Zavřít reklamu

Tomb Raider – Preview

Mladá, krásná, provokativní, ale stále tvrdá. Taková je nová Lara.

26. 6. 2012    

Ach, je to 16 let od vydání prvního Tomb Raidera, tenkrát ještě vyvíjeného společností Core Design. Pár let na to dostal tuto sérii na starost Crystal Dynamics a po nepříliš proslaveném (popravdě i trochu zvláštním) posledním počinu z universa Tomb Raider s podtitulem The Guardian of Light někomu z Eidosu, který je mimochodem vydavatelem hry, došlo, že tudy cesta nevede.

Takřka pohádková dovolená

Kdo by si nechtěl užívat na tropickém ostrově. Dokonce bych skousnul i ten přelet Bermudským trojúhelníkem. Ano, právě kolem toho se hra točí, jak vám už určitě musí být jasné po shlédnutí traileru. Loď, na které Lara byla, se potopila a naše hrdinka je nejspíš jedinou, která zůstává naživu. No, třeba viděla film Trosečník (ano, pan Wilson!) a na poslední chvíli doufala, že se dostane na nějaký malebný ostrov plný přátelských lidiček. No, nejspíš malá chybka v Matrixu, i když náš ostrov není zrovna nějaká zmrzlá pláň a teplo nám bude, přátelskými lidičkami se to tam rozhodně nehemží, na nějaké bychom však přeci jen měli narazit. Tak trochu nenápadně jsem použil označení „náš“ ostrov. Je to sice velká nadsázka, podle autorů bychom však měli mít k dispozici celý ostrov na objevování a procházení, doplnění interaktivním prostředím.

Radikální řez

A v Crystal Dynamics vzali změnu opravdu vážně. No, tvrdit, že kluci (a samozřejmě i holky) z “krystalového“ studia kompletně hru překopali by nejspíš nebylo to pravé ořechové. Z izometrického pohledu se totiž opět přesouváme zpět k akci ze třetí osoby (také si vždy zhluboka oddechnete, když to slyšíte?).

Mladá, nová, přesto stará 

Co však prošlo kompletní renovací (pánové zbystřit J ) je samotná Lara, která se již nepodobá výhradně Angelině Jolie, tvůrci se pustili do zbrusu nového charakteru. Stará nová Lara je mladší, určitě pohlednější a … dobrá, přiznejme si to, prostě je to kočka, která září na herní scéně. Někdy je však ta reinkarnace opravdu znát, a když už jsme se bavili o tom, jak sexy Lara je, mohli bychom zmínit některé…nešvary nebo výjevy, které se ve hře objevují. Tím nejviditelnějším, tedy spíš nejslyšitelnějším, je Lara v nějaké akci. V některých pasážích totiž naše hrdinka zní, jako by právě měla orgasmus, osobně by mě zajímalo, jak probíhalo dabování (nebo bych to radši neměl chtít vědět?).

O další změně se mluví už od oznámení. Mladá Lara totiž působí jako ustrašená, věčně plačící a plachá dívka, vývojáři nás ale časem postupně otáčejí k pravdě čelem. Jak se ukazuje, Lara se jen tak nedá, což můžete vidět na gameplay videu, které naleznete níže.

Nádech Hollywoodu

I tak by se to dalo vyjádřit. Nový Tomb Raider je ztvárněn opravdu filmově, až by se dala hra přirovnat k Uncharted. Pokud jste viděli gameplay z loňské E3, jistě se vám mimo hekání vybaví také Lara visící hlavou dolů, následný pár a napíchnutí na železnou tyč, kterou si poté jako Rambo vytáhla z těla, nebo zběsilý běh a následné uniknutí z jeskyně. V hře je samozřejmě dost interakční prostředí, které vám pomůže v překonávání různých nástrah.

Osobní očekávání a obavy

Osobně se na nového Tomb Raidera neskutečně těším. Graficky to vypadá skvěle, dle gameplaye je vcelku dobrá i herní stránka hry, i když to hekání by se přece jen dalo ztišit, ostatně co si pomyslí ostatní členové rodiny, až pustím Tomb Raidera a repráky. Co mě neuvěřitelně těší je zakomponování luku. Zdá se, že luk se poslední dobou stává trendem, třeba dožene i každoroční odkládání her Ubisoftu.