The Sims Medieval – Recenze

Recenze na The Sims Medieval

24. 4. 2011

Spousta hráčů nehraje jenom strategie, střílečky nebo RPGéčka, ale třeba simulátory. No ale když řekneme simulátory musíme to rozvést. Máme například závodní, to by například byla všem známá Forza nebo letecká a tady má silné zastoupení IL-2 Sturmovik. My se dnes podíváme na zoubek simulátoru života a už je všem jasné, že mluvíme o The Sims. Možná hra pro děti nebo dívky, ale tentokrát budeme žít ve středověku, takže možná hra naláká i příznivce dějepisu. Ve studiu Maxis, které má při tvorbě Simíků bohaté zkušenosti, si řekli, že je načase z měnit dobu děje. Uznejme, že po třech dílech, plus několikati přídavných balíčcích začala být v přítomnosti nuda. V Maxis ale nepřemýšleli o tom, jak by to mohlo vypadat ve světě Simíků za takových 400 až 500 let, ale vsadili na jistotu a dějovou linku zasadili do středověku. O tom jak studio Maxis s letitými zkušenostmi tento boj zvládlo, si povíme v následujích odstavcích.

A jdeme tvořit

Jak tomu bylo i v minulých dílech Simíků máme na samotném začátku jeden hlavní úkol a to vybrat si postavu za, kterou bude později hrát. Bohužel tvorba Simíka je poměrně chudší než bývá obvykle. K tomu patří výběr povahy tím myslíme jestli je vladař krutý nebo mírumilovný. Hotovo a šup na hrad. Právě ale vzniká první problém, musíme absolvovat tutoriál, který obsahuje nespočet textů, krom toho v angličtině, takže pokud nejste zběhlí v anglické mluvě, budete si desítky minut trhat vlasy a louskat s pomocí slovníků a různých překladačů co máte vlastně dělat. Ano, ve hře chybí česká lokalizace což malým dítkům zkazí celý dojem ze hry.

Není to zvláštní ?

Když už máme za sebou tutoriál a lekci angličtiny, můžeme jít kralovat, v tom ale zjistíte, že vy vlastně v podstatě král nejste. Podle mě středověký král či královna při pomyšlení na jídlo zazvonili zvonečkem a chudák sluha přiběhl a už krmil své panstvo. V The Sims Medieval jste spíše jen takovou parodii na krále, protože si jídlo a podobné úkony zařizujete sami takže pokud jste se těšili jak budete komandovat své poddané, musíme vás zklamat.

Hra vám dává za úkoly plnění různých questů, které vás buď budou bavit nebo ne, ale pokud chcete jít dále ve hře tak je splnit musíte. Hlavní úkol, ale zůstává nadále stejný. Máte hlad? Běžte se najíst, jste ospalí? Běžte si lehnou a tak dále, a tak dále. No ale co od Simsů čekat. Pokud se vám hrad už nadále nelíbí, můžete si jej rozšířit, ovšem nejdříve, musíte naleznout kameny. Stále vám něco chybí? Najděte si partnera a hned si herní dobu můžete o něco zpříjemnit a prodloužit. Z prvu na nás vanul závan z krytého příběhu, který není bohužel ani „béčkový „ a tak nám zbývají na práci zase pouze questy a zahánění nudy a hladu. Ovládaní je téměř identické jak minulé díly. Tedy praktické a jednoduché. S grafikou si Maxis moc práce taky nedali, ale u této hry podle mě DX 11 opravdu není nutná.

Co dodat …

Další The Sims, no co dodat. Pro mnohé podle mě zklamání, protože já osobně sem si simulaci života ve středověku představoval opravdu jinak, a když pomineme hrad a „ dobové“ oblečení, středověk je ty tam. Jen doufám, že hra nezavítá na konzole, protože konzolových hráčů, kteří by tuto hru ocenili je pomálu. Raději si zahrajte The Sims 3, kde se můžete lépe vyblbnout. Jelikož se hra pohybuje v cenové relaci nad 1000 Kč, a ještě dlouho se tam pohybovat bude, využijte tyto peníze jiným způsobem.

- nápad

- chybí česká lokalizace
- spousta textu