Assassin’s Creed Syndicate – Recenze

Assassin’s Creed Syndicate má být opět revolucí. Příběhově možná, ale co hratelně?

2. 11. 2015

Recenzovaná verze: Xbox One

Assassin’s Creed nebudeme nijak složitě představovat. Nejnovější Assassin’s Creed Syndicate sliboval návrat ke kořenům, což ostatně i Unity. Tentokrát udělal Ubisoft razantnější kroky a nyní tedy po roce opět tasí svůj klenot mezi sériemi a vypouští další dobrodružství, které se odehrává v industriálním Londýně, v době největšího technologického rozvoje. Je série ještě tím, čím byla?

V Londýně je zle

Příběh Syndicate je opět rozdělen na dvě velké části. Zatímco se pohybujete v ulicích industriálního Londýna, tak běží v pozadí hlavní děj série, kdy v dnešní době bojují Assassíni s Templáři. Současná doba nabízí kraťoučký děj, nicméně od třetího dílu se v něm posouvá zatím nejvíce. Tato linie však není hratelná, pouze sledujete co se na obrazovce děje. Trochu škoda, ale pravdou je že Ubisoftu se nedaří s touhle současnou linkou naložit.

Druhá linka je pro hráče tou zajímavější, neboť se podíváte do 19. století, v době kdy v Londýně probíhal největší rozvoj a komplexní industrializace. Největším mocnářem ve městě je Crawford Starrick, zároveň je hlavním představitelem řádu Templářů.

Věčný boj trvá dále

Jak je tedy v sérii zvykem, Assassíni se musí postarat o to, aby Starrick neovládl i poslední nezkorumpované složky a pochopitelně je třeba jej odstranit z dějin. A kvůli tomu tu máme dvojčata Fryeovi. Jmenovitě Jacoba a Evie. Prvně v sérii tedy máme možnost přepínání mezi postavami a hraním za obě pohlaví v jednom titulu. Oba se rozhodnou že je načase osvobodit Londýn z nadvlády, a tak vyráží do boje.

Podobně jako v předchozích dílech jsou zde různé historické střípky a také postavy, s nimiž se můžete setkat. Kupříkladu Charles Dickens, Charles Darwin, Alexander Graham Bell, Karl Marx a další. Toto je to co dělá sérii naprosto unikátní a dodává hratelnosti na unikátnosti. Vše umocňují perfektní dialogy, které s nimi vedete. Ačkoliv se Syndicate zabývá poměrně surovým zacházením mocnářů vůči lidu je tu také dostatek prostoru pro vtípky a humorné pasáže. Zejména mezi hlavními hrdiny.

Zpracování velmi dobré

Hořká pachuť však zůstává poté, co hru dohrajete. Ve finále zjistíte, že příběh vlastně plní jen standardní službu hráčům a nijak zajímavě nevyzní ani vás nijak zvlášť nepřekvapí. Škoda, scénáristé mají k dispozici nádherné možnosti a také historické poznatky, ale celková dějová linka je bohužel velmi plochá a předvídatelná.

Co je na hře fascinující, tak to je prostředí. Viktoriánský Londýn je brilantně zpracovaný. To se musí Ubisoftu nechat, že prostředí v zabijácké sérii se všemi jeho reáliemi dokázali zpracovat vždy velice věrně. Rovněž i Londýn nabízí fascinující pohled. Živoucí město s mnoha kočáry a povozy. Nově také můžete na povozech jezdit. Kromě toho se na ulicích vyskytují lidé s rozličnými činnostmi a nechybí dokonce ani děti, které zde také těžce pracují v továrnách a na jiné výrobě. Co je však zarážející, tak to je fakt že oproti Unity je na ulicích mnohem méně lidí.

Jízdní model kočárů je zpočátku poněkud nezvyklý a budete s tím mít trošku problém. Obvzláště také proto že v Londýně budete jezdit vlevo a to zpočátku bude dělat potíže. Jízda vám velmi urychluje pohyb po městě, které je o fous větší než Paříž. Nicméně kolizní model zde není žádný. Sice na povoze vidíte nějaké ty odřené třísky, ale jinak je paradoxní že koním se nic nestane a to ani v situacích kdy do sebe kočáry narazí napřímo v plné rychlosti.

Téměř jako RPG

Syndicate u obou hlavních postav nabízí řadu vylepšení, která odemykáte za získané dovednostní body. Systém levelování je jednoduchý. Úrovní je pouze 10 a vaši nepřátelé se postupně dostávají společně s vámi výše. Kupodivu Syndicate zpočátku znamená trochu výzvu, neboť v některých čtvrtích města jsou nepřátelé rapidně silnější a je těžší se s nimi utkávat.

Kromě těchto vylepšení schopností je nabídnuta široká škála zbraní a také oděvů. Kromě toho je v sérii nově použit grapling hook, neboli vystřelovací hák podobně jako v sérii Batman. Díky němu se přesouváte po městě rychleji a máte možnost šplhat do výšin během pár vteřin. Tím ale veškeré inovace končí a zbytek jede dle zajetých kolejí.

Kromě příběhových misí hra disponuje opět nepřeberným množstvím digitálního smetí v podobě různých truhel, fragmentů atd. Truhly se díky bohu alespoň otvírají velmi rychle oproti Unity. Vedlejší mise sestávají z plnění úkolů pro společníky. Tedy osvobozování území, dětí z továren, zabití a zajetí Templářů. Každou čtvrť má pod palcem některý z templářů. Ve chvíli kdy splníte veškeré výzvy, jste ve finálním souboji o čtvrť s oním pohlavárem.

Rána sem, rána tam

Zklamáním je soubojový systém. Ten nabízí spoustu komb a úderů a díky zbraním je značně odlišný. Bohužel mi neseděl styl boje ve smyslu počtu úderů za minutu. Je to naprosto šílené a mnohdy zasadíte nepříteli také dobrých padesát ran, než se poroučí k zemi. Tohle se bohužel příliš nepovedlo a nadšený jsem z toho nebyl.

Zpracování je parádní. Londýn je nádherný a také atmosféra je dechberoucí. Oproti Unity je navíc hra mnohem lépe optimalizovaná. V první polovině hry jsem dokonce na žádné bugy nenarazil. V druhé polovině už paradoxně dorazily a občas pozlobí. Jedná se spíše o problémy rázu – nelze dokončit úkol a je třeba restartovat checkpoint, neboť se hra zasekla. Zklamáním je ale inteligence nepřátel. Tentokrát jsou až enormně debilní.

Zvuky jsou rovněž velmi dobré a také doprovod na tom není špatně. Tentokrát se hudby zhostil Austin Wintory. Ačkoliv hudba sedí do hry velmi dobře, tak zde není žádná skladba, která by vás chytla za uši a nepustila. Velká škoda a dokonce to působí jako těžký odklon od původních motivů. Poprvé v sérii jsou nabídnuty kompletní české titulky a to včetně všemožných spisů, rad a tipů. Přeloženo je zcela vše a jediné co trochu kazí dojem, tak jsou občasné překlepy nebo nepřesnosti. Budiž ale odpuštěno.

Pokud si z názvu odmyslím Assassin’s Creed, zůstane mi pouze Syndicate a s tím jako s hrou jsem velmi spokojen. To kam se však ubírá série celkově, už nevede k uspokojení. Trochu to působí dojmem, že autoři nevědí co se sérií dále a přešlapují na místě. Takže vyloženou revoluci musíme vyhlížet zase až příště. Kam nás historie zavede, to je otázka.

Assassin’s Creed Syndicate nabízí kompletní české titulky

- Londýn
- hlavní postavy