Zavřít reklamu

Star Wars: The Old Republic – Preview

Z předaleké galaxie přichází náš názor na Star Wars: The Old Republic

10. 9. 2011    

Hra Star Wars The Old Republic je spolu s Diablem 3 svými odklady, zdržením a neustálým odsouváním data vydání mnohými hráči považována za přímého nástupce nedávno konečně s menšími úspěchy dodělaného Duke Nukem Forever. Ačkoliv se to zdálo na kraji letošního roku většině fanoušků nemožné a i zatvrzelí geekové už pomalu zhasínali své světelné meče a přestávali se modlit k figurce Luka Skywalkera, tak i cesta nového MMO z hvězdných válek se pomalu začíná chýlit k vytouženému konci. Vše totiž konečně změnili mágové ze studia Bioware, kteří z kraje června vytáhli do Las Vegas mimo jiné proto, aby spolu s dalším dechberoucím filmečkem oznámili, že tenhle rok už ty slibovaný Star Warsy dostanou na trh stůj co stůj. Co pro nás tedy nejvážnější kandidát na sesazaní World of Warcraft z MMO trůnu chystá?

Kdysi dávno v jedné předaleké galaxii…

Příběh Star Wars The Old Republic začíná, jak mnozí tuší vpádem Sithského impéria na okraj území republiky a zabráním původní domovské planety. S tím se samozřejmě ale temná strana nespokojí, a tak začíná blesková válka, na jejímž začátku padne do spárů již více než 1300 let starého Imperátora spousta planet a soustav Republiky. Když se však situace začne pomalu obracet ve prospěch dobra je to právě nejvyšší Sithský lord, jenž vymyslí ďábelský plán. Zatímco tak na planetě Alderaan probíhala jednání o míru, ti nejlepší Sithští válečníci zaútočili na Coruscant, domovskou baštu Jediů a hlavní město Republiky. Po krvavém a krutém masakru tak krom mnoha bojovníků zmizí i poslední naděje na světlejší zítřky. Temná strana získala, co chtěla, nadvládu, strach většiny obyvatel a velmi výhodnou křehkou dohodu o ukončení bojů. O dvacet let později se však na cestu dobra, či zla vydáte vy a celý osud galaxie máte ve svých rukou. Přidáte se na stranu dobra, nebo radši přijmete mocnou sílu temné strany?

Celá hra bude opravdu rozdělena na dvě hlavní frakce. Buď se tedy vydáte ochraňovat hodnou Republiku a zvolíte si mezi třídami Jedi Knight, Jedi Consular, Trooper a Smuggler nebo naopak zvolíte kruté Impérium a některé jeho zástupce Sith Warrior, Sith Inquisitor, Imperial Agent a Bounty Hounter. Pamatujte však, že vaše rozhodnutí je konečné a pokud vás po několika misích začne temná strana přitahovat, nezbývá jiná možnost, než začít od znovu s novou postavou. Ovlivnit ale půjde ovlivnit alespoň další zaměření a z obyčejného Sitha se tak může záhy stát tank, nebo naopak neviditelný zabiják.

Dostatek zábavy na dlouhé časy

Naštěstí se ale nemusíte bát otravného opakování misí a questů, jejichž různorodost je u některých konkurentů k pláči. Každá třída dostane až 250 hodin unikátního kvalitního příběhu, jenž mimo hlavní linku samozřejmě nabídne i kopu vedlejších questů. Ať se tedy pustíte do hraní za kohokoliv, vždy se setkáte s něčím novým a překvapujícím. To samé vás ale může potkat, i když svůj oblíbený charakter vyšlete na epickou pouť podruhé, jelikož ve SWTOR absentovat nebude ani proslavené Bioware kolečko morálních rozhodnutí, jež po celou pouť bude dotvářet váš charakter. Vaše rozhodnutí ale krom postavy ovlivní i počty misí, jak Bioware vysvětluje – „Jako rytíř řádu Jedi dostanete například za úkol dobít nepřátelskou základnu, ale po úspěšném obsazení si můžete vybrat. Zabijete velitele a o kousek se přikloníte k temnotě nebo ho pouze odvedete s sebou? Pokud zvolíte druhou možnost. Můžete ho v následné budoucnosti potkat a dokonce se dočkat pomoci, zajímavého předmětu nebo právě vedlejšího úkolu.“ Dodává Casey Hudson.

