Zavřít reklamu

Red Faction Armageddon – Preview

Preview z hlubin Marsu na Red Faction Armageddon

31. 1. 2011    

Kolonizace Marsu je zatím vcelku nereálná, avšak za celou ságu Red Faction planeta zažila již několik revolucí a klidu se nedočká ani v novém díle této akční hry. Poté, co se obyvatelé planety přestěhovali pod zem. Se ze samého nitra na kolonisty vyřítí spousty smrtících tvorů a je jen na Dariu Masonovi aby je zastavil. Pod slovem Red Faction se každému hráči vybaví jen dvě věci. Totální destrukce, jaká prakticky nemá v herním světě obdoby a všemocné kladivo, které vás věrně chrání a doprovází. Nový díl série nás opět zavede na Mars. Místo osídlené lidskými kolonisty. Po vyhnání zlé ERF z planety sice na chvíli nastane mír, bohužel zanedlouho rozkoly nastaly i v Red Faction, tedy organizaci, jež se za osvobození planety zasloužila. Neustálé války a boje obyvatele zaměstnávali natolik, že si nevšimli podstatné věci. Jejich domov pomalu a neodvratně umírá. Proto byli všichni obyvatelé nuceni zalézt do podzemí, kde si opět v menší míře vybudovali svá města.

Vetřelci z podzemí

Hlavním hrdinou nového dílu bude Darius Mason a pokud je vám jeho jméno odněkud povědomé. Vězte, že máte co dočinění s vnukem Aleca Masona, s nímž jste Mars osvobozovali už v Red Faction Guerrilla. Darius střídá jednu práci za druhou od žoldáka až po stavebního dělníka a je také jedním z mála lidí, kteří se dobrovolně vydávají na povrch, aby do podzemí přinesly vzácné suroviny. Právě při opravě starého chrámu Darius omylem otevře portál do samého srdce Marsu, z nějž se na povrch dostane tisíce vražedných mimozemšťanů. Po menší bitvě v chrámu se však hlasy lidí obrátí proti Masonovi a s pořekadlem „Co sis uvařil, to si taky sníš“ ho postaví před nelehký úkol. Naštěstí v katakombách stále žijí příznivci Red Faction, jež se opět spojí v bojeschopnou armádu. V absolutní většině hry budete bránit své pozice pod zemí. Přičemž autoři slibují, že finální bitvu prožijeme na samém povrchu bortící se planety. Vše má svůj konec a tedy i v případě, že úspěšně splníte svůj úkol, mají tvorové mnohonásobnou početní převahu. Lidé tedy budou zatlačováni čím dál tím více k povrchu, kde vrcholí mohutné bouře.

Úzké jeskyně?

Na první pohled vypadá, že autoři si na sebe ušili bič, když slibují destrukci a přitom je prakticky celý příběh zasazen do tísnivého temného podzemí. Naštěstí i v malých prostorech se dají dělat velké věci. Zvlášť tehdy, kdy jejich rozměry nejsou konečné. Navíc mají eso v rukávu. Je jím Geo-Mod 2.0, díky jehož starší verzi se v Red Faction Guerrila dalo rozbít téměř vše. Nyní přichází ve své vylepšené verzi a nikoho nenechá na pochybách o své propracovanosti.

Hlubiny Marsu se neskládají jen z jednotlivých chodeb, ale většina ústí v obrovské prostory a místnosti jejichž délka mnohdy přesahuje i jeden kilometr. V takových to „síních“ si lidé vybudovali svá útočiště. Co se týče prostředí jednotlivých úrovní i zde nás čeká různorodost. Uvidíme tedy nádherné modré ledové jeskyně i lokace plné lávy a nesnesitelného horka.

Supermoderní udělátka

Od časů vašeho dědy uplynulo již 50 let a svět, tedy i technika za tu dobu poskočila kupředu. K dispozici budete mít speciální vychytávky, jež si pro vás autoři připravili. Například zbraň Nanoforge, jež dokáže zrekonstruovat zničené budovy, či věci. Díky tomu si znovu dokážete postavit obranné bariéry, nebo trochu zpomalíte postup nepřátel. Nejzajímavější zbraní se nejspíše stane takzvaná Singularity Gun, která vytvoří miniaturní černé díry. Ty do sebe nejdříve vtáhnou všechny nepřátele v okolí a následně je s výbuchem na jiném místě vyhodí ven. K dispozici vám nebudou jen zbraně, ale i obrovští mechové. Ti se zvlášť v budovách stanou doslova zbraní hromadného ničení. Dalším učiněným výkřikem techniky je zbraň pracující na bázi dvou magnetů. Vystřelíte tedy na první objekt, poté na druhý. Následně se oba k sobě přitáhnou a vše, co jim stojí v cestě s ohlušujícím výbuchem rozmačkají.

Vašimi protivníky na rozdíl od předchozího dílu budou obyvatelé hlubin marsu, o nichž lidé neměli ani ponětí. Nemají sice supermoderní zbraně, ale jsou nesmírně početní a houževnatí. V demu Volition prozatím představilo několik druhů nepřátel. První z nich je malý a rychlý tvor čekající na vaše chyby. Jeho opakem se stává silný a robustní vetřelec, jehož zabití bude tvrdším oříškem. Vzácnými unikáty jsou pro změnu popínavé rostliny. Jejichž vražedné listy a liány vám znepříjemní nejednu chvíli.

Něco navíc

Hráči předchozího dílu jistě plnili vedlejší mise a ani Red Faction Armageddon nás o ně neochudí. Bohužel zatím nebyly upřesněny a jsou obestřeny, alespoň prozatím, tajemstvím. Tentýž nedostatek informací se týká i multiplayeru (Ano. I ten si pro nás vývojáři přichystali). Můžeme se tedy uchýlit jen ke spekulacím. Zajímavě by určitě vypadal model, týmu Red Faction proti mimozemšťanům, jaký přineslo i Dead Space 2. Stoprocentní jistotu ale získáme až v květnu tohoto roku.

Obyčejná střílečka?

Na první pohled se může zdát, že pokračování série nenabídne nic nového, či převratného a pod známou značkou se ukrývá obyčejná střílečka v nudném podzemí s „béčkovou“ zápletkou.

Doufejme tedy, že Volition navodí atmosféru temných tunelů pod povrchem Marsu, v nichž číhá nebezpečí na každém kroku a zabalí nám ji do destrukce s výbuchy, na jakou jsme od nich zvyklý. Překvapit by mohl i multiplayer, o němž však zatím nic přesného nevíme.

Těšíme se:

-Na hi-tech zbraně -Na další pořádnou várku explozí -Na temné podzemní komplexy

Bojíme se:

-Že tvůrci nedokáží vykreslit správnou atmosféru -Laciného příběhu

Shrnutí:

Titul, jenž se může stát jak propadákem, tak i černým koněm roku. Držet nad vodou by ho mělo to, co je pro celou sérii charakteristické. Tedy totální destrukce a netradiční prostředí, ve kterém se vrací zpět ke kořenům. Naopak moc velkou víru nevkládám v příliš tuctovitý příběh.