Quantum Break – Recenze

Microsoft vypustil svého černého koně. Ale opravdu stojí hrát s časem v Quantum Break za pozornost?

12. 4. 2016

Recenzované verze: PC a Xbox One

Quantum Break je dalším počinem populárního finského studia Remedy. Tentokrát se po vydařeném Maxi Paynovi a také následně Alanu Wakeovi, autoři rozhodli zasáhnout dalším titulem. Opět se bude kouzlit s časem, tentokrát však jiným způsobem. Jak dopadla zatím zřejmě nejambicióznější hra pro konzoli Xbox One?

qb4

Příběh plný nesouvislých fragmentů

Remedy se vždy vyznačovalo zejména tím, že dokázalo skvěle vyprávět příběh a skloubit jej s herní náplní. U Quantum Break se jim to ale zoufale nedaří. Jejich novinka je rozdělena do pěti větších kapitol, přičemž po každé z nich dojde na pořádný kopanec, do hráčovi zadnice. Místo aby vás čekala nějaká pěkná animace, tak na vás vyskočí hraný seriál.

Neříkám, že není natočen dobře, ale je to pekelná nuda a jedna epizoda trvá třicet minut. Když už se tedy konečně akce ve hře trochu rozjede, tak je vše přerušeno na půl hodiny otravného seriálů, který doplňuje informace z děje. To ale hráče bavit nebude. Seriál měl být dle mého zcela volitelně ke stažení a naprosto mimo hru.

qb2

Seriál nebo hra?

Co se týče příběhu, ten je sice zajímavý, ale je dost podivně vyprávěn, viz. výše. Právě díky tomu je vše rozbito v podivný mix a snahu o něco, co vzdáleně připomíná ucelené podání příběhu. Hlavním hrdinou je Jack Joyce (Shawn Ashmore). Ten se záhy dozví, že jeho bratr William Joyce (Dominic Monaghan), sestrojil stroj času. Toho zneužije jejich společný přítel Paul Serene (Aidan Gillen), díky čemuž ovládne téměř celý svět, díky společnosti Monarch Solutions. Jack však dostane schopnosti, díky nimž je možné ohýbat čas, a tak musí zakročit.

Na konci každé kapitoly, ještě než začne otravný seriál je také krátká pasáž volby. Zde se chopíte jiné z postav a činíte zásadní volby, které pak mají dopad na příběh. Vyznění je téměř stejné, jen s drobnými odchylkami. Tudíž mohu říci že i příběhově je Quantum Break zřejmě nejslabším titulem od Remedy.

qb1

Krytí téměř neexistuje

Hratelnost je v titulu velice mizerná. Příběh titul i přes svůj zmatek táhne, jinak by to byla opravdu prázdná skořápka. Z hlediska hratelnosti jde o to, že většinu pasáží Jack pouze chodí a sbírá dokumenty či zajímavé předměty. Tím se sice obohacuje příběh, ale nikoliv hráč. Když už dojde na akci, tak to také není žádná sláva.

Střelba je celkem bezproblémová. Krytí však funguje tak že dojdete před nějakou překážku a postava se automaticky kryje. Naprosto hloupý a špatně fungující systém. Zbraně jsou tu dosti fádní. Totálně zvrácená je pistole s nekonečnou municí. Pak jsou zde brokovnice, kulomety a sem ta nějaká puška. Nic moc. Schopnosti Jacka to okořeňují, ale ve finále můžete pouze zpomalit čas, vytvořit anomálii k výbuchu anebo můžete také Jacka ochránit štítem. Nic víc.

qb5

Nic nového

Z náplně jsem byl rozladěn a zklamán. Bitky vás po chvilce omrzí, protože jsou pořád stejné a jen dokola opakujete ty samé schopnosti. Quantum Break je jako návrat old-school her. Jenže oproti betě hry DOOM, tohle příliš nefunguje a neosloví. Hra je mírně řečeno paskvil, který vlastně neví, čím má být. Hrou? Interaktivním thrillerem, akčním hrou nebo snad seriálem?

Zpracování hry je fajn. Ale pod pozlátkem, jako jsou perfektní časové efekty či stíny a nasvětlovaní, se skrývají velice fádní textury, které nikoho neohromí. Vizuální stránka postav je pak skvělá. Vše vychází z faktu, že jsou postavy zahrány skutečnými herci, které můžeme znát z některých seriálů. Leveldesign je poměrně solidní a nechybí spousta drobných detailů, hra je však těžkým koridorem. V určitých pasážích se pak stává že framerate klesá značně dolů.

qb3

Hudba velmi vlažná

Soundtrack příliš nenadchne. Je tu pár zajímavých skladeb, bohužel nic co by stálo za zapamatování. Proti zvukovým efektům pak nemám vůbec nic a dabing je prvotřídní, díky hercům, kteří postavy ztvárnili. Velké mínus je za PC verzi, kdy optimalizace v podstatě neexistuje a pokud nemáte to nejnovější železo, tak se v podstatě nehnete. I na silných strojích hra jede žalostně.

V případě Xbox One verze je vše téměř v pořádku. Jednou se stalo, že se postava zasekla a občas padá snímkování. Poněkud problém jsou pak ještě seriálové animace. Pokud je nemáte stažené v konzoli (75GB? To snad nemyslí vážně!), tak je musíte kompletně streamovat. Mnohdy i při slušném připojení stále vidíte loadování videa ze serveru.

qb6

Neubráním se srovnání. Před rokem jsem kritizoval Sony za její titul The Order: 1886. Za jeho přehnanou vizualizaci a filmové podání na úkor hratelnosti. Zde je to v podstatě podobné a Quantum Break zdaleka není tím stěžejním titulem, jenž by měl podpořit prodeje konzole Xbox One.

Inu o Quantum Break, toho padlo hodně, už před vydáním a Microsoft na hru hodně vsázel. Zcela nesmyslně pak exkluzivní titul vyšel i pro PC platformu, kde je port naprosto tragický. Hra působí značně nedodělaným dojmem z hlediska hratelnosti a o náplni hry bohužel darmo mluvit. Promarněná šance a z mé strany tedy vyhlížení pokračování Alana Wakea. S Jackem Joycem už to na další díl nevidím.

Quantum Break neobsahuje žádnou formu české lokalizace

- výkony herců

- seriál