Zavřít reklamu

Dojmy z alpha verze Crysis 3

EA vypustilo alpha verzi multiplayeru Crysis 3. Jaká je?

10. 11. 2012    

 

Jak už je zmíněno v nadpisu, EA mezi nás ve spolupráci s Crytekem vypustilo alpha verzi multiplayeru vlajkové lodi již zmíněného herního studia Crysis 3. Jedná se o uzavřenou alpha verzi, klíče se však rozdávají jako na Vánoce a tak mi příjde, že jde spíš o takovou close-open alpha verzi hry. Osobně jsem ohledně veřejných alpha verzí pesimistický, ale co, třeba se ve mně něco hnulo a Crysis 3 alpha je super! Pojďme se na to podívat.

Budu hodným redaktorem a začnu na stránce kladné. Co se mě tedy na hře chytlo za srdce? Pokud jste již Crysis 3 viděli nebo dokonce hráli (třeba na veletrhu ForGames), už jistě tušíte, na co narážím. Ubrečený motůrek! No dobře, chcete-li CryEngine, tak CryEngine. Ale vážně. Tady jde vidět, jak dokonale Crytek svojí technologii ovládá a jak s ní dokáže pracovat. Prostředí je skvěle zpracováno, na plné detaily je hra pastvou pro oči. Tady udělali autoři chytrý tah, když vybírali mapu do alpha verze. Mapa je pěkně rozlehlá, hráč se může projít rozbořenými interiéry nebo může venku probíhat vodou. Pro srovnání se můžeme vzít DICE a třetí Battlefield, někteří z vás si možná pamatují, jak na předváděčke singleplayeru ukázali nudnou a prázdnou pouštní mapu, což tady neplatí. To jsem ale krapet odbočil. Stejná situace jako s grafikou platí i u zvukové stránky, která působí velmi pěkně.

Další věc, která už v alpha verzi nechybí, jsou možnosti nanoobleku. Zneviditelnění se nebo efektivní skákání se stalo pro již stálé hráče Crysis denním chlebem, pro nás nováčky je to ale něco…něco…dobře, zase tak hustý to není. Další věc, která potěší, je možnost interakce s mapou. Můžete si tedy vytrhnout ze stojanu pevně usazený těžký kulomet a jako Rambo se vydat do bitevní vřavy, ovládat speciální zbraně, které jsou různě po mapě nebo se chopit robota, s kterým budou mít vaši nepřátelé zaručeně plné ruce práce.

Nechybí taktéž ani různé hratelné třídy. Můžeme si zahrát za odstřelovače, gunnera, útočného pěšáka nebo můžeme vzít brokovnici a vrhnout se do bitvy. V alpha verzi taktéž narazíme na systém levelování, bez kterého si multiplayer v moderní FPS už jen těžko dokážeme představit.

Psal jsem, že jsem pesimista? Že to tak ale nevyznělo, co? Naopak, článek zatím hýří optimismem, i když musím říct, že zaslouženým. Všude se ale najdou mouchy a v alpha verzích se jich opravdu najde dost. Nebudu zde do podrobností rozebírat technické chybky, které se ještě postupem vývoje opraví. Zarážející mi přijdou chyby logické. Proč, ptám se proč, je tam pouze jedna mapa? Vždyť alpha verze neznamená dokonale obřezanou hru, nebo snad ano? Jedna mapa mi tedy i na tuto verzi přijde žalostně málo. Nad alpha verzí multiplayeru Crysis 3 mi právě ukápla jedna slza.

Druhou hořkou pilulkou je, i když to může znít trochu zvláštně, ani se nedivím, samotná alpha verze hry. Opravdu jde vidět, že EA ani tolik nešlo o lazení chyb pomocí hráčů, jako o reklamu. Vždyť hra působí jako jeden obří billboard, z čehož se dá pravděpodobně odvodit důvod vypuštění pouze jedné mapy.

Jak bych shrnul dojmy z alpha verze multiplayeru Crysis 3? Na jednu stranu krásná grafika a pěkné ozvučení, nechybí možnost více hratelných tříd, setkáme se i se systémem levelování hráčů nebo s možnostmi nanoobleku. Co také potěší je fakt, že se takřka vždy do nějaké hry připojíte, nehrozí tedy situace, že zůstanete na suchu a nezahrajete si. Na druhou stranu je hra jeden obří a dle mého názoru nechutný billboard od EA, který obsahuje pouze jednu mapu, což je opravdu žalostné číslo i na alpha verzi hry, z čehož jde vidět, že v dnešní době už veřejné alpha a beta verze už tak moc nejsou o napravování chyb ve hře, jako o reklamě. Samozřejmostí je možnost předobjednání hry, na kterou narazíte v menu.