Trials Evolution: Gold Edition – Recenze

Adrenalinové sporty získávají stále větší oblibu. Pro bojácnější a racionálnější lidi je tu volba zvaná Trials Evolution ve verzi pro osobní počítače. Xboxový hit zatůroval svůj příchod povedené konverze.

6. 4. 2013

Slovo konverze vyvolává obavy hráčů často ještě před uvedením na scénu. A je jedno, zda holdujete počítači nebo konzolím. Mnohokrát jsou tyto předělávky tak nekvalitní, že se jich musí ujmout trpělivá komunita. Ale existují i výjimky. Majitelé Xboxů se loni dočkali senzačního převedení pokračování vědmáka Geralta. Druhý Zaklínač jako by chtěl vylepšit mínění, že to prostě jde.  Hra Trials Evolution se tento měsíc dostala do rukou kaskadérů, kteří netřímají ovladač, nýbrž klávesnici.

Cítím se jako Petr Pilát

Freestyle Motocross je v našich končinách velmi populární adrenalinový sport. Závodníci jezdí, hecují se, mávají na publikum (většinou již za letu v sedle motorky) a rozhodčí je známkují jako ve škole za výkony běžnému smrtelníkovi nepochopitelné. Jelikož jsme nerecenzovali Trials v původní verzi se zeleným X, připomenu, o co jde.

Trials Evolution je pokračovatel starších bratrů a ještě slavnější Elastománie. Musíte zajet skvělý čas na mapě postavenou z trubek, ramp, prken, beden, hořících kol, závor, balvanů, stojanů, sloupů, plošinek, kuželů a barelů. Jízda přes překážky vás navede ve velké rychlosti do nitra závodní dráhy. Během jízdy musíte pečlivě naplánovat, jak se dostat až na konec trati. Obvykle smršť a zápach spálených gum doprovodí trik nebo triky. Ale to není vše. Při závodě se některé překážky mění. Chcete například dojed na rampu, ale ta v době najetí vybouchne. Závod pak dostává ždibec záludnosti, kdy nebudete moct dobře předvídat.

Karamboly a nezdary jsou zde na denním pořádku. Proto hra dobře rozmístila checkpointy, abyste nebyli znevýhodněni. Avšak čas pořád běží. K dispozici máte velké množství rozličných tratí (a taky místa, která bych nazval jinak, staveništěm, dolem nebo továrnou), a to nejlepší, nezůstane jen u nich. Pod řídítka dostanete různé kubatury. Silnější motorka pomůže vylepšit setinky na časomíře. Horší je to ale s řízením.

Trojité salto s více vruty

Trials Evolution: Gold Edition je vlastně povedeným převodem na klávesnice a myši. Ovládání je skutečně skvělé, můžete bez obav použít šipky i ostatní tlačítka. Občas zazlobí kamera, avšak to jen velmi zřídka. Hra běží plynule a loadingy jsou podstatně kratší než na Xboxu. Grafika nedoznala žádných změn, stejně jako hudební doprovod. Přece se hned všechno nemusí radikálně škrtat a měnit, že? Zamrzí neúplný počet DLC (což zákazník, který si kupuje zlatou edici, asi očekává), přesto je herní doba díky skvěle řešenému editoru prakticky nekonečná. Jednoduché sdílení, upgrady a tuny obsahu jsou pro architekty v přilbách jako stvořené. Až jsem si nostalgicky vzpomněl na výstavby skateparků v sérii Tony Hawk´s Pro Skater

Multiplayer je téměř bez chybičky. Počítačový jezdci také umí za to pořádně vzít. Na můj vkus ale nedělají moc chyb. Zato trojice přizvaných vyzyvatelů v režimu pro více hráčů vás jen tak neomrzí. Chtěl jsem si hru vyzkoušet s kamarádem na jednom počítači. Smůla. Split screen to má zřejmě jednou pro vždy spočítané.

Trials Evolution: Gold Edition je příkladným vzorem pro všechna studia ala „Nám to s konverzemi nejde.“ Z oblasti závodění nemůžu nic vytknout, byť hledám sebevíc. Klíčovost, tedy ovládání, je také bez chybičky. Vadit vám mohou jen malicherné a marginální detaily, ale lepší závodní hru jednoduše řečeno nenajdete. Editor je natolik dobře vyvedená věc, že bych si ho dokázal představit samostatně. Majitelé předchozí verze ale nemusí žehrat, změn totiž není tolik, aby si hru kupovali znovu.

- Závodní premisa hry je prakticky dokonalá
- Vynikající ovládání bez nutnosti použít ovladač
- Mraky obsahu