Hitman: Paris – Recenze

Holohlavý agent 47 se vrací. Jeho první mise v Paříži je téměř úspěšná. Hitman je zpět!

20. 3. 2016

Hitman

Hitman se opět po pár letech vrátil a jeho comeback vypadá opravdu zajímavě. Betu jsme před vydáním netestovali, abychom se mohli zaměřit na hotový produkt. Velkou změnou nového dílu je, že neobsahuje podtitul a také je vydáván epizodicky. Jak se tedy daří holohlavému zabijákovi v první epizodě?

HITMAN™_20160319135926

Agent 47 je zpět, ale ne komplet

Hitman byl prozatím vydán v podobě jedné epizody, která se odehrává v Paříži a také je zde výcvik, díky kterému se naučíte vše podstatné. O vedlejších módech si povíme níže, jedná se o Escalation, Contracts a také týdenní výzvy. V prvopočátku to vypadá že Hitman toho zatím moc nenabízí, ale není to tak úplně pravda.

Zatím toho není moc co říci k příběhu, jelikož hra nabízí pouze jednu úroveň. Zde je vysvětleno, že se agent 47 přidává k organizaci ICA, kde mu překvapivě pomáhá Diana. V první epizodě máte za úkol odstranit jednu známou modelku a zprostředkovatele velkolepé módní přehlídky, Viktora Novikova. Po dokončení mise se však přehraje zatím nic neříkající scéna, která trochu poodhaluje pozadí nového Hitmana. Jak tvůrci dodávají, měla by hra navázat na Hitman: Absolution.

HITMAN™_20160319140152

Odlákej a zabij

Čeká vás to co vždy. Hitman má k dispozici určitou výbavu, kterou může konfigurovat již v menu před misí. Také samozřejmě disponuje zbraněmi a pár novými schopnostmi. Vrací se odhazování mincí k upoutání pozornosti. Nechybí také možnost chystat nejrůznější pasti a postupy na vaše oběti. Dojde i na pěknou řádku zbraní. Navíc vše je možné měnit za pochodu.

Velkou roli samozřejmě hrají převleky. Hitman může využívat obleků zabitých či omráčených nepřátel. Spousta lidí vás díky tomu nepozná. Přesto abyste to neměli tak snadné, je pár osob, které dobře znají své kolegy a tak vás poznají i v případě utajení. Díky tomu získává mise na dynamičnosti. Nikdy nejste v bezpečí, ale to se ostatně dá říct i o vašich obětech.

HITMAN™_20160319141936

Pařížské sídlo, dva cíle, jeden agent

Trénink vám nabídne tři úrovně ve fiktivních kulisách, už zde je ale vidět, že na odstranění cíle máte několik variant. Kromě toho způsobů jak dokončit danou misi je opravdu několik, takže znovuhratelnost nového Hitmana je opravdu velká. To hlavně prokazuje pak hlavní mise.

Agent 47 je vyslán do ohromného pařížského sídla, v němž má odstranit majitele přehlídky a také úspěšnou modelku. Pochopitelně se každý cíl pohybuje trochu jinde a je jinak chráněn. Co však zapůsobí, tak to je neskutečná variabilita postupů a rozlehlost dané usedlosti. Pozemky okolo nejsou příliš velké, ale samotné sídlo nabízí obrovské prostory.

HITMAN™_20160319142634

Prostředí je ohromné

V základním přízemním podlaží probíhá módní přehlídka, kde jsou doslova davy lidí, zde je náročné se o něco pokoušet. V druhém podlaží už je ochranka více bdělá, zde se zajišťuje zejména technika pro show dole, třetí patro je pak podkrovní. Zde hlídají agenti a zároveň zde v renovované části probíhá aukce a velký raut. Sídlo má navíc i prostory ve sklepení, kde má ochranka záznamové centrum a také se zde připravuje většina jídla.

Každé patro nabízí mnoho místností a prostor k tajnému plížení či využití ve váš prospěch. Nicméně stráží je hodně a snadno vás chytí. Pravda je že inteligence mohla být vyšší, ale to už je asi věc názoru, neboť v některých situacích to působí směšně, zatímco jinde jste rádi, že vám hra občas něco odpustí.

HITMAN™_20160319144310

Zbraně a výbava

V každé lokaci se snažíte získat příslušný mastery level. To znamená, že za splněné výzvy máte bonusy a díky tomu se vám zvyšuje level a také se vám odemykají nové zbraně a výbava. Právě i díky tomu budete chtít nového Hitmana hrát stále dokola. Možností je hodně a příležitostí jak misi splnit rovněž mnoho. Právě za speciální příležitosti máte nejvíce zkušeností.

Kromě hlavní mise jsou tu pak módy jako Contracts, kde se snažíte vytvořit misi dle svého uvážení a pak ji mohou hrát po vás i ostatní hráči. Bohužel nelze využít k odstranění každé NPC, ale jen vybraná a hře je pak vcelku jedno jak cíl zabijete. Tento mód stojí za vyzkoušení, ale nečekejte od něj žádné zázraky. Stejně tak můžete také vyzkoušet cizí mise.

HITMAN™_20160319145319

Kvalita hry

Mód Escalation je poměrně výzvou. Eliminace cíle je dostupná v pěti úrovních. Každá úroveň je trochu těžší a kromě samotné eliminace toho po vás požaduje více – nezabíjej ostatní, ukradni toto, využij k tomu tohohle atd.

Hitman co se týče PC verze je zatraceně náročný kousek. Byl jsem tedy zvědav, jak se podařila verze na konzole. A první dojem byl skvělý, vše bylo ostré a plynulé, jen je občas vidět že některé textury už jsou poněkud zastaralé, a to je škoda. Jinak ale není výhrad k celkovému zpracování. Bohužel pak ale přichází potíže v tom, že zhruba každých 20 minut se hra zahryzne asi na dvě sekundy a zase pokračuje. Výjimečně se pak zpomalí na některých místech. Největší problém ale je, že hra se někdy odporoučí do hlavního menu, ale toho konzolového a zahlásí pád. Doufám, že tento nešvar autoři odchytí postupnými patchy.

HITMAN™_20160319141306

Hitman je velice dobrou hrou a líbí se mi styl jakým je vám nabízeno samotné vraždění obětí. Agent 47 je zpět s velkou noblesou, ale nejvíce se těším zejména na prosluněnou Sapienzu, která vychází příští měsíc. Pokud se podaří, nebude důvod se novému Hitmanovi jakkoliv vyhýbat. Zatím převažuje spokojenost a očekávání.

Hitman nenabízí žádnou formu české lokalizace

Recenze další epizody je v plánu v průběhu dubna, jakmile druhá epizoda vyjde

- variabilita