Luigi’s Mansion – Recenze

Luigi’s Mansion se přiřítilo po dlouhých letech na konzoli Nintendo 3DS.

23. 11. 2018

Luigi

Luigi’s Mansion je titul, který mě osobně fascinoval v době, kdy Nintendo mělo na trhu svou konzoli GameCube jako novinku. Luigiho řádění s duchy vypadalo naprosto skvěle, ale popravdě tehdy měl doma GameCube opravdu málokdo. Ostatně je to už 17 let, co hra vyšla ve své původní verzi právě pro tuto konzoli. Luigi se tedy vrací pro kapesní konzoli Nintendo 3DS, a to ve 3D zobrazení.

Kterak Luigi vysavač zapnul

Kdysi byl tento titul dokonce někdy označován i jako hororový zážitek. Pravdou je, že na animovanou záležitost má poměrně dobrou atmosféru. Komu by se také chtělo do strašidelného domu uprostřed noci, když za okny zuří ohavná bouře. Luigi je bratrem populárního italského instalatéra Maria, který se dle všech indicií ztratil právě v tomto hrůzyplném sídle. Primárním úkolem Luigiho je tak záchrana svého ztraceného bratra.

Následně tu Luigi potkává profesora Elvina Gadda, který je jeho průvodcem. Od něj dostává na cestu Game Boy Horror, s nímž si může Luigi zobrazit mapu či oskenovat okolí. Kromě profesorovi laboratoře je přístupná v domě jen jedna cesta kudy se na začátku vydat. Princip je v podstatě jednoduchý. Z každé místnosti je třeba udělat obývatelný prostor. To znamená vysát duchy a pořádně tam rozsvítit. Téměř každá místnost vyžaduje malinko jiné řešení, jak se duchů zbavit.

3D tu není pro každého

Hratelnost není nijak náročná. Občas však vyžaduje váš postup nějaké to sofistikovanější řešení. To znamená, že na některé duchy platí například oheň či voda. Veškeré schopnosti se odemykají postupně, neboť Luigi na samém začátku umí pouze zapnout svůj vysavač na duchy a tím je chytat. Velmi dobrým pomocníkem je také baterka, kterou se dá duch na chvíli omráčit.

Nutno uznat, že Nintendo hodně zapracovalo na samotné grafické stránce. Velkým zklamáním pro mě bylo, když jsem si nyní pustil pro srovnání videa z původní hry a nestačil se divit. Pokud by dnes někdo připojil původní GameCube verzi k obrazovce, asi by nestačil zírat, jak propastný rozdíl to je. Vskutku je na hře znát, jak velmi zestárla. Díky tomu, ale vynikne právě 3DS remaster, který vypadá opravdu dobře.

Neuškodilo by vydání na velké obrazovce

Veškeré textury mají podstatně vyšší detaily a je tu hodně znát, že kromě předělání grafické stránky se muselo sáhnout i na některé prvky v oblasti ovládání. Co je však možná trochu škoda, tak je fakt, že titul nevyšel pro konzoli Nintendo Switch či Wii U. Pokud by byl Luigi nově k dispozici i na velké obrazovce, asi by se nikdo nezlobil. Tvůrci však chtěli nechat vyniknout 3D zobrazení, které dodává hře nový nádech.

Celkově bude na 3D u tohoto titulu dost subjektivní pohled. Speciálně u Luigi’s Mansion mám poněkud problém na plné 3D zírat déle než půl hodiny. Poté je pohled na obrazovku tak nepříjemný, že musím úroveň prostorového zobrazení snížit či dokonce vypnout. Půjde ale spíše o subjektivní pocit a věřím tomu, že někteří hráči zvládnou hru dohrát v plném 3D obrazu.

Dlouholetý sen o nahánění duchů s Luigim se vyplnil a 3DS verze se vážně povedla, ačkoliv jak jsem již zmínil, za celoobrazovkovou variantu bych se také nezlobil. Titul je takovou zábavnou jednohubkou, která zabere něco kolem 6-7 hodin pro běžného hráče. Fanoušci však budou schopni hru projít i za 2 hodiny, což není příliš mnoho. Paradoxně bych tedy remaster tohoto titulu doporučil spíše těm, kteří neměli tu možnost si jej nikdy předtím zahrát. Pro informaci ještě doplním, že na příští rok se chystá plnohodnotný třetí díl pro Nintendo Switch.

- hezké zpracování
- pěkný systém úrovní

- zastaralá hratelnost