Mimo třídu a karmu postavy tak zbývá ještě poslední oblast, do které může hráč ihned ze začátku zasáhnout a blíže definovat svou cestu za poznáním. Ne, opravdu nemám na mysli barvu světelného meče, ani Stormtrooperova brnění, ale samozřejmě národnost. Můžete tak volit hned z několika různých ras jako lidí, Chiss, Miraluky, Mirialan, Rattatakaj, Sithských čistokrevníků, Twi’Lek a Zabrak. Každá vám tak na začátku přidá určité schopnosti i specializace, avšak pouze lidé a Sithští čistokrevníci si budou moci vybrat ze všech nabízených tříd bez jakýchkoliv limitů.

27 GB dabingu a cutscén?

Pokud o kvalitách možné herní doby stále pochybujete. Možná vás přesvědčí další unikátní věc, jež v historii moderním MMORPG nemá konkurenci. Všechny rozhovory s vedlejšími i hlavními NPC nejenže budou kompletně nadabovány, ale navíc převedeny do filmových cutscén. Nejspíše právě proto některé zlé jazyky tvrdí, že většinu gigabytů z celkového instalačního souboru budou zabírat právě zvuky a videa.

Ve většině RPG jakýkoliv vývoj postavy neurčuje nic jiného než XP, neboli zkušenosti a nejinak je tomu i v případě Star Wars The Old Republic. Krom plnění hlavních i vedlejší questů dostane hráč řadu příležitostí, jak je získat a tou dle mého názoru nejzajímavější jsou Warzones (válečné zóny), tedy klasické PVP mapy. Na těch se budou setkávat hráči z celé galaxie, aby přeměřili své síly jak v klasických soubojích, tak i v netradičních sportech na odlehlých planetách, kde je smrt vítaným zpestřením zábavy. Právě sem se řadí i nedávno představený mód Huttball, jehož pravidla připomínají o něco promyšlenější klasiku Capture the Flag. Hráči se po rozdělení do dvojice týmu zkrátka snaží dostat světelný „míč“ na protivníkovu stranu a to způsobem, jaký chtějí.

Posádka jen pro okrasu?

SWTOR tak staví především na společný zážitek několika až desítek živých jedinců, kteří se krom již zmiňovaných PVP map budou moci setkávat a bojovat i ve Flashpointech. Ty nejsou nic jednoduššího, než variací na konkurenční dungeony. Směsice bojovníku se tedy vydá plnit sérii lineárních a příběhem spjatých úkolů, přičemž délka ani jednoho z nich by neměla klesnout pod 90 minut.

Základem každé úspěšné mise je samozřejmě domovská loď, bez níž byste svou epickou pouť museli zakončit u nejbližší planetární hospody. Krom klasického cestování, které naštěstí bude probíhat rychle a bez zbytečných průtahů bude ale každý hráč muset bojovat i v ohromných bitvách, vyhýbat se asteroidovým pásům a také se starat o posádku. Během své pouti tak dostaneme spoustu šancí, kde najmout nové členy, kteří se nejen budou starat o chod celé lodi, ale dokonce i o crafting. Právě zde se projevuje další velká odlišnost SW: The Old od zbytku MMO světa tím, že od otravné a zdlouhavé práce tipu „kopej 2 hodiny minerály“ všechny hráče oprostí a ti se tak budou moci soustředit jen na své mise.

Nástupce veleúspěšného KOTORU to v nynější konkurenci plné free-to-play modelů rozhodně nebude mít lehké. Aby uspěl, bude muset zaujmout a přesvědčit ostatní, že novinky, které s sebou přináší nejenže mají potenciál, ale i výdrž, jenž značce dovolí podkopnout trůn tak dlouho obsazený Blizzardem a jeho World of Warcraft.