Zavřít reklamu

Metal Gear Solid: Rising – Preview

Metal Gear Solid: Rising v našem preview

16. 2. 2011    

Píše se rok 2009 a v Los Angeles právě probíhá E3. Poněkud nečekaně se na prezentaci firmy Microsoft objevuje legendární tvůrce, Hideo Kojima. Mluví zde o novém titulu – bez, Solida Snaka. Poté je spuštěn první trailer. Za doprovodu efektivních zvuků se na obrazovce objeví Raiden a nový titul je na světě – Metal Gear Solid: Rising. Metal Gear Solid byl vždy znám a obdivován díky možnosti dokonalého plížení a stealth akce. Navíc dokonalý příběh podtrhoval již tak dokonalý titul. Dokáže tedy hráče uspokojit Rising, i když nabízí zcela odlišnou zábavu?

Zpátky do minulosti!

Metal Gear Solid: Rising se odehrává mezi druhým a čtvrtým dílem této famózní ságy. Hlavní roli si ale tentokrát střihne Raiden, což bude mít fatální ohlasy u fanoušků. Jak je vidět z trailerů z Raidena se stal jakýsi kybernetický ninja, jakého pak známe ze čtvrtého dílu. Ostatně ve čtvrtém díle šlo o parádní charakter, zatímco ve dvojce Raiden působil jako rozmazlený chlapeček. Zjistíme tedy původ jeho transformace a možná se dozvíme i něco více o jeho dětství, kdy jej Solidus Snake naverboval do své armády. Raiden se má postupem hry zlepšovat a bude se z něj stávat doslova stroj na zabíjení. Více se o příběhu neví. Autoři mlčí a nehodlají předvést nic zásadního, zejména asi proto, že spojitosti se dají snadno domyslet. Jak již evokuje podtitulek hry, Lightning Bolt Action, dojde na zásadní změny v hratelnosti. Už nebudete nuceni volit jen pomalý a tichý postup. Hra na něj ani nebude stavěna. Převážně budete muset vysekat celou oblast, abyste se dostali na konec. Určitě jste si už všimli, že Raiden u sebe neustále nosí katanu, s kterou se bude ohánět kolem sebe, a to poměrně šíleným způsobem. Převážně se tedy bude Rising soustředit na přímý boj. Nicméně bylo slíbeno, že pasáže půjde projít na obojí způsob.

Pro Raidena není překážkou nic

Raiden však disponuje nadlidskými schopnostmi. Díky tomu jste stále o krok napřed. Vaši nepřátelé budou zranitelní, a to velmi. Dokonce, i když jste ve stínu, můžete se pohybovat nenápadně a velice rychle. Raiden totiž dokáže jakousi schopností prolétnout kolem nepřítele tak, aby nebyl viděn. Navíc budete často nuceni i šplhat, což dříve šlo pouze standardní cestou, a to po žebříku. Raiden k tomu bude využívat svých neuvěřitelných schopností. Každého nepřítele můžete vyřídit i s noblesou, bez toho abyste mu museli ublížit. Stačí jej pouze omráčit, někteří však budou tasit meč a pak dojde na krvavou lázeň. V Metal Gear Solid: Rising bude kladen důraz na boj s mečem. To znamená, že rozsekat toho půjde vskutku hodně. Jak jsme již viděli ze záběrů, Raiden dokáže rozšvihat různé sloupy, zdi a spoustu věcí, které jsou ve vašem dosahu. Navíc nepřátelé před vámi budou doslova utíkat. I se střelnou zbraní v ruce nemají téměř žádnou šanci. Raiden je schopný rozsekat a odrazit letící kulky. Poté se vrhne přímo na nepřítele a rozsekne ho v pase. V tu chvíli se hra zastaví a vy budete moci určit pomocí světelného indikátoru určit, jak budete dále sekat. Zde totiž nerozseknete jednu věc pouze napůl, ale klidně i několikrát za sebou pod různým úhlem. Ostatně to bylo demonstrováno v traileru na E3 v roce 2010, kdy Raiden s chirurgickou přesností nasekává meloun.

Zan-datsu

Podivnou scénou je však chvíle, kdy Raiden rozsekne robota a vytrhne z něj podivnou zářící esenci, tu pak rozmáčkne v ruce. Jde o prvek zvaný „Zan-datsu“. Znamená to zhruba něco jako, rozsekni a seber. Raiden totiž bude nucen z padlých robotů vytrhávat onu podivnou hmotu. Díky tomu totiž získává nové zkušenosti, schopnosti, zbraně, munici a mnoho dalšího. Ano, ve hře nebudou pouze běžní vojáci, ale i upravení kyborgové a roboti, kteří se vás pokusí zastavit. Ti už budou o něco zajímavější a dokonce jich má být ve hře poměrně hodně. Grafická stránka hry je opět na velmi vysoké úrovni, což dokazují screenshoty a videa. Vždyť i Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots zdárně konkuruje i dnešním titulům co se do zpracování týče. Zpracování nádherně zapadá do stylu hry a na některých místech je vidět ona drsná atmosféra, která z Raidena doslova čiší. Už to není ten chlapec, kterého známe z druhého dílu. Je to stroj, stroj na zabíjení. Po technologické stránce nemáme obavy z nezdaru.

Co od toho čekat?

Hůře už to vidíme jako celek. I když půjde o nadějný titul je to zásadní odbočka od zaběhlých principů a tu by fanoušci série zdaleka nemuseli přijmout. Raiden je sice drsný zabiják, ale zkrátka není to Solid Snake. Ohromnou změnou je také podpora nových platforem. Kromě Playstationu 3 totiž Metal Gear Solid: Rising vyjde i na PC a Xboxu 360. Další rána pro skalní fandy. Těšíme se, ale zároveň máme obavy. Nicméně bylo potvrzeno, že hra bude mít s předchozími díly pramálo společného, a tak dojde na pokračování samostatné série, přičemž Rising bude první díl. Rising vyjde buďto koncem tohoto nebo v polovině dalšího roku. Raiden is back!

Index očekávání: 80%