Ice Age 4: Continental Drift Arctic Games – Recenze

Herní adaptace nové doby ledové je tu – Ice Age 4: Continental Drift Arctic Games.

14. 9. 2012

Před pár týdny doputoval do kin nový animovaný film Ice Age 4: Continental drift a když už se něco takového natočí je všem jasné, že nějaké menší herní studio se toho chytne a za co nejkratší čas a hlavně co nejmenší finanční náklady splácá něco dohromady a bude prodávat za plnou cenu. Samozřejmě, že tato je hra je určena pro ty nejmladší hráče a také na to budeme brát ohledy, ale samozřejmě nebraníme někomu staršímu,  případně s šedivým plnovousem, aby si Ice Age 4 neplnil díry ve svém důchodě. Má tedy cenu se o tento titul vůbec  zajímat?

Jednoduše začneme s příběhem, on je vlastně také vcelku jednoduchý a myslím že se nic nestane, když vám ho prozradím, ale nebojte, konec plný zvratů vám neprozradím, ale nejdřív si musíte vybrat jestli budete hrát za Sidovu bandu nebo budete pirát popíjející rum, který snad později nezemře na otravu metylalkoholem. Celá pointa je tedy ta, že jednoho dne parta našich oblíbených postav, vlastně Sid, nalezne čirou náhodou jakýsi poklad, jenže v tom se jim připletou do cesty podlí piráti a říkají, že poklad viděli první. Spor se začně řešit různými eventy  a na konci bude vítěz, podle počtu vítězství. Musím říct, že celé to soutěžení byla docela zábava, i když za příběh by studio asi nedostalo Darwinovu cenu, ale ono by bylo zbytečné vytvářet děj jako u Heavy Rainu.

Zábava to opravdu je

Jak už jsem zmínil samotné hraní mě překvapivě bavilo a myslím si, že by mohlo zabavit i malé děti, pokud v pěti letech nevyznávají Kratose jako svého boha. Ve story si vyzkoušíme všechny eventy, které hra nabízí, a když to tak spočítám je jich devět. Mezi, kterými zhlédneme vcelku pěkné animované filmečky, jenže jejich smysl spočívá v tom, že vývojáři potřeboval zaplácnout  mezeru mezi jednotlivými úkoly.  Každá postava soutěží v jednom úkolu, například překážkový běh, slalom na lyžích, curling a tak dále. Vzhledem k tomu, že k nám dorazila verze na PS3, se vše převážně ovládalo přes gyroskop, který jsme ze začátku pěkně proklínali. No a to je konec. Ne, článek ještě není u konce, ale hra už skončila za nějakých 25 minut, ne pardon to přeháníme, 35 minut. Jo to už sedí. Teď jsme to vzali trošku nadlehčeně, ale opravdu, herní doba se výše nevyšplhá. Sice si příběh můžete zahrát po druhé za druhý tým, ale hra pořád zůstává stejná a spíše zmíněné filmečky skipnete, a tak to bude ještě horší. V průměru za nějakých tisíc korun je tohle naprostá katastrofa a pěkná podpásovka.

Dobře hra není úplně u konce, ale nečekejte něco převratného. Ještě můžete hrát Free play, kde můžete vylepšovat svoje skóre v  jednotlivých eventech a vyhrávat zlaté medaile čili zlaté ořechy. V poslední řadě si můžete zahrát multiplayer, ale ve skutečnosti je to story pro dva, když za vaším dítkem přijde protivný kamarád. Další věc co na nás působí nedodělaně je absence češtiny. Pakliže tuto hru koupí v převážné většině rodiče pro své malé děti, by čeština byla na místě. Poté co dítka nebudou rozumět animovaným filmečkům budou buď brečet, a nebo vás budou otravovat, přesto, že jste koupí doufali, že si na chvilku odpočinete. Kdybych se měli vyjádřit k vizuální stránce hry tak mě napadá slovo pěkná. Je to tak. Nečekal sem nějaké grafické orgie, ale nic šeredného taky ne.

Celkově musíme říct, že na nás hra působila dobře, jenže s tou katastrofální herní dobou se prostě nesmíříme. Pokud vám tedy nevadí, že by jste hrali pořád to samé dokola tak vám hru určitě doporučujeme a možná by si zábavu užila i celá rodina. Pokud bez Ice Age neuděláte ani krok z domu můžete si za pár korun koupit verzi pro Smartphony. Takže, jste-li nenároční, jak to že hru ještě nemáte?

- grafika
- zábavné

- absence češtiny