Trine 3: The Artifacts of Power – Recenze

Trine 3: The Artifacts of Power je dalším dobrodružstvím pohádkové trojice ze světa Trine. Jak se nám hra líbila?

8. 2. 2016

Recenzi tohoto titulu vám nabízíme o něco později, nicméně věříme, že vás to bude zajímat i tak. Trine 3: The Artifacts of Power navazuje na předchozí dva tituly Trine, které nám dokázaly, že i v dnešní době mohou vzniknout velice kvalitní adventury. Trine 3 v podstatě zachycuje další osudy ústřední trojice. Mrkněme se tedy na to, jak se podařilo autorům přivést kouzelný svět zpátky.

Trine 3: The Artifacts of Power_20160118152137

Známá trojice již potřetí

Trine 3: The Artifacts of Power navazuje na předchozí dva tituly spíše jen sporadicky. Zatímco si Pontius, Amadeus a Zoya užívají vlastních dobrodružství, či jsou již na odpočinku, tak se jedno ohromné monstrum rozhodne vyplenit starobylou magickou akademii. Tomu už nemá v podstatě kdo zabránit, když se však na scéně objeví starodávný artefakt, známý jako Trine.

Trine postupně pronikne k Zoye, Pontiovi a Amadeovi a odnese je právě do světa, kde začíná zoufalý boj proti tomuto odpornému monstru. Osud akademie je pouze v rukou těchto tří hrdinů, kteří i přes vytržení ze svých životů udělají pro nastolení míru a pořádku úplné maximum.

Trine 3: The Artifacts of Power_20160118152847

Oproti předchozím dílům je třetí Trine rozděleno na velké mapě světa do velkých misí a pak na malé výzvy. Bohužel dohráním příběhové mise si neodemknete automaticky další. Je třeba sesbírat dostatek takzvaných trianglů. Ty jsou pak k dispozici v hojném počtu právě ve výzvách. Ty jsou rozděleny mezi jednotlivé postavy, řekl bych osobně, že co se týče Zoyi, ta má v Trine 3 velmi malou roli.

Drtivá většina výzev je za Pontiuse, kdy musíte porazit hordy nepřátel a nesmíte při tom zemřít. U Amadea je to spíše otázka toho, jak správně využít kostku kterou dokáže vyčarovat a Zoya je využita pro mise, k nimž je zapotřebí luk.

Trine 3: The Artifacts of Power_20160118154447

Logika šla do ústraní

Hlavní mise samozřejmě jsou koncipovány tak, že od každého naleznete něco, a tak můžete také mezi postavami vesele přepínat. Příběhové úkoly tak procházíte v kompletní trojici a některé hádanky, které před vás hra postaví, je dokonce možné vyřešit různými způsoby. Takže se vám může stát, že třeba v dané misi přepnete na jinou postavu jen párkrát.

Ostatně hlavní problém celé hry je, že už to není příliš logická záležitost, ale spíše adventurní. Tentokrát vás žádná z hádanek nezastaví na více než pět minut a to není zrovna mnoho. A když už, tak je to spíše vaše chyba, že si zrovna nedáte dohromady schopnosti dané postavy s danou výzvou. Občas se totiž stalo, že hra špatně indikuje, co máte udělat.

Trine 3: The Artifacts of Power_20160118155440

Hodně se toho vytratilo

Dalším problémem je fakt že v průběhu hry se postavy žádným způsobem nevyvíjí. Například Amadeus poprvé v sérii je schopen vykouzlit výhradně kostku. Jiný objekt bohužel ne. A to dokonce pouze jednu v daném okamžiku. Velká bída, ostatně už v prvním díle toho uměli postavy více. Pontius se jen zdařile ohání mečem a Zoya je skvělá s lukem a také ve skocích.

Během hry samozřejmě narazíte i na nepřátele, ale žádný nemá šanci vás zastavit. Navíc bossové mají své speciální postupy, jak je porazit, nečekejte však žádnou složitou výzvu. Když už některé z vašich postav nakonec zemře, tak není problém. Stačí sebrat její duši, která se ihned poté objeví a postava se objeví zpět. Tím pádem je zde zabit jakýkoliv faktor snažení se.

Trine 3: The Artifacts of Power_20160118154700

Ztvárnění je jako z pohádky

Grafická stránka je naprosto nádherná. Tak krásné scénérie jako má Trine 3, má opravdu málokterá hra. Je to právě výtvarná stránka, která dělá ze hry doslova umělecké dílo. Navíc je znát, že autoři mají neskutečně bujnou představivost ohledně svého světa. Ostatně možná by nebylo na škodu, kdyby Frozenbyte zauvažovali o klasické adventuře ze světa Trine. Nebylo by to na škodu.

Právě grafická stránka je výrazným faktorem u tohoto titulu. Efekty jsou parádní a právě prostředí vás bude nutit k tomu, abyste hráli stále dále. K tomu si přičtěte krásný hudební doprovod. Po technické stránce je hra zkrátka skvostem.

Trine 3: The Artifacts of Power_20160118172231

Jediné co na tom kazí celkový dojem je jakýsi nový 3D efekt v 2D hře, díky čemuž zažijete zajímavé pohledy, ale hra také nabízí možnosti podvodu v některých lokacích a občas jsou zde naopak problémy s kamerou. Díky tomu tedy dochází ke kuriózním situacím. Snaha o vylepšení tedy nebyla úplně nejlepší variantou.

Délka hry je dosti diskutabilní. Příběhovou linku se dá projít za nějakých 5 hodin. K tomu si připočtěte další 3 hodiny na jednotlivých výzvách, a pokud vše chcete splnit na 100%, tak další 2 hodiny přihoďte. Mě se podařilo získat platinovou trofej zhruba po třech dnech občasného hraní, a to není příliš.

Trine 3: The Artifacts of Power_20160118235620

Trine 3: The Artifacts of Power bohužel nedostál svému jménu v rámci série. Nicméně se nejedná o špatný titul. Autoři tentokrát dojeli na změnu režimu zobrazení a také na jednodušší hádanky. Ze hry se stala tak poněkud jednoduchá záležitost bez větší výzvy. Konec hry jasně evokuje pokračování. Budeme tedy doufat, že si autoři vezmou výtky k srdci a budou pokračovat v sérii lepším způsobem.

Trine 3: The Artifacts of Power nenabízí žádnou formu české lokalizace

- ztvárnění hry
- hlavní postavy