Umbrella Corps – Recenze

Umbrella Corps je spin-offem série Resident Evil a věřte nám že takhle strašný titul jste ještě nehráli!

5. 7. 2016

Resident Evil slaví letos neuvěřitelných dvacet let. Bohužel v posledních letech se jasně ukazuje, že kvalita šla prudce dolů. Aktuálně se to Capcom snaží dohnat kdejakým remasterem ze série. Kromě toho se chystá i sedmý díl, který je zatím přijímán se silnými rozpaky. Nejnovější kousek je však spin-off Umbrella Corps, který ukazuje, že níže už snad klesnout nelze.

umbrellacorps3

Je to Resident nebo ne?

Od hry nečekejte žádný příběh. Ačkoliv Capcom dříve avizoval, že se jedná o Resident Evil, téměř záhy název populární značky odstranil a začal ji propagovat jako samostatný titul. A měl k tomu dobrý důvod. Spojitosti s univerzem tu jsou jen nepatrné. Vojáci mají stejné vybavení jako Umbrella a občas se tu objeví někde i její logo. Hra je čistě multiplayerová, a tak zde singleplayerový dodatek The Experiment, působí jako něco, co bylo uplácáno za jedno odpoledne.

Celý The Experiment je o tom, že vás hra pustí na předem vytyčenou mapu, která je malinká a vy zde plníte úkoly. Nebo, raději budu přesný, zkrátka jen střílíte zombie a sbíráte z nich vzorky a sem tam zabíráte nějaké ty zóny. Tahle repetitivní šílenost nekončí a vy jste tak házeni neustále do podobných map, kde plníte to samé. Hrůza a nuda. Tuhle singleplayerovou vložku si mohl Capcom nechat od cesty.

umbrellacorps2

Panika, zmar, nestoudnost

Přecházíme do multiplayeru. Chtěl bych si zahrát capture the flag, ale on tu není, no tak deathmatch, aha ten tu taky není. Dobře, tak si dáme třeba týmový deathmatch, protože ten jediný ve hře je. Ale počkat, poté co se konečně připojíte, tak zjistíte, že hra vlastně nějaké módy má, ale určí vám ho sama na začátku zápasu. Bravo, tomu říkám zábava. Takže po spuštění zápasu, kdy bojujete 3 na 3, konečně víte, jestli budete střílet protivníky, sbírat kufry nebo cokoliv jiného. Debilita na ntou.

Zábava nikde. Poté co se vám podaří zabít konečně nějakého soupeře, tak vás většinou zabije nějaké NPC, která jsou všudypřítomná a neskutečně otravná. Mapy jsou maličké, takže časového limitu tří minut se snad nedá ani dožít. Díky tomu spousta zápasů trvá jen pár sekund, neboť poté co vyběhnete, už můžete střílet na svého soupeře. Velká škoda, potenciálu pro případné mapy tu bylo opravdu mnoho, ale Capcom se zkrátka nepoučil.

umbrellacorps4

Zrůdně se hraje, zrůdně i vypadá

Absolutně nechápu, koho napadlo, že by se hra mohla postavit na enginu Unity. Ačkoliv proti němu nemám vůbec nic, tak pro účely této hry byl naprosto nevhodný. A to má Capcom spoustu svých vlastních. Ono celkově je podezřelé, že se ani nedá dopátrat, které studio má tuhle obludnost na svědomí. Grafika je na dnešní poměry příšerná. Bez jakýchkoliv detailů či náznaku snažení. Veškeré textury jsou zastaralé a odporné. Takovou herní bídu jsem už dlouho neviděl. I v případě že by hra stála polovinu aktuální ceny (což už je polovina běžné ceny), tak by nestálo za to si ji pořizovat.

Hra je v naprosto dezolátním stavu. Pokud se vyhnu tomu, že hra neustále buguje, každou chvíli najdete někde zaseklého nepřítele či se neustále mění citlivost míření, tak je tu mnohem větší problém. A tím je připojování do hry. Na to abyste se dostali k multiplayerovému klání, si občas pekelně dlouho počkáte. Přičiny jsou zřejmě dvě. Zaprvé hra funguje, tak skvěle že jí vyhledání hry trvá příšerně dlouho a zadruhé je zde problém ten, že ji téměř nikdo nehraje, což se tomu ani nelze divit.

umbrellacorps1

Pokud vaše dítě před pár dny přineslo špatné známky a hodláte ho nějak řádně vytrestat, tak mu Umbrella Corps nepořizujte. Tento titul nemůžu doporučit ani největšímu nepříteli. Absolutně nechápu co si od toho Capcom sliboval, jelikož hra působí dojmem, že byla splácaná asi tak za týden a to ještě od nějakých studentíků, kteří si s kódováním hráli úplně poprvé. Absolutní výsměch hráčům, neúcta k celé značce Resident Evil a jeden z nejhorších titulů za poslední roky.

Umbrella Corps neobsahuje žádnou formu české lokalizace

- opravdu žádný

- snad úplně vše