Shadwen – Recenze

Shadwen je zoufalým pokusem v rámci stealth žánru. Je na tom hůře než většina indie produkce.

9. 6. 2016

Studio Frozenbyte stojí za nádhernou, pohádkovou sérií Trine. Trine 3: Artifacts of Power nás sice příliš nenadchlo, ale i tak šlo o solidní zábavu na dvě či tři odpoledne. Tentokrát se vývojáři rozhodli zabrousit do nových vod a přichází se stealth akcí Shadwen. Má ale smysl si Shadwen vůbec pořizovat?

shadwen4

Zápletka o ničem

Shadwen vypráví naprosto banální příběh, kdy se hlavní hrdinka Shadwen vydává na nebezpečnou misi. Jejím úkolem je zabít nového krále. Nic víc, nic míň. Do cesty se jí ale přimotá, malá Lily, která má ve hře dost zásadní roli. Obě tedy musí překonávat úrovně společně. Shadwen se tedy nedobrovolně stává vraždící chůvou, která se snaží svého nechtěného svěřence ochránit před potížemi. Vše se odehrává v blíže nespecifikované době, jedná se však o období středověku.

Shadwen je šikovná vražedkyně, a tak skrze jednotlivé levely vraždí veškeré nepřátele, které ji přijdou do cesty, hlavně proto, aby se Lily, mohla přesunout do dalšího krytu. Po chvilce vám hra začne lézt krkem. Nepřináší totiž nic originálního a její zpracování tomu zrovna nepřidá, obzvlášť když je na úrovni her, které vyšly zhruba v roce 2008.

shadwen2

Hrátky s časem

Lily, zkrátka přebíhá z jednoho úkrytu do druhého, tak aby se nesetkala se všudypřítomnými strážemi. Občas to ale hře nevyjde a Lily proběhne přímo před očima nepřátel. V takovém případě se ale vůbec nic nestane, neboť a stráže dělají, že ji zkrátka nevidí, a to dokonce i ve chvíli kdy do ní přímo narazí.

Hra se snažila přinést jakýsi originální prvek ve chvíli, kdy jste odhaleni. Místo aby vše skončilo a vy se s následujícím loadingem vrátili o kus zpět, tak je vám umožněno vrátit čas a to i poměrně o velký kus zpět. Zkrátka a dobře, pokud něco pokazíte, tak pouze posunete časové kontinuum zpátky a díky tomu se můžete zachovat jinak než před chvilkou. Poněkud zarážející je i fakt, že pokud se ve hře nehýbete, nehýbe se také nic jiného. Hra zkrátka stojí. Je zde také možnost posunout čas bez toho aby Shadwen udělala pohyb. Vzhledem k tomu že strážní chodí stále po stejných trasách, je to asi kvůli tomu, abyste nechali nepřítele projít a pak se bezpečně vyplížili za něj.

shadwen1

Stále to samé dokola

Zásadní problém hry je i to, že veškeré principy se naučíte během výcviku a nic už se pak následně nemění. Vše je stále dokola stejné a beze změny. Hra vás neskutečně nudí a nesnaží se to ani nijak kamuflovat. Buď nepřátele tiše likvidujete anebo můžete stráže pouze odlákat. Necháte se na chvilku odhalit a utečete, či hodíte láhev atd. Nic zajímavého. Oproti Trine 3 je Shadwen navíc nekonečně dlouhý a jen málo hráčů bude mít nervy se dostat až na samotný konec.

Zpracování je na dnešní poměry naprosto otřesné. Údajně je u hry použit engine ze hry Trine 3, ale to téměř nepoznáte. Kde je nějaké líbivé nasvětlování? Kde jsou stíny, kde jsou vůbec nějaké detaily? Hra, jak již bylo zmíněno, vypadá jako ty, které vyšly již před mnoha lety. Vše to působí, jakoby si titul zasloužil ještě nějakou dobu ve vývojové fázi. Obrovské zklamání. Dabing ani hudba nejsou ničím, co by zde stálo za řeč.

shadwen3

Shadwen vypadal na počátku velmi zajímavě. Dokonce jsem se na hru před vydáním vážně těšil. Upoutávky však byly mnohem lepší, než konečný výsledek. Doslovná katastrofa. Jedná se o jeden z nejhorších titulů poslední doby s naprosto nezajímavým dějem a hratelností. Hře se obloukem vyhněte, protože by vám nepřinesla víc než trápení, frustraci a hodiny zmaru.

Shadwen nenabízí žádnou formu české lokalizace

- nápad

- provedení