Zavřít reklamu

Vytváření cross-gen her je příliš složité

Cross-gen hry jsou stále náročnější na vývoj.

14. 8. 2020     Zdroj

Cena Playstation 5 - obrázek konzole

Vývojáři z různých studií si stěžují na to, že vývoj takzvaných cross-gen her je pro ně nesmírně náročný. Musí totiž hru optimalizovat pro současné, ale i nové konzole. Většina by tedy uvítala, kdyby se už staršími konzolemi nemuseli zabývat, což v tomto případě znamená PlayStation 4 a Xbox One.

Zatímco Sony je u svých her rozhodnutá, že next-gen tituly není třeba brzdit starším hardwarem, tak Microsoft je opačného názoru. Phil Spencer z Microsoftu řekl, že next-gen exkluzivity jdou proti tomu, o čem by hraní mělo být, a že pro vývojáře vývoj pro obě generace nepředstavuje velký problém. Jak je vidět obě strany na to mají svůj názor, ale vývojáři třetích stran mají vcelku jasno.

John Linneman z Digital Foundry se k tomu vyjádřil takto: „Nikdo už nechce vytvářet hry pro nevýkonný procesor Jaguar. Mluvil jsem se spoustou vývojářů, abych věděl, o jak bolestivý proces jde. Nechte už PS4 a Xbox One spát.“

K tomu se vyjádřila i softwarová inženýrka studia DICE, Liza Shulyayeva: „Nejde jen o kliknutí na jedno tlačítko, kde se přidají platformy.“