závěr hry setkají a zapadnou poslední střípky příběhové mozaiky.

Máme tu tedy vyprávění více příběhů a znalejší fanoušci série jistě pokyvují hlavou že Resident Evil tohle nezažívá poprvé. Resident Evil Revelations ukázal, že pokud to v Capcomu vezmou za správný konec, určitě je na co se těšit. Trojice kampaní se ale nebude odlišovat příběhem a jeho postavami, ale i herním stylem. Fanoušci prvních dílů si rozhodně kápnou do noty s Leonem, jehož část hry bude více komornější, hororovější, zkrátka a dobře více tradičnější. Právě v Leonově kampani vyniknou velmi realistické animace postav a jejich přirozená interakce s okolím. Na videích jsme mohli vidět, jak se postava procházející davem vyhýbá ostatním, nebo je zdvořile odstrčí, kterak postavy jdoucí kolem zdi se o ní ramenem mírně otřou a jde-li postava po nerovných schodech, sama se elegantně přidržuje zábradlí. I mimika jednotlivých postav se dočkala mnohdy až zázračného vylepšení oproti minulému dílu a to vše přidává na celkové hratelnosti a atmosféře. A především právě Leon, který bude pečlivě zvažovat vystřelení každého náboje, využije další novinky – zbraní na blízko. Ty mohou představovat cokoli co naleznete kolem sebe. Železná trubka, nůž, prkno, zkrátka cokoli čím můžete rozčísnout lebku nejednomu zombíkovi. Pozor si však budete muset dát na opotřebení daných předmětů, které se s jeho používáním zvyšuje, až se předmět rozpadne. Zato Chris si bude zpívat tu stejnou písničku jako v Resident Evil 5. Právě jeho kampaň má zastat to nové, akčnější pojetí. Jakýmsi mezistupněm mezi dvěma zmíněnými styly má pak být hra za nováčka série Jakea Mullera.

Možnosti pohybu postav a jejich ovládání doznalo ale daleko markantnějších změn, než jen pouhé přidržování se zábradlí. Novinkou je systém krytí, ne nepodobný tomu z Gears of War. Akčnější pojetí podtrhuje i možnost úskoků do stran, zalehnutí a dokonce i možnost provádět obratné kotrmelce. Asi nejdiskutovanější změnou bude možnost střílet, respektive zaměřovat nepřátele a možnost u toho s postavou chodit. Nakolik to změní povahu celé hry můžeme zatím jen hádat, každopádně jsme přišli o jeden z hlavních znaků série, leč nikdo nemůže tvrdit že se k němu pozdější díly nemohou vrátit. S akčností jde ruku v ruce i možnost nosit v každé ruce jednu zbraň, což otevírá nová vrátka v hratelnosti, otázkou zůstává, jestli to autoři s tou akčností nezačínají už trochu přehánět.

Otočme ale kartu a podívejme se, komu budou hlavní hrdinové čelit. Za celou tu spoušť mutantů a zombií může tajemný C virus. Jako vždy nás čeká celá škála nepřátel od tupých a pomalých zombií, až po velmi nebezpečné a kulky pohlcující bossy. Jednoho z těch tužších nepřátel nám studio představilo. Jmenuje se J’avo a vyniká svou rychlostí a mutantskou inteligencí. Jeho největší devízou je však schopnost regenerace, tedy pokud mu část těla ustřelíte, v okamžiku se jeho tkáň obnoví a s největší pravděpodobností ještě více posílí. Proto bude potřeba notná dávka důvtipu a kooperace, protože ne nadarmo budou naši hrdinové ve dvojici. I šestka totiž podporuje kooperativní mód stejně jako díl předchozí a to opět v režimu splitscreen na jedné obrazovce a samozřejmě i online. Novinkou je ovšem možnost kdykoli se do hry přihlásit a zase odhlásit, odpadává tím tedy známý neduh, kdy jste museli hrát v případě přihlášení dalšího hráče celou úroveň od začátku. Obsahovat by hra měla i multiplayer po vzoru již zmíněné odbočky Resident Evil: Operation Racoon City.

Vynášet předčasné soudy bychom opravdu nechtěli, přesto ale tak nějak cítíme v kostech že to bude kvalitní počin od více než kvalitního studia. Potopit a nebo naopak vyzdvihnout by hru mohli novinky v hratelnosti a když už nic, slibovaná herní doba všech tří kampaní kolem třiceti hodin už stojí docela zato, co myslíte? Resident Evil 6 vychází 2. Října na Playstation 3 a Xbox 360 a PC. Těšíte se na hru?