Overwatch – Recenze

Overwatch je dalším titulem, který umožňuje Blizzardu zasáhnout další herní sektor. Povedlo se jim to?

30. 5. 2016

Květen je bohatým měsícem pro fanoušky FPS stříleček. Zatímco se vrátil legendární DOOM, tak velká bitva se strhla také mezi Blizzardem a 2K. Obě společnosti vypustili podobně fungující a podobně vypadající hry. Dnes se zaměříme právě na Overwatch od společnosti Blizzard. Ačkoliv Battleborn příliš neoslovil, můžeme vám už nyní říct že Overwatch se to daří mnohem lépe.

overwatch2

Za zenitem? Ne, ještě ne!

K Blizzardu jsem v posledních letech poněkud skeptický. Dlouhou dobu na mě studio působí jako tým bez větší inovace, který přežívá na úspěchu her Diablo a World of Warcraft. Ostatně samotné tituly z hlediska technologií neoplývají zrovna tím, co nabízí současná produkce. U Overwatch jsem tedy měl obavy, že by se mohlo jednat o další tuctovou střílečku, jež vycházejí mraky, leč tato se slušnou mediální kampaní.

Jak moc jsem rád, že jsem se nakonec mýlil. U multiplayerových záležitostí mám velký problém s tím, že jen minimální procento těchto her mě skutečně dokáže nadchnout nebo jen zaujmout. Paradoxně čím více featurek a nesmyslů hra nabízí, tím horší je pro mě k uchopení a tím spíše jí dám po pár kolech vale. Dost mě tedy překvapilo, že Overwatch staví na úplně základních hratelnostních principech a vida ono to bohatě stačí!

overwatch1

Postav jako máku

Někoho by mohlo vyděsit, že je vám nabízeno rovnou 12 postav ve čtyřech kategoriích (útočná jednotka, obranná jednotka, podpůrná jednotka a velmi silně útočná jednotka). Nicméně s každou se ihned sžijete a velmi rychle začnete využívat buď jednu, nebo dvě zbraně, kterými oplývá. S tím pak souvisí vždy tři specifické schopnosti, kterými se postava vyznačuje oproti ostatním. Samotné postavy jsou moc pěkně provedené a nechybí značná dávka rozličnosti. Jak však bylo naznačeno, při samotném hraní ani nezaznamenáte nějaké šílené rozdíly v hratelnosti.

Speciální schopnosti jsou rychlé na pochopení. Jedna je velmi smrtící a dá se použít jen jednou za určitou dobu. Poté je tu rychlý manévr jak se dostat pryč a také speciální útok. Co je velkým plusem z hlediska hratelnosti, tak to jednoznačně možnost měnit postavu při každé smrti. Nemusíte tedy čekat až do konce dané hry. Zatím asi nejvíce využívanou postavou z mé strany je kovboj a pistolník McCree.

overwatch4

Stará dobrá střílečka

Pak však neočekávejte, nic speciálního. Zkrátka Overwatch stojí a padá na starých dobrých principech stříleček, jako Quake 3: Arena či Unreal Tournament. Nesnaží se hledat a nabízet nějaké převratné novinky. Blizzard zkrátka vsadil na ověřené prvky a daří se mu to.

Co na hře zatím nejvíc zamrzí, tak to je počet map a módů. Map je prozatím 12 a podobně jako třeba v Uncharted 4 by u někoho mohl být problém v tom, že mu vlastně hra nabízí příliš málo na to, aby se k ní zase vracel. Doufejme, že na tomto ještě Blizzard zapracuje, rozhodně bychom nechtěli trpět stereotypem.

overwatch3

Jen ten obsah zatím chybí

Módy jsou celkově jen čtyři. Assault, Control, Assault/Escort a Escort. V Assultu musí tým zabrat dva konkrétní body, zatímco druhý tým se jim v tom snaží zabránit. V Control jde o to, dosáhnout 100% tím že držíte jednotlivé body na mapě. Escort v podstatě je o tom, že musíte lup donést na dané místo, za což máte body. Druhý tým vám v tom brání. Kombinace Assault/Escort je téměř to samé, akorát že bránící tým se snaží lup dostat zpátky k sobě.

Trochu zbytečný se mi ve hře zdál trénink, ale to může být jen můj dojem. Ten vás totiž nenaučí nic, co by snad dnešní hráč nevěděl. Pouze si zde vyzkoušíte základní pohyby a střelbu. Spíše tedy zkušenějším hráčům doporučuji, aby se zapojili do boje rovnou.

overwatch5

Téměř jako animák

Grafická stránka je pro titul hodně osobitá a specifická. Nečekejte žádné reálie. Vše je založeno na specifickém komiksovém pojetí, které tak nějak dává jasnou tvář celému titulu. Právě kvůli tomu máte pocit, že jde o srandovní hru s velkou nadsázkou již od samého počátku. Občas téměř nabíráte dojmu, že hrajete hodně vydařený animák. Hudba zde není kdovíjak zářná, spíše plní účel toho, aby při hře nelétaly pouze projektily. Nicméně úvodní skladba je hodně povedená.

Overwatch přišel, viděl a také zvítězil. Tato střílečka je přesně tím co budete potřebovat, pokud potřebujete po náročném dni vypnout a ideálně se propojit s přáteli a vymlátit vícero protivníků. Perfektní a chytlavá odreagovačka, do které se budete rádi vracet. Doufejme, že Blizzard ještě hru podpoří dodatečným obsahem a pak není vůbec nad čím váhat. Prozatím je Overwatch o něco dále než konkurenční Battleborn.

Overwatch nenabízí žádnou formu české lokalizace

- postavy

- málo map