Zavřít reklamu

Šéf Ubisoftu prozradil, jaká je podle něj budoucnost herních konzolí

Zapomeňte na konzole. Budoucnost patří úplně něčemu jinému.

14. 6. 2018     Zdroj

Herní průmysl čeká nejspíš v následujících letech obrovská revoluce. Zatímco v minulosti jsme byli zvyklí hrát nejnovější herní pecky na velmi výkonných konzolích a počítačích, v budoucnu si vystačíme s malými krabičkami či telefony, jejichž jedinou funkcí bude připojení k internetu a popřípadě i k herním ovladačům, přes které budeme hry hrát. Budoucností hraní je totiž nejspíš streamování, což si myslí i šéf Ubisoftu Yves Guillemot.

Streamování her se těší v poslední době čím dál větší oblibě. Vize společností provozujících tuto službu je přitom vcelku jednoduchá – za určitý poplatek nabízet hráčům ty největší herní pecky, které si zahrají skrze cloudy a tudíž k nim nepotřebují žádné výkonné stroje, ale jen připojení internetu. To mohlo být sice v minulosti pro řadu uživatelů limitující, protože nedosahovalo takové rychlost, jaká by byla potřeba, nyní už je však situace zcela jiná. Hráči tak raději zainvestují právě do měsíčních poplatků s tím, že si budou moci užít ty nejlepší hry prakticky na čemkoliv, než aby investovali do konzolí či počítačů.

Byla by však chyba si myslet, že k něčemu podobnému dojde hned. I sám šéf Ubisoftu počítá spíše s tím, že je tento přerod spíše otázkou několika let. Právě konzole však obvykle několikaletý cyklus mívají, než jejich výrobci představí světu novou generaci. Chystaný PlayStation 5 a Xbox, o kterém též padla na E3 zmínka, by tak mohly být poslední konzole, které spatří světlo světa. A když ne poslední, minimálně pro dalších 5 až 10 let jediné “velké” (tzn. že v tomto období nevyjde PS 6 ani další generace Xboxu). Vše bude samozřejmě záležet právě na zlepšujícím se a zrychlujícím připojení k internetu.

Podtrženo, sečteno, pokud se skutečně odehraje v herním světě revoluce tohoto typu a hráči začnou migrovat z konzolí a PC na streamování her, herní průmysl by mohl vyletět strmě nahoru. Dá se totiž předpokládat, že díky skvělé dostupnosti této služby v kombinaci s atraktivní cenou by se mohly hry dostat k daleko více lidem. Vymýceno by navíc mohlo být veškeré pirátství her, jelikož by se již lidem zkrátka a dobře prakticky nevyplatilo. Zatím jsme ale spíše na začátku této dlouhé cesty a její cíl je stále v nedohlednu.