Deus Ex: Mankind Divided – Recenze

Deus Ex: Mankind Divided dokládá že série nebyla skvěle restartována pouze náhodou. Tohle je přesně to, co jsme na konci prázdnin očekávali!

29. 8. 2016

Studio Eidos před pár lety vydalo pokračování hry Deus Ex, které bylo více než povedené. Human Revolution zaznamenal velký úspěch a to zejména díky příběhu a možnostem volby. Na tento úspěch by byla škoda nenavázat, a tak se značka znovu po pěti letech vrací a ukazuje nám, proč tato série patří mezi špičku současné herní produkce.

deus4

Je rok 2029…

Hlavním hrdinou hry je opět Adam Jensen. Mankind Divided tedy navazuje na události z Human Revolution, avšak s rozdílem zhruba dvou let. Píše se rok 2029 a převážná většina hry se odehrává v Praze. Díky tomu je hra zejména pro nás velmi zajímavou. Po událostech z Human Revolution je Adam v protiteroristické buňce a snaží se lidem s augmentacemi překazit jejich plány. Zápletka se však rázem ukáže být mnohem složitější a vy budete muset odhalit pohnutky různých postav k jejich činům.

Ti kdo neměli tu čest s prvním dílem, budou krátce instruování na samotném začátku, kdy se spustí 12ti minutové video, které vás uvede do událostí. Nebudou chybět jak hlavní úkoly, tak i ty vedlejší. Jak bylo již zmíněno, hra se odehrává převážně v Praze. Díky tomu budete narážet na české nápisy, názvy a také obyvatele. Sem tam na vás někdo promluví česky. O to více je pak nepochopitelné, že se hra nedočkala lokalizace do českého jazyka, alespoň v rámci titulků.

deus2

S augmentací nejdál dojdeš!

Hratelně je Mankind Divided téměř na chlup věrný prvnímu dílu, a tak nechybí různá příběhová rozhodnutí, spousta stealthu (pokud jste přes tento postup), ale také dobrá akce. Není to sice zrovna DOOM, neboť u Adama stačí pár ran, aby se vesele válel po zemi. Příliš toho nevydrží napříč tomu, že jde o augmentovaného člověka.

Díky augmentacím je však Adam doslova vraždící stroj, pokud se někomu dostane do zad. Nechybí ani systém vylepšování zbraní či různých vychytávek, jako je krátkodobá neviditelnost a další schopnosti. Právě díky nim, máte občas možnost skrýt se před nepřáteli a to i v případě že už vás náhodou někde zahlédli.

Mankind Divided vám zabere na první dohrání 15-20 hodin, podle toho zda budete plnit během příběhu i vedlejší mise či ne. Ty jsou velmi dobře nadesignovavané a nejde jen o obyčejné – dojdi tam a přines tohle. Bohužel po dohrání hry není možné se k daným misím již vracet. Vše je nutné splnit na jeden zátah, což je takový menší neduh.

deus1

Co je to ten Breach?

Co mě trochu překvapilo, tak to je speciální režim, který stojí mimo příběh. Jedná se o mód Breach. Zde je vaším úkolem vždy co nejrychleji ukrást data z terminálu. Obtížnost se postupně stupňuje, ale vám se zase za splnění odemykají nové možnosti, takže to jde v podstatě ruku v ruce. Režim je kupodivu zábavnější než by se dalo čekat a přidává tedy nějaký ten čas k celkové hře.

Pokud jde o zpracování, možná se přece jen čekalo malinko více. Oproti Human Revolution jsme se posunuli již o jednu generaci konzolí a i tak Mankind Divided působí jako pouze vylepšená verze původní hry. Nijak zvlášť znatelné rozdíly jsem tentokrát nenašel. Není to úplně na škodu, feeling hry tak zůstává stejný, ale mohlo se asi zajít o něco dále. Problém je ale s optimalizací. Hra totiž občas spadne sama od sebe anebo je v některých pasážích nehratelná, díky nízkým FPS. Rozhodně by autoři měli co nejdříve vydat záplatu na tyto problémy.

deus3

Deus Ex: Mankind Divided je přesně tím co jsem od něj očekával. FPS s prvky brilantního stealthu, se slušným příběhem a výborně podaným prostředím následujících dekád. Ačkoliv pro mě již není takovým zjevením, jako Human Revolution, i tak se jedná o vysoce nadprůměrnou akční záležitost, která by vám doma chybět neměla. Teď už jen doufat, že trilogie bude za pár let velmi důstojně ukončena.

Deus Ex: Mankind Divided nenabízí žádnou formu české lokalizace

- mód Breach

- technické problémy