Thrustmaster GPX LightBack Ferrari – Recenze

Recenzujeme gamepad Thrustmaster GPX LightBack Ferrari. Jaký tedy je?

12. 7. 2015

Thrustmaster je jedním z předních výrobců periferií k PC a herním konzolím. Ať už jde o volanty, gamepady či například joysticky. My se v dnešní recenzi zaměříme na jeden konkrétní gamepad, který se může pyšnit velmi zajímavým designem a zpracováním. Jedná se o model Thrustmaster Gamepad GPX LightBack Ferrari F1.

Ferrari pro pravé závodníky

Jak samotný název napovídá, tak ovladač je laděn dle známé stáje Ferrari. Je tedy primárně určen pro maximální požitek z hraní závodních her. Svůj účel plní skvěle. Nese veškerá důležitá loga, jež jsou k tomuto týmu vázána. Tedy Fiat, Ferrari, Santander, Kaspersky, Shell a Pirelli. Stylově je přizpůsoben tak aby velmi připomínal ovladač ke konzoli Xbox 360.

Uprostřed se tedy nachází velké Xbox tlačítko, coby vstup do hlavního menu. Tlačítko back je levé straně od něj a na pravé pak tlačítko start. Vpravo pak nechybí čtyři klasická Xbox tlačítka a pod nimi jeden z analogů. Druhý analog je oproti tomu naprosto vlevo a pod ním je směrový kříž. Vzadu pak ovladač disponuje čtyřmi tlačítky, na každé straně dvěma. Vedle Xbox tlačítka pak ještě naleznete po čtyřech diodách na každou stranu (popsáno níže). Dole na spodní hraně uprostřed je pak výstup na klasické propojení sluchátek. Ovladač je propojován kabelově skrze USB konektor. Délka kabelu je více než dostačující, tedy 1,8m.

Na ovladači na rozdíl od ostatních je unikátní jeho schopnost zobrazování dané situace. Pokud přidáváte plyn či brzdíte. Tak vedle Xbox tlačítka naleznete také světelné diody, které vám ukazují úroveň stisku daného tlačítka. Stejně tak efektně jsou nasvícené zespodu oba analogy.

Požitek a kompatibilita

Nutno uznat že ovladač se drží opravdu dobře. První co vás na něm překvapí je cit na samotných analozích, neboť jsou potaženy hrubším povrchem, nežli většina gamepadů. Díky tomu budete mít chviličku zvláštní pocit na bříšku prstu, ten vás ale záhy přejde, poté co ozkoušíte možnosti ovladače. Právě světelná signalizace vám dokonale ukazuje, kolik ještě byste měli přidat či ubrat. Pokud se s ní dokonale synchronizujete, tak vám ušetří spoustu útrap při vybírání zatáček. Důležitým poznatkem je také to, že ačkoliv je téměř ze všech stran gamepad plastový, nezaznamenali jsme problém s tím že by klouzal z ruky či se nám ruce během hraní potili.

Určitě zmíníme, že ačkoliv popisujeme závodní dojmy, tak ovladač lze použít k jakékoliv hře. Tudíž není problém, pokud si chcete zahrát s kamarádem se připojit v rámci tohoto ovladače a zahrát si ať už spolu či proti sobě nějaký ten kooperační multiplayer.

Pro jistotu jsme zkoušeli kompatibilitu s veškerými zařízeními. Ovladač je určen pro konzoli Xbox 360 a PC. Bohužel se opravdu odmítá spojit s dalšími konzolemi. Tedy ani na Playstationu 3, 4 a Xboxu One se vám nepodaří si s ním zahrát. Na jednu stranu škoda, ale už je z daného vzhledu je jasné pro které zařízení byl ovladač od samotného začátku licencován a přizpůsoben. Ohledně Xbox One je možné že budoucí update pro kompatibilitu starých her z Xbox 360 přinese i podporu starších periferií.

Jak u PC tak u Xboxu 360 vám naprosto stačí ovladač připojit přes USB. Na PC chviličku trvá nainstalování příslušných ovladačů, zatímco propojení s Xbox 360 je okamžité.

Thrustmaster Ferrari je vynikající volbou pro závodní hráče. Indikátory plní svůj účel a nejsou zde jen pro okrasu. Gamepad tedy můžeme směle doporučit, jediné co by mohlo odrazovat je jeho pořizovací cena, neboť i oficiální Xbox ovladače se začínají dostávat pod hranici 900 Kč. Ferrari edice od Thrusmasteru se zatím drží kolem hranice 1100 Kč.

- ergonomie
- povrch
- design