Two Worlds 2: Pirates of The Flying Fortress – Recenze

Recenze přídavku k velmi dobré hře.

23. 10. 2011

Na konci minulého roku většinu hráčů příjemně překvapilo úspěšné pokračování fantasy RPG Two Worlds 2, neboli Dva Světy 2, které znovu dokázalo, že nejen velké značky umí velké věci, ba přímo naopak. Hra byla po celém světě přijata stejně kladně jako první díl, a tak se tvůrci ze studia Reality pump rozhodli zážitek ve světě Antaloor o více jak deset hodin prodloužit poměrně velkým datadiskem, Pirates of the Flying Fortress. Jak již název vypovídá v chystaném přídavku se místo heroického zachraňování nejméně celého světa necháme najmout na docela obyčejný úkol drsným pirátem a kapitánem lodi, Tealem. Celý příběh přitom začíná jako každá námořnická historka v zastrčené hospodě, kde starý námořník za flašku rumu prodá i vlastní ženu. Záhy se tak dozvídáme o hrdinovy, jenž přijal nabídku krutého kapitána a musí najít nejen tajemnou ženu i tajemný poklad opředen mnoha legendami. Jeho pouť však již od samého počátku budou provázet nezodpovězené otázky, záhady, ale také prosluněné pláže nádherných ostrovů.

Možná se vám celá zápletka jeví poněkud fádně a tuctově. Tento pocit naštěstí zanedlouho zmizí a vy budete se zvědavostí dítěte rozplétat pořádně zamotané klubko záhad i otázek, které se kolem celého pokladu, podivné létající pevnosti/lodě i kapitána vyrojí. Cestou tak narazíte třeba na zhmotněné duše lidí, kteří sem přijeli hledat to, co jim ukáže, kde najdou, co nejvíce chtějí (přesně to totiž poklad dělá, opravdu nečekejte truhlu plnou zlata, či fontánu mládí).

Ačkoliv k tomu herní prostředí přímo vybízí, rozhodně nečekejte námořní bitvy, či jakékoliv jiné vodní radovánky, což je zvláště k vybraným lokacím veliká škoda. Jediné co se tomu nejvíce přiblíží budete vy, plavíce se na malé kocábce z ostrovu na ostrov vzhůru za novými questy, ještě před objevením nových, či rozmístěním vlastních daleko rychlejších a pohodlnějších portálů. Většinu času až na krátký návrat k lokacím základní hry ale stejně strávíme pobíháním, či ježděním po nádherně zpracovaných ostrovech. Ty ale krom provařených písečných pláží skýtají také velká množství menších vesnic, tajemných budov, kostelů, jeskyň, ale i vraků lodí, či temných hřbitovů a ani po delším prozkoumávání se neomrzí.

Pirates of The Flying Fortress jsou sice pouhá expanze z hrací dobou mírně přesahující 10 hodin, ale od samého počátku až do překvapivého konce se příliš nudit nebudete. Chytlavý a napínavý příběh perfektně doplňují i mírné obměny hratelnosti. Přibylo množství miniher, autoři pro nás připravili i spousty druhů nepřátel a zvláště vytváření nejrůznějších kouzel a magických předmětů se povedlo na výbornou. Oproti základní hře se můžete těšit i na značně rozšířené řady nepřátel, jejichž udolání je mnohdy tvrdým oříškem.

Na atmosféře hře znatelně přidá i dynamická změna počasí spolu s denní dobou, kdy si v jednu dobu užíváte sluníčka a několik sekund nato již obezřetně kráčíte za zvuků burácející bouře. Tatáž poklona patří i grafické stránce, u níž se autorům podařilo z postaršího enginu vydolovat doslova maximum, takže exteriéry a zvláště panoramatické výhledy stále působí na dnešní dobu slušně i na méně výkonných strojích. Díky také musím poslat za autory kvalitního českého překladu, který by většina z nás zvláště u datadisku nečekala.

První velká expanze k úspěšnému fantasy RPG jednoznačně přes mírné nedostatky prokázala své kvality. Hráč tak dostane příběhově zajímavý i po všech stranách dostatečný důvod, proč se po několika měsících znovu vrátit ke svému oblíbenému titulu. Místy sice zamrzí občas chybující AI, či absence námořních questů spolu s piráty, ale to jsou jen drobné vady na kráse jinak veskrze skvělého přídavku.

- Český překlad
- Herní doba
- Nové lokace