For Honor – Recenze

Zemři se ctí, aneb zahraj si For Honor a vyhraj!

21. 2. 2017

Recenzovaná verze: Xbox One

Stejně jako každý rok, tak i letos se Ubisoft rozhodl vypustit nový titul, který nemá žádnou spojitost s jejich dosavadní tvorbou. Žhavou novinkou je akční rubačka For Honor, která cílí hlavně na multiplayerový požitek a brutální souboje. Trefil se Ubisoft do díry na trhu nebo jde jen o kousek na nějž po dvou měsících zapomeneme?

Beta nelhala! Je to rubanice jako řemen!

O For Honor jsem před vydání byl přesvědčen jako o zajímavém titulu, který dokáže uspokojit zejména fanoušky rubaček a dá se skoro říci, že i bojovek. Betu jsem vyzkoušel a odcházel poměrně spokojen až na pár technických problémů, které sužovaly servery Ubisoftu. Hlavní otázka ale zůstala nezodpovězena, dokáže hra zaujmout na delší dobu?

Trochu překvapením byla příběhová kampaň, která se nakonec do plné verze hry dostala. Osobně jsem počítal s tím, že hra bude čistě jen multiplayerová záležitost. O to větší zklamání je ale provedení této kampaně. Ačkoliv autoři slibovali, že bude zábavná a nabídne pěkně vyprávěný příběh, nedočkal jsem se. Místo toho jsou servírovány šarvátky, které mají v podstatě vždy jen jeden cíl, a to likvidaci hlavního cíle, čímž daná mise končí. Kampaň samotná nezabere ani moc času, dokončit se dá kolem 7 hodin, ale na samotný konec se možná příliš hráčů nedostane. Je to totiž pekelná nuda.

Každý si vybere to své

Hra nabízí několik herních módů. Kromě singleplayeru přichází na paškál hry pro více hráčů. Možnosti jsou následující. Bojovat můžete sami za sebe s jedním hráčem. Klasický souboj 1vs1 je dosti napínavý, neboť v pěti kolech se rozhodne o tom, kdo je lepším taktikem a bojovníkem. Režim 2vs2 mám asi nejradši. Buďto se může strhnout hromadná bitva, kdy se střídají útoky od jednotlivých protivníků a opět je třeba hodně zvážit, jak zaútočit a kdy přesně. Jinak je dosti časté, že pokud jeden ze soupeřící dvojice zemře, ihned se vydává na pomoc tomu druhému. A upřímně bitva 2vs1 v případě, že jste vy tím jedním, tak není nic snadného.

Poslední možností je hra 4vs4. Tento mód je také fajn, ale je dosti chaotický, což mi na něm nejvíce vadilo. Kromě čtyř spolubojovníků, a také protivníků se totiž po mapě motá nějakých přibližně 50 NPC, která také zasahují do boje. Ti jsou však velmi slabí a jsou tu jen na efekt. V tomto případě můžete vyzkoušet jak deathmatch, tak také zabírání zón, které vede ke sbírání bodů.

Viking, rytíř nebo samuraj?

Důležitým aspektem jsou zde postavy. Ubisoft se rozhodl nabídnout tři hlavní charaktery. Těmi jsou viking, samuraj a rytíř. Osobně mám nejraději rytíře, ale každý z nich má něco do sebe. Od toho se také odvíjí poté jednotlivé třídy, kdy má každý charakter pět tříd, a také jsou tu pak speciální schopnosti a vlastnosti postav. Nechybí tu také speciální schopnosti, které lze využít v rámci boje.

Nyní k samotnému boji. Ten je na hře to hlavní. Není to pouze o tom, že buďto držíte tlačítko krytí anebo útočíte. Je třeba správně zvolená taktika. Postoje totiž váš bojovník dokáže zaujmout tři. Útočit a zároveň krýt se totiž dokáže zleva, zprava a také shora. Během boje tak rychle volíte danou možnost a váš soupeř na ni musí včas reagovat. Pokaždé se jemu i vám objeví ikonka asi tak na půl sekundy, odkud útok přijde a je tedy možnost vykrytí.

Bez problémů se to neobešlo

Co mě na hře vážně zklamalo, tak je její schopnost připojování na servery. Ačkoliv je už nějakou tu dobu venku, stále se potíže objevují. Ze začátku to bylo hotové peklo, a dokonce jsem se v prvních dvou dnech vůbec nedostal do režimu 1vs1 a 2vs2. Nyní je to lepší, ale hra i tak dlouho vyhledává a mnohdy zničehonic vypadne spojení a perfektně rozehraný zápas je tak ztracen. A mohu potvrdit, že hra snad záměrně padá v ten nejvypjatější moment.

Rozhodně nikdo nemůže být nespokojen se ztvárněním hry. Má neuvěřitelné detaily a zejména modely postav jsou poměrně dech vyrážející. Animačně je For Honor opravdu na špici ve svém žánru a díky svému zasazení je nádhera sledovat samuraje, rytíře či Vikinga, jak se vrhá neohroženě do bitvy. Hodně velkým překvapením pro mě byl fakt, že hra ani na chviličku nevytuhne v případě, že se na scéně objeví více NPC najednou a řežou se hlava nehlava.

For Honor je skvělá hra v tom, co dělá. Jako rubačka je perfektní a nabídne nadšencům do těchto titulů doslova hody. Jejím problémem je však to, že počáteční nadšení se poměrně rychle začne zvrhávat ve stereotyp a nyní bude hodně záležet na tom s čím přijdou tvůrci kvůli osvěžení obsahu. Bez něho se totiž na hru poměrně rychle zapomene.

For Honor obsahuje kompletní české titulky

- souboje
- grafická stránka