Zavřít reklamu

Resident Evil 6 – Dojmy z dema

Dojmy z exkluzivní demoverze Resident Evil 6 pro majitele hry Dragon’s Dogma na Xbox 360.

10. 7. 2012    

Do vydání plné hry sice zbývají ještě téměř čtyři měsíce, ale již teď si mohou majitelé hry Dragon’s Dogma na Xbox 360 exkluzivně stáhnout hratelnou demoverzi hry Resident Evil 6 z Xbox Live Marketplace. Demo je exkluzivně ke stažení po dobu dvou měsíců pro Xbox 360, avšak 3. září by mělo být dostupné i pro PlayStation 3. My vám již teď přinášíme naše dojmy z této demoverze.

Demoverze nabízí možnost si vyzkoušet hned všechny tři kampaně, které poté nabídne i plná verze. V každé z nich si ihned osvojíte nové možnosti oproti předchozím dílům, mezi které patří třeba možnost střelby za chůze, krycí systém a úhybné manévry, jako rychlý úskok a následné přetočení na záda. Jak jsem již zmínil dříve, demo nabízí tři různé herní sekvence, v každé vystupují známé i nové postavy ze série. Každou sekvenci lze hrát buďto sólo, nebo v offline či online kooperaci, a protože obě postavy jsou hratelné, doporučuji si danou část projít i za tu druhou postavu. V první sekvenci se dostanete do role Leona S. Kennedyho, který se stal velice oblíbenou postavou série, a to především díky hře Resident Evil 4.

Leon se spojí své síly agentkou tajné služby Helenou Harperovou. Hned na začátku hratelné ukázky jsou nuceni zneškodnit nakaženého prezidenta Spojených států a následně musí uniknout ze školního areálu ve městě Tall Oaks, které je plné zombíků. V části za Leona a Helenu se tvůrcům podařilo nastolit poměrně strašidelnou atmosféru, která udělala z úplně prvního dílu série Resident Evil takový hit, a to například díky chytrému využití záblesků z venku, temných chodeb, blikajících světel a všelijakých nepříjemných zvuků. Zde je patrný návrat k opravdovému survival hororu, bohužel to nelze říci o zbylých dvou kampaních.

Zatímco první sekvence nabídla hororovou atmosféru s trochou akce, tak za Chrise Redfielda jde jen čistě o akční pasáž, kde prakticky nespustíte prst ze spouště. Zde se z amerického městečka přesouváme až do vzdálené Číny, kde se Chris se členem organizace B.S.A.A., Piersem Nevanem snaží zadržet nápor kultu místních infikovaných, kteří nesou název J’avo a pomoci zachránit skupinu úředníků OSN, kteří jsou v jejich zajetí. V této části v žádném případě nenarazíte na obyčejného zombíka. Zde totiž infikovaní nepřátelé dokážou bez problému manipulovat se střelnými zbraněmi. Navíc, když některému z nich ustřelíte určitou část těla, může se stát, že zmutuje a namísto ruky má dlouhé chapadlo nebo se změní v okřídlenou nestvůru.

V této části naplno využijete nový krycí systém a boj zblízka. Krycí systém je v celku jednoduchý a během chvíle si ho osvojíte. Konečně už také nemusíte čekat na to, než bude nepřítel omráčen či oslaben, abyste mohli provést nějaký útok zblízka jako například ránu pěstí nebo pořádný kopanec. Nyní lze provádět podobné útoky kdykoli chcete. Stačí se dostat dostatečně blízko k nepříteli a zmačknout příslušné tlačítko a vaše postava zasype útočníka několika údery. Avšak abyste nemohli používat toto neustále dokola, je tato schopnost omezena výdrží, která se pochopitelně vztahuje i na sprintování.      

Třetí a poslední sekvence v demoverzi nabízí k vyzkoušení zcela novou postavu v sérii, Jakea Mullera, žoldáka, který je prý potomkem legendárního padoucha série Resident Evil, Alberta Weskera. Ani Jake nebojuje sám, protože spojí své síly s Sherry Birkinovou, dcerou vědce Williama Birkina, který pomáhal Leonovi v Resident Evil 2. Jake a Sherry musí spolupracovat, aby unikli z rozpadajícího se komplexu budov v Evropě, protože jsou pronásledováni obrovskou nestvůrou. Nejprve vás čeká zběsilí úprk a následně souboj právě s touto zmutovanou příšerou. Bohužel i tato část je pouze o akci. Jake zdědil několik speciálních schopností, a tak v boji nablízko, se mu nikdo nevyrovná.  Sherry je sice křehká slečna, ale se zbraní to opravdu umí.   

Každá z postav má tak trochu svůj specifický způsob boje a k tomu i určenou výbavu sahající od pistole a samopaly po nože, obušky, paralyzéry a granáty. Díky novému interfacu je přepínání zbraní a předmětů poměrně jednoduché i uprostřed vypjaté situace. Během hry jsem nalezl i spoustu skill pointů, ale bohužel v demoverzi se nedají nijak využít. Je jisté, že v plné hře si za ně bude možné pořídit různé schopnosti a vylepšení pro zbraně.

Co se týče audiovizuálního zpracování, zde není naprosto co vytýkat. Hra vypadá opravdu skvěle, modely postav, různé efekty, stíny, prostě vše do sebe nádherně zapadá. Hra běží plynule a doufejme, že tomu tak bude i v plné hře. Dabing postav a celkové ozvučení hry je na jedničku.  

Capcom se snaží s Resident Evil 6 oslovit co nejvíce hráčů po celém světě, ale zároveň uspokojit i skalní fanoušky série. Zda je toto správný směr, kterým by se měla série dále ubírat, zatím z demoverze nedokážu zcela říci. Ano, kampaň za Leona opět připomíná starý dobrý survival horor, na který jsme zvyklí, ale zbylé dvě jsou jen obyčejné akční pasáže, což je poměrně škoda. Resident Evil vychází již 2. října pro konzole PlayStation 3 a Xbox 360. PC verze by měla vyjít o něco později.