Zavřít reklamu

Gears of War 5 potřebují zcela nové pojetí

Série Gears of War by si zasloužila trochu nové krve do žil.

26. 4. 2018    

Zcela bez pochyb patří série Gears of War k základním pilířům celé divize Xbox. Jedna z předních sérií této značky se po dlouhých letech vrátila v titulu Gears of War 4 a nyní se napjatě očekává příchod dalšího dílu. Microsoft už na samém počátku potvrdil, že Gears of War 5 bude prostředkem nové trilogie. Nicméně, jak nyní ukázala hra God of War od Sony, tak by nebyl na škodu jiný koncept.

Je třeba přijít s něčím novým

Gears of War vždy stavělo na své brutalitě a drsných bojích. Autoři nastínili vizi, kdy se dostáváme na planetu Sera, která je velmi podobná naší Zemi, avšak sužují ji problémy s jejími zdroji a do toho všeho se neočekávaně vylíhnou, takzvaná Sarančata (Locusti). Boje trvají dlouhá léta a planeta Sera nakonec přežije pouze díky včasnému zásahu Marcuse Fénixe a jeho týmu Delta.

Čtvrtý díl ukázal, že hrozba byla zažehnána jen dočasně. Marcusův syn JD Fénix a jeho tým, pak čelí nové hrozbě, která je ještě nebezpečnější. Osud planety je stále v rukou rebelů. Čtvrtý díl rozhodně zaujal svým zpracováním, co se efektů týče, ale samotná hratelnost se nikam neposunula.

Inspirace u God of War? Proč ne!

Původní trilogii tvořilo studio Epic a nyní má vývoj na starosti studio The Coallition, které spadá pod Microsoft. Čtvrtý díl se snažil být věrný svým předchůdcům. Zkrátka a dobře se nic zásadního nezměnilo a my dostaly naservírováno nemlich to samé. Navíc nám v redakci přišel příběh dost plytký a akční pasáže proti robotům až nekvalitní.

Jak ukázal právě titul God of War, tak je možné naservírovat i zarytým fanouškům zcela nové pojetí, tak aby jej dokázaly přijmout, byť třeba s drobnými kompromisy. Tvůrci ze studia Santa Monica si dobře uvědomili, že v konkurenci dnešních akčních her by nemusel God of War při svém původním pojetí zaujmout. Proto se rozhodli o zcela nový přístup k celé sérii.

Gears of War 4 si sebou stále neslo určité archetypy, kterým by bylo lepší se vyhnout. Nemuselo by jít nutně o záchranu planety, tak jako tomu bylo v předchozí trilogii a rovněž není nutné, aby na každém rohu stáli nepřátelé a čekali na střet s vámi. Bude určitě dobré se zamyslet nad tím, zda tyto aspekty je nutné v dalších dílech opakovat bez větší inovace.

Ostatně recenze a ohlasy od kritiků jsou veskrze pozitivní a God of War slaví úspěch i u samotných hráčů. Sony tak může vesele pomýšlet na ohromný zisk a nepochybně již připravuje další díl, neboť i z jejich strany byla potvrzena pro Kratose nová trilogie. Tímto nechceme tvrdit, že by snad čtvrté Gearsy byly vyloženě špatné, jen jim chyběla jistá dávka svěžesti.

Co v sérii zatím funguje na jedničku, tak je multiplaer, zejména režim Hordy je zkrátka vynikající a není mu co vytknout. Singleplayer by si však jisté obměny a inovace zasloužil. Fanoušci by také rovněž uvítali, pokud by koncept hry pro jednoho hráče nabídl více možností a hlavně prodloužil herní dobu například o dalších 10 hodin, ať už jakýmkoliv zajímavým způsobem.

Zdroj: gamingbolt.com