Verdun – Recenze

Verdun je neúspěšným zářezem na poli online stříleček. Tahle první světová není vážně ani trochu dobrá.

12. 9. 2016

Dnes se podíváme na poněkud netradiční střílečku, a to Verdun. Čím je tak netradiční? Zejména tím, za jakých okolností se odehrává. Podíváme se totiž do první světové války, která není ve videohrách zase tak často viděným tématem. Hra vyšla již minulý rok na PC a aktuálně se dostala také na Playstation 4. Jak se Verdun hraje a jestli má smysl se jím zabývat, vám povím v naší recenzi.

verdun2

Aneb jak dokáže být 1. světová naprosto otravná!

Verdun je multiplayerová střílečka, takže neočekávejte žádnou kampaň. Online režimy nabízí čtyři varianty. Rifle deathmatch, Deathmatch, Frontlines a zákopovou válku. Deathmatche jsou vcelku jasné. Co se týče Frontlines, tak zde musíte udržet zákopy po určitou dobu a zároveň zabírat body na mapě. Pokud se vám to povede, tak se role obrací a vy pak útočíte na nepřítele.

Přišlo mi, že hra je až moc o štěstí. Mnohdy projektily snad ani nelétají, kam by správně měly. Vy tak musíte ve správný okamžik vystrčit hlavu, rychle se porozhlédnout po bojišti a buďto zalézt, nebo vystřelit. Občas pro mě bylo nepochopitelné, že jsem se v podstatě nestihl ani postavit a už jsem byl na zemi. Hra je v tomhle dosti zvláštní.

verdun1

Zpracování celkovému dojmu příliš nepřidá

Trochu mě také zklamalo, že map je pouze devět a vesměs jsou všechny stejné. Povětšinou je celá mapa plná bahna a všude samé díry, do kterých se dá zalézt. Nejvíce zarážející na hře je ale fakt, že autoři zakomponovali do hry systém, kdy poté co hrajete se stejnými hráči často, tak z toho máte bonusy. Proboha! Vždyť hru skoro nikdo nehraje, tak jak toho má člověk docílit?

Technické zpracování je vcelku žalostné. Když pominu to, že hra vypadá asi jako konkurenční kousky před mnoha lety, tak ostatní prvky na tom nejsou o nic lépe. Postavy se při pohybu neustále trhají a působí to až komickým dojmem. To že občas střelíte někoho přímo do hrudi a nic se nestane je také vcelku na denním pořádku. Zvuky poměrně ujdou, ale také se nejedná o žádný balzám na uši.

verdun3

Ačkoliv na PC je hra už dlouho dobu k dispozici, tak ani na Playstation 4 nevyšla zrovna v dobré kondici. Zákopová revoluce ve válčení se tedy nekoná a naopak si myslím, že velká spousta hráčů bude mít s tímto kouskem potíže. Přijít mu na chuť není totiž příliš snadné a upřímně za nějakou dobu na serverech bude absolutně pusto.

Verdun nenabízí žádnou formu české lokalizace

- občas některá bitva

- zastaralé