The First Templar – Recenze

Recenze historické akční hry The First Templar

28. 5. 2011

Rovnou si můžeme říci, že The First Templar nebylo něco, na co bychom čekali jako na smilování. Nicméně když byla hra oznámena a vydány první materiály, poměrně se nám zalíbil námět a lehké nadšení přeci jen proběhlo. Rytířské hry máme rádi, a tak jsme se pustili do testování tohoto pokusu prosadit se na trhu mezi těžkými kalibry. Má na to první z Templářů?

Vzhůru za Svatým grálem!

Příběhově se podíváte do počátků 12. století. Templářský rytíř, Celian má za úkol získat Svatý Grál. To by se mohlo zdát jako snadný úkol, ale uvědomíme-li si, že se jej zatím nikdo jako jednotlivec nezmocnil, není to tak snadné. Hra je lehce koncipována jako kooperativní titul, takže vám na vaší cestě pomáhá druhý rytíř, Roland. Později se k Celianovi přidá charakterově zajímavá, ale poněkud hloupá šlechtična Marie. Naznačeno bylo, že hra je kooperativní, což znamená, že dokonce se může zapojit i váš sourozenec či kamarád a můžete se vydat na výpravu spolu. Co je však zvláštní, tak to jednoznačně fakt, že hra vás udrží až do konce. Ono je dosti nejisté, zda se totiž podaří Svatý Grál najít.

Váš partner se projeví jako ten do nepohody, a to nejednou. Dokonce, i když je řízen počítačem. Velmi často vám pomůže v bojích nebo při určitých hádankách. Ačkoliv váš partner vám mnohokrát pomůže, občas udělá takovou inteligenční minelu, že to by člověk nevymyslel. Nejlépe když vy běžíte dopředu a on se někde zasekne. Mezi postavami můžete přepínat a ovládat tak tedy toho druhého. Pokud potřebujete helpnout od parťáka tak mu dáte velmi jednoduchý příkaz a on jej splní. V tomto ohledu hra funguje poměrně dobře, nutno říci.

Dlouhé ale repetitivní

Co se týče náplně hry, tak jde pouze o to, že máte vyznačený cíl na mapě a vydáte se směrem k němu. Tam pak splníte daný úkol a pokračujete dále. Během cesty vás čekají různá úskalí. Například nepřátelé, s nimiž je pak nutné se pustit do boje, či nějaká hádanka, která vás i občas potrápí na nějakou chvilku. Jinak ale hra odsýpá poměrně rychle. Celková herní doba je ale poměrně slušná, neboť dohrání hry mi zabralo úctyhodných 13 hodin, a to jsem nesplnil ani veškeré vedlejší úkoly. Nicméně hádanky jsou zde někdy poměrně zajímavé, jelikož často budete nuceni správně tahat za určité páky, abyste si zpřístupnili cestu dále, budete se vyhýbat různým bodcům anebo vás čeká úprk, před nepříjemnými plamenomety.

Ačkoliv je hra velmi koridorovitá, tak se najdou i nějaké vedlejší úkoly. Například dojdete na rozcestí, kde jedna z cest vás zavede k příběhovému cíli, anebo půjdete druhou stranou a splníte nepovinný úkol. Hra má jakýsi systém achievementů. Co se pak týče vedlejších úkolů, tak hledáte náhrobky padlých Templářů nebo zachráníte nějaké obyvatele z nesnází. Není toho mnoho, a tak některé mise začnou působit stále stejným dojmem a hra se zvrtne do stereotypu. To, že se mise začnou opakovat, je bohužel nezpochybnitelný fakt.

Potichu ale jistě

Občas budete přinuceni zvolit tichý postup. Hra totiž podporuje možnost tichého zabití, a tak se dočkáte i zajímavých stealth misí, které jsou příjemným zpestřením herní doby. Tyto mise jsou zajímavé a vzniká jakési napětí, kdy čekáte, zda vás procházející patrola odhalí či ne. Tyto části hodnotíme velmi kladně. Hra má i jakýsi strom schopností, kdy každá postava sbírá zkušenosti, které se pak dají využít pro nákup lepších schopností, či nových komb. Rozhodně doporučujeme tyto zkušenostní body shánět. Vaši Templáři se pak s nepřítelem vypořádají podstatně rychleji a snadněji.

Největší podíl si však na hratelnosti vybírají souboje s nepřáteli. Těch je mnoho a budete nuceni se s vojáky vypořádat a jako správní Templáři jim to taky slušně nandáte. Souboje probíhají tak, že vás obstoupí velké množství nepřátel a vy je postupně kosíte. Oba Templáři, jak Celian tak Roland mají k dispozici své meče, Marie zase bojuje pouze dýkami, ale za to velmi efektivně. Samozřejmě najdou se zde i zajímavá komba. Hlavně se vám občas stane, že se spustí efektivní animace, kdy vám hra přiblíží zabití vašeho nepřítele. Jelikož například Celian používá společně s mečem štít, tak může nepřítele dorážet štítem. Souboje jsou celkem fajn, ale jejich příliš a stává se z nich pouhá repetitivní klikačka, což odradí nejednoho hráče.

Nepřátel příliš druhů není, ale zkrátka se postavíte vojákům, kteří dané místo okupují či náleží příslušné zemi. Občas si zabojujete i s nějakým trolem, ale jinak veškeré fantasy potvory byly potlačeny a v titulu se neobjeví, bohužel ani magie zde není zahrnuta. Nejtěžšími souboji se stávají bossfighty, kdy se vám do cesty postaví nějaký ten umíněný zmetek a máte leckdy pocit, že zde autoři nastavili obtížnost až příliš vysoko.

První Templář bude i posledním

O grafické stránce se tu příliš dlouho mluvit nedá, ale hra nevypadá až tak nejhůř. Upřímně jsme byli spíše překvapeni tím, že hra vypadá tak jak vypadá. Protože na prvotních materiálech se nám zdála mnohem horší. Náročnějším hráčům se však zpracování bude zdát zastaralé a je pravdou, že v porovnání s konkurencí nemá žádnou šanci. Co je chvályhodné, tak to určitě cestování napříč různými zeměmi. Téměř každá mise se odehrává v originálním prostředí, alespoň tak nepůsobí hra stále stejným dojmem. Bohužel ji zabíjí její přílišná koridorovitost a linearita. Nicméně takto byla hra zřejmě celou dobu koncipována.

The First Templar není vyloženě hra, která by se nedala doporučit, ale po těch drobných očekáváních jsme nedostali to, co jsme si představovali a je to velká škoda. Takto jde pouze o jednoduchou koridorovku, která má slušnou herní dobu a pro chvíle nudy je vhodnou volbou. Navíc příběh je hnacím motorem, který vás udrží až do konce. Hardcore hráčům však doporučujeme hru vůbec nepořizovat. Takže pokud nejste nijak zvlášť nároční, tak určitě hru vyzkoušejte, vy ostatní ji však nechejte bez povšimnutí. Je to zkrátka tuctová oddychovka.

- lineární postup
- slabé souboje
- zastaralé zpracování