Sniper: Ghost Warrior – Recenze

Sniperská recenze akčního Sniper: Ghost Warrior!

24. 7. 2010

Polské studio City Interactive je známo tvorbou nekvalitních her. I když přijdou se skvělým nápadem, tak výsledek je vždy strašlivý, ale tentokráte si dali trochu více záležet a je to znát. Jejich zatím poslední titul Sniper: Ghost Warrior není na tom zas až tak špatně, ale přece jen to stále není to pravé ořechové. Hra se pokouší napodobit již starší hru Sniper Elite, která byla ve své době a stále je opravdu vynikající hrou.

Ohraná zápletka

Ghost Warrior se odehrává na fiktivním tropickém ostrově Trueno poblíž Kolumbie, jehož diktátorem se stal Vasquez, známý jako drogový král, který provádí všechny možné špinavé obchody. Jenomže tentokráte mu nejde o drogy ani peníze, nýbrž o jadernou zbraň. To se samozřejmě nelíbí místnímu odboji, ale i Američanům, kteří neváhali a na ostrov vyslali speciálně vycvičenou jednotku Delta Force. Jedním členem je seržant ostřelovač Tyler Wells, přezdívaný Razor 64, v jehož kůži společně s jednotkou musíte šíleného diktátora zastavit jednou provždy. Tak a teď jsem vám prozradil celý příběh, který není zrovna silnou stránkou této slibně vypadající střílečky.

Skrytý bojovník

Už z názvu je jasné, že bude nutné při misích postupovat velmi opatrně, nepřátele kosit z velké dálky a hlavně potichu. Což se autorům docela povedlo. Ze vzdálenosti prozkoumáte terén a vytipujete si nepřátele. Poté už jen jednoho po druhém eliminujete, aniž by to někdo postřehl. Jako osamělý vlk se budete muset vypořádat i s misemi, ve kterých nesmíte na sebe upoutat sebemenší pozornost, jinak není možné zadaný úkol splnit a to samozřejmě navyšuje napětí. Například se při úplňku musíte proplížit přes nepřátelský tábor a jeho hlídky, které jsou všude kolem. Bohužel během plížení chybí více volnosti, a tak se občas stane, že vás nepřátele z ničeho nic objeví a vy jen nevěřícně koukáte, co se vlastně stalo. A to vás rozčílí opravdu natolik, že hru raději vypnete a vrátíte se k ní až poté, co se uklidníte.

Při střelbě nechybí balistika, ale opět nás studio zklamalo. Slibovali, že efekty větru, deště či mlhy budou ztěžovat střelbu. Ale nic takového nezpozorujete. I tak je střelba na velkou vzdálenost celkem zábavná. Skvěle jsou provedeny momenty, kdy se například trefíte do hlavy nic netušícímu rivalovi, to se spustí animace, při které sledujete kulku, jak zpomaleně letí a zasáhne určený cíl. Působí to efektně, ale animace jsou prakticky totožné.

Nudná arkáda

Jenomže v roli snipera nebudete zase tak často. Snad polovinu hry budete procházet s kulometem v ruce a obdobně jako v Modern Warfare 2 budete arkádově kosit tupé nepřátele. Ačkoliv jsou sice opravdu vypatlaní, tak střílejí s neuvěřitelnou přesností a na stovky metrů, což působí opravdu prapodivně. A tak pokus o hutnější akci ztroskotal. Úplně nejhorší pasáže jsou ty, ve kterých jen zalezete za statický kulomet a kosíte všechny protivníky, kteří velice ochotně běží proti vám.

Jediným zpestřením při hraní kampaně, je to, že se v každé misi nachází několik notebooků s důležitými informacemi a jejichž sebráním se dozvíte nějaké zajímavosti. A protože to není povinné, díky bohu, tak se tomuto hledání pravděpodobně vyhnete stejně jako já.

Více hráčů, více zábavy

V multiplayeru se můžete těšit na tři módy (Deathmatch, Team Deathmatch a VIP). VIP mód je daleko zajímavější než dva předchozí. Vlastně se jedná o upravený Deathmatch, ve kterém je pouze jeden hráč VIP a jako jediný může za svá zabití sbírat body. Ostatním se za zabití nic nepřičítá. Když se někomu podaří zabít VIP hráče, tak se právě on sám stane VIP a konečně může sbírat body.

Mapy v multiplayeru jsou opravdu obrovské a všechny pochází ze singleplayerové časti hry. Ve hře pro jednoho hráče jste si nemohli rozlehlé mapy projít, ale ve hře pro více hráčů budete mít možnost se dostat prakticky všude. Do každé vytvořené hry se může zapojit dvanáct hráčů najednou. Grafická stránka hry je opravdu na dost vysoké úrovni. Hustá vegetace všude kolem vás, skvělé stíny, sluneční svit pronikající každou skulinou a především obrovský výhled do dáli, což sice většina ocení, ale na kvalitě to moc nepřidá.

A tak se docela zajímavě rýsující pokus o pořádnou akci stává otravnou a nudnou střílečkou především díky arkádovým pasážím, která až na mise ostřelovačskou puškou v ruce nepřináší vůbec nic nového. K dohrání mi stačilo pouhé jedno odpoledne a to není zrovna moc. A znovu bych si hru asi nezahrál a raději bych se vrátil sice ke staršímu, ale kvalitnímu počinu Sniper Elite. Bohužel, chlapci ze City Interactive se budou muset ještě více snažit, aby nás přesvědčili o tom, že koupě hry jejich tvorby nebudeme sakra litovat. Ale přece jen už to bylo o něco lepší a Sniper: Ghost Warrior není zas až tak úplný propadák.

- Zpracování
- Některé z misí

- Arkáda