MXGP2: The Official Motocross Videogame – Recenze

MXGP 2: The Official Motocross Videogame se nedaří zlomit prokletí studia Milestone.

19. 5. 2016

Studio Milestone chrlí jednu závodní hru za druhou. Ostatně nedávno jsme se tak mohli přesvědčit u hry Sebastian Loeb Rally Evo, která byla dalším zoufalým pokusem o návrat kvalitního rally. Tentokrát to studio zkouší z motocrossem. MXGP2 se snaží zlomit prokletí, které autory sužuje již delší dobu. My byli u toho a řekneme vám, zda se jim to podařilo.

mxgp2-2

Hurá na to!

Po prvním zapnutí na vás čeká editor postavy, kde si vyberete jméno, příjmení, přezdívku, číslo a také národnost. Nechybí tu dokonce Česká republika, čímž se hra stává pro našince atraktivnější. Následně si vyberete některou z dostupných motorek. Než se ale pustíte na trať, nabídne vám hra pětici výukových videí, která však můžete přeskočit, což jsem udělal rovněž.

Hned vzápětí se dostanete do hlavního menu hry, které je přehledné a nabízí klasický výběr módů. Multiplayer příliš rozebírat nebudu, jde o pořádnou ostudu a je téměř nehratelný. Navíc potřebuje speciální registraci, zbytečně hráče omezuje a navíc je vcelku průměrný, ničím neoslňující, a tak se prakticky nehraje. Do hry více hráčů jsem se pokoušel dostat, ale téměř marně.

mxgp2-3

Neduhy se začínají projevovat

Režimů a možností je ve hře poměrně hodně. Pustit se můžeme do klasické kariéry, turnaje, časových závodů, zkušební trati a dalších aktivit, které hra nabízí. V kariéře si samozřejmě jdete za svým snem s vámi vytvořeným jezdcem, ostatní módy jsou velmi podobné dalším hrám tohoto typu.

Vyberete si jezdce, popřípadě svého oblíbeného a jde se na to. Nyní ale poznáte, že to nebude taková sranda. Hra vám nic nedá zadarmo a vy se tak budete ocitat více mimo trať nežli na ní. Bylo tedy třeba spustit si výuková videa a podívat se jak tedy na to.

mxgp2-4

Dosti obtížná jízda

Věřím, že pro spoustu hráčů bude hra velmi frustrující. Asi podobně jako když jsem se kdysi snažil pořádně si zajezdit v sérii F1. Zkrátka když to neumíš, tak nejezdi. Je tedy třeba trénovat, a to opravdu pořádně. Hra dokonce trestá různé vaše prohřešky a tak často zaznamenáte časovou ztrátu, kterou budete jen těžko dohánět. Co vás však trestá poněkud nefér, tak to je kamera hry, na kterou je třeba si zvyknout. Není totiž úplně ohleduplná k samotnému hráči a občas si zkrátka a dobře, dělá, co chce.

Zpracování hry je velmi, velmi zastaralé. Textury nejsou nikterak přívětivé a nedočkáte se žádných speciálních efektů. Vše zkrátka při starém a o okolí tratě je téměř škoda mluvit. Příliš zdařilá není ani fyzika motocyklů. Velkým zklamáním je potom zvuková kulisa. Motokros je poměrně rozeřvanou akcí a plno lidí vábí právě nadupané motory těchto strojů. Tak to tu vůbec nehledejte. Hra má jen základní zvukový doprovod. Kolizní model zde neexistuje, což je další mínus.

mxgp2-1

Co alespoň trochu funguje, tak to jsou vaši soupeři. Ti na vás i reagují a přizpůsobují tomu svou jízdu. Díky tomu se hra alespoň na chvilku tváří, jako že je také trochu jiná. Pokud by zde byli ostatní jezdci jako ploché kulisy, tak už bych se hře snad ani dále nevěnoval. Jako kulisa tu slouží ale pochopitelně diváci. O těch by mohlo být více slyšet, jinak jich je ale kolem trati poměrně dost a dotváří poněkud unylou atmosféru titulu.

MXGP2 není ani zdaleka titulem, který by si fanoušci motorek zasloužili. Po několika jízdách začne být velice repetitivní. Nehledě na to, že než se k nim dostanete, je třeba protrpět plno neúspěšných jízd. Frustrace je na místě, a to jak ze hry, tak i z vývoje studia Milestone. Online hra je také téměř nefunkční. Otázka tedy zní, nebylo by na místě vydávat her do roka méně? A kdy se vlastně dočkáme něčeho lepšího? Za mě tedy doporučení nepadne. Možná jen velcí fanoušci těchto her, by si mohli počkat na nějakou tu výraznější slevu.

MXGP2: The Official Motocross Videogame nenabízí žádnou formu české lokalizace

- kariéra
- některé další módy