Tony Hawk’s Pro Skater HD – Recenze

Tony Hawk’s Pro Skater HD je posledním hřebíčkem do rakve populární série. Což zjistíte v naší recenzi.

17. 9. 2012

Tony Hawk je bezesporu jeden z nejlepších jezdců na prkně s kolečkami, co se kdy proháněl na U rampách a podobných překážkách. Nicméně jeho herní série již má stejně jako on to nejlepší za sebou. Ačkoliv se v posledních letech snažili hoši z Activisionu společně s Tonym, nenabídli nám nic kloudného. Všichni příznivci těchto sportů tedy raději sáhnou po sérii Skate, rozehrají znovu nejstarší tituly ze série Tony Hawk, anebo jdou raději jezdit ven. Po posledních neúspěších s tituly Tony Hawk: Ride a Tony Hawk: Shred se mělo za to, že už se s touto značkou nepotkáme. Chyba lávky. Activision naposledy oživuje značku tím, že přináší její remake. A jaký na nás udělal dojem?

Nuda až do konce

Tony Hawk’s Pro Skater HD je posledním hřebíčkem do rakve této značky. Ačkoliv se jedná o pouhou předělávku, která by měla přinést hezčí zpracování, staré dobré díly a hlavně uspokojení pro fanoušky série, tak ani jedno z toho se příliš nekoná. Určitě se najdou hráči, kteří slepě půjdou a titul zakoupí „jde o Tonyho ne?“. To sice jde, ale není to zrovna to pravé ořechové. Nevím ani čím to je, pamatuju si, že před lety, i přesto že jsem na tyto hry byl vždy absolutní poleno, se mi hry ze skateboardové série s legendou sportu vždy líbili a nadšeně jsem je hrával na své Playstation One. Jenže tyto doby jsou zjevně dávno pryč a dnes jen sedím před obrazovkou a tupě zírám na to, jak zoufalé to je.

Ať si říká, kdo chce, co chce, je to nuda přátelé. Příšerná a únavná nuda. Hra totiž není ani náhodou přímou předělávkou prvního druhého dílu (druhý díl je stále považován za nejlepší kousek). Hra vám nabídne pouze sedm lokací. Dost málo ne? No to rozhodně. Absolutně nepochopitelné je to, proč ve hře nejsou všechny klasické levely, s nimiž jsme se před lety mohly setkat. Každá trať vám nabídne to samé co kdysi a absolutně nic nového. Tak jak to bylo, tak nám to autoři pleskli znovu do HD předělávky (jestli se jí tak smí nadávat).

Jasně je tu navíc multiplayer. Třikrát hurá. Vždyť možnost soupeřit až se třemi vašimi spolujezdci, to je to pravé. Nebo není? Ani ne. Opět se dostaví nuda i v tomto případě, takže multiplayerové vyžití je buďto pro opravdové fandy série nebo je zde naprosto zbytečně. V multiplayeru se dočkáte klasických módů – Free Skate, Graffiti a Trick Attack. Jde v nich ale v podstatě o jedno, udělat nejlepší trik anebo urvat nejvyšší skóre než skončí časomíra. Free Skate je samozřejmě jasný, tam si zkrátka dělejte, co chcete až do zblbnutí.

Na prkně leda k úrazu přijdeš

Nejzajímavějším módem hry je asi singleplayerový Hawken. Zde je vaším úkolem sbírat určité značky. Není to však tak snadné. Značka je vždy označena určitou barvou, která označuje daný trik, jenž je nutné u ní provést. Navíc se vše počítá do celkového času a výsledek lze srovnávat s hráči na celé planetě.

Mód Big Head je v podstatě takovým Survival módem. Zde se vám postupně nafukuje hlava. Zvětšuje se vždy za to, když pokazíte nějaký trik. Vzhledem k tomu, že se zde s vámi objeví, ještě tři další hráči je nutné se snažit, abyste skončili na dráze jako poslední, čímž vítězíte.

Ačkoliv se jedná o HD verzi, pokud by to neměla v názvu uvedené, tak ani nepoznáte, že se o HD verzi jedná. Hra má sice vyšší rozlišení, to bez debat, ale jinak je grafická stránka poměrně odpudivá a některé objekty jakoby ani nebyly zdaleka tak ostré jako v originálu. Za to jednoznačně palec dolů, protože hra je dá se říct na poměry jiných předělávek až hnusná.

Nutno i podotknout, že hra trpí poměrně rapidními bugy. Jedná se o nesmyslné pohyby vašich jezdců. Ti se občas chovají jako úplní kreténi. Věčně se někde zasekávají, či dokonce propadávají mapou a pokud jde o jejich celkové pohyby, hra se hýbe dosti podivně. Jezdci působí dojmem jakoby byli z betonu a pokud dojde na špatný trik, tak se skácí na zem a trvá jim půl dne, než se zvednou. Navíc se jejich polohy stávají často dosti nepřirozenými.

Jen těžko hledat důvody, které by se zasloužily o to, aby si hra u vás vysloužila prostor na více než pár odehraných hodin. Tony Hawk’s Pro Skater HD je naprosto zbytečnou HD předělávkou. Sluší se říct, že asi nejhorší co jsme zatím v redakci měli. Hra vás zabaví skutečně jen na chviličku. Skalní fanoušky na možná o něco větší chviličku a jinak je to hrozná nuda. HD verze si vzala jen velmi málo z původních dvou Pro Skater 1 a 2 a ještě v podstatě to nejhorší. Pokud nejste vyloženě nadšenými fandy této série, tak doporučujeme se poohlédnout po něčem jiném. Tohle by byly jen velmi špatně investované peníze.

- pár hodin jízdy

- HD předělávka
- početné bugy