Zavřít reklamu

God of War: Ascension – Preview

Jak bude vypadat nový díl akční série God of War?

3. 8. 2012    

Hráči hodně oblíbená série God of War přichází s dalším dílem, který ponese podtitul Ascension (vzestup) s naplánovaným datem vydání na 12. března příštího roku. Kromě toho, že se zde opět objeví obávaný hrdina Kratos, (ano, stále budete hrát za Kratose, ale „bude to jeho nejmladší verze, kterou jste kdy zatím v předchozí trilogii viděli“), můžeme se těšit i na multiplayer. Hra bude samozřejmě znovuzasazena do doby starověkého Řecka a bude volně propojena na základech z řecké mytologie. Budete pokračovat v Kratosově příběhu pokoušet se přetrhat vazby s bohem války Aresem, který ho navedl k tomu, aby zavraždil svou manželku a dítě. Ascension bude chronologicky prvním dílem, který tvoří součást ságy s pomstou, jako ústředním tématem. Na hře se ale stále ještě usilovně pracuje a tvůrci tudíž upozorňují, že mají před sebou ještě celý jeden rok vývoje, takže se spousta věcí ještě může změnit, upravit a vylepšit. 

Nový hrdina …?

Jednou z věcí, která by nás mohla na našem oblíbeném hrdinovi překvapit, je výrazná změna v jeho chování vůči civilistům, které v předchozích dílech používal spíše jako živý štít. Tato změna nás nabádá k otázce, proč je tento pomstychtivý bojovník najednou tak milosrdný? Odpověď je jednoduchá. Zástupce developerské společnosti Sony Santa Monica Studios k tomuto řekl, že Ascension je prequel k původní God of War trilogii, kde Kratos ještě není plně vyvinut v zahořklého a zuřivého bojovníka, kterým se nakonec stane. Tento vývoj, kdy se z poměrně soucitného a milujícího tvora stává vraždící stroj, budeme moci sledovat v průběhu celé této hry, a proto je také možné, že fanoušci, kteří se těšili opět na nějakou tu krvavou akci, se dočkají ještě většího a lepšího příběhu, ve kterém se budou až po kolena brouzdat v krvi a vnitřnostech záludných nepřátel.

Hra sama o sobě bude obsahovat především vylepšené zbraně, bojový systém, puzzly a minihry, i když bude mít příběh kratší, než její předchozí díly. Mezi další nové funkce bude patřit například možnost vytvoření rázové vlny a „LifeCycle“ mechanic, který umožní Kratosovi zmrazit nepřítele a manipulovat časem. V boji ho Kratos může využít k zastavení či zpomalení času proti nepřátelům nebo také, mimo jiné, jako pomoc při řešení lehkých mini-her. Jedná se o zelený paprsek, který může ovládat čas kolem daného objektu, nebo přímo udeřit nepřátele, a i když budou ve vzduchu, zůstanou tam tak dlouho, dokud kouzlo funguje. Kratos tuto schopnost může použít i například k rekonstrukci spadlého mostu, aby se dostal na druhou stranu. Na E3 2012 bylo předvedeno jedno z těchto rage magických vylepšení – ohnivý výbuch, který spálil všechny nepřátele v širokém měřítku. Mimo jiné zde narazíte i na několik nových nepřátel, jako například bossů nebo Elephantaur a mořské šelmy Charybdou.

Na online dovádění se také dostane 

Hra nabídne multiplayer až pro 8 hráčů s malými prvky příběhu. (Počet hratelných módů ještě nebyl definitivně rozhodnut, a tak se zatím hovoří o čtyřech až šesti). Hráči budou rozděleni po čtyřech do dvou týmů, které se budou snažit převzít kontrolu nad mapou, aby získali odměny od bohů, i když nejdříve budou muset prodat své vítězné duše jednomu z vybraných bohů, kterého pak budou uctívat (Zeus, Hades, Ares nebo Poseidon), což jim umožní získávání různých zbraní, brnění, kouzel a doplňků, které budou moci odemknout, čímž se pak postavy budou od sebe výrazně lišit podle výběru hráče. Na E3 2012 bylo možné si zahrát jeden z režimů multiplayeru (Favor of Gods), který působí jako týmový deathmatch, kde bylo cílem získat 5000 bodů za celý tým. Prostě klasická týmová akce se vším, co ke God of War patří – krev, násilí, brutalita a končetiny létající všude kolem.

Jak je vidět Santa Monica dělá na kvalitním titulu, na který se těší spousta hráčů. Bohužel si ještě musime pár měsíců počkat, ale věřím, že to bude stát za to. God of War: Ascension výjde příští rok a to exkluzivně na PS3 a vy, co jste ještě nehráli předchozí díly, mazejte to napravit